Może i tak, ale opakowania biodegradowalne rzadko idą w parze z kosmetykami. Nasi konsumenci aktywnie szukają informacji o przyjaznych środowisku opakowaniach, zadają nam konkretne pytania o stosowane w YOPE rozwiązania i dzięki temu mamy okazję część z tych mitów i niejasności wyjaśniać.
W YOPE przy każdym projekcie myślimy o naszym wpływie na środowisko i o tym, jak je najbardziej zminimalizować - kwestie opakowań bardziej przyjaznych środowisku poruszamy już od dawna.
Już od początku działania firmy oferujemy klientom opcję opakowań uzupełniających, wprowadziliśmy w zeszłym roku opcję refill w naszym warszawskim butiku, gdzie klienci mogą uzupełniać butelki po naszych produktach nowymi płynami, a w tym roku poszliśmy jeszcze o krok dalej.
Na szeroką skalę wprowadzamy bardziej ekologiczne opakowania stosując bardziej przyjazne środowisku plastiki – RPET oraz Bio-PET.
RPET to plastik pochodzący w 100% z recyklingu – są z niego wykonane butelki naszych produktów, a z kolei z bio-PET czyli materiału stworzonego na bazie trzciny cukrowej, mamy w tej chwili słoiki do maseł do ciała. Te opakowania nadają się do ponownego przetworzenia. Wszystkie nasze etykiety drukujemy już na folii Bio-PE czyli też pochodzącej ze źródeł odnawialnych. Tak jak zwykły plastik produkowany jest z ropy naftowej, tak plastiki „bio” produkowane są z oleju otrzymanego z trzciny cukrowej właśnie. Po pierwsze ich produkcja to mniej CO2 wypuszczonego do atmosfery, a trzcina jest surowcem odnawialnym, więc jej wykorzystanie nie wyczerpuje cennych dla Ziemi surowców.
W tej chwili uruchamiamy też opcję zwrotu opakowań przez naszą stronę www.
Butelki będą zwracane bezpośrednio do firmy zajmującej się recyklingiem, która przetworzy je na tzw. płatek PET, z którego powstaną potem kolejne butelki lub włókna do produkcji materiałów. Recykling w 100%!
Wszystkie te zmiany szeroko komunikujemy na naszych social mediach – są to kwestie ważne dla naszych konsumentów i szeroko przez nich poruszane. Zresztą niektóre projekty pojawiły się właśnie w odpowiedzi na sugestie fanów. Wyraźne zaznaczenie na etykiecie, że produkt jest naturalny, z przyjaznych środowisku i ludziom składników, a dodatkowo opakowany w sposób zrównoważony, jest z punktu widzenia również marketingowego bardzo ważne.