Trendy kosmetyczne 2021. Creamy: wzmocniona aktywność online i fokus na personalizację

Trendy kosmetyczne 2021. Creamy: wzmocniona aktywność online i fokus na personalizację

Zofia Pinchinat-Witucka, założycielka i właścicielka Creamy:

Rok 2020 niewątpliwie położy się cieniem na sytuacji gospodarczej bieżącego roku. Skutki pandemii prawdopodobnie odczujemy w całej rozciągłości dopiero za kilka miesięcy. Na pewno entuzjazm konsumpcyjny osłabnie na jakiś czas, a klienci będą bardziej ostrożni w podejmowaniu decyzji zakupowych.

Narzucony społeczny dystans objawił się nie tylko w osłabieniu relacji społecznych, ale również praktycznym zaprzestaniu bezpośrednich kontaktów z klientem. Dla nas jako spersonalizowanej marki urodowej osobiste spotkania były bazą do tworzenia długotrwałego związku z naszymi kosmetykami. Wbrew przekonaniom przed pandemią ogólne statystyki mówiły, że produkty kosmetyczne najlepiej sprzedawały się w drogeriach i sklepach stacjonarnych. Niewątpliwie wynikało to z chęci wypróbowania produktu, sprawdzenia jego zapachu czy oceny innych jego walorów na podstawie bezpośredniego przetestowania na skórze.

Dla Creamy osobisty kontakt z klientem był i jest bazą do stworzenia relacji, które mogą się zakończyć zakupem, ale nie jest to jedyny cel, gdyż zależy nam na szerzeniu kultury właściwej pielęgnacji cery oraz życia w zgodzie z naturą i ochrony naturalnego środowiska.

Nasze kosmetyki są uszyte pod specyficzne potrzeby, dlatego ich właściwa identyfikacja jest istotnym etapem poprzedzającym podjęcie ostatecznej decyzji o wyborze produktu. W związku z przeniesieniem sprzedaży głównie do online rozwój narzędzi pozwalających klientkom na właściwe dobranie produktu jest bardzo istotne z naszego punktu widzenia.

Więcej aktywności online

Postawiłyśmy na rozwój digitalowych kanałów dotarcia do kupującego, co zresztą już od dawna wdrażałyśmy. W Creamy podczas ostatnich miesięcy uruchomiony został chatbot, który umożliwia nawiązanie pierwszego kontaktu z naszą obsługą klienta. Innym narzędziem jest ankieta potrzeb od dawana dostępna na naszej stronie internetowej. Jest to instrument pozwalający na uzyskanie konkretnych informacji oraz uwzględnienie zdefiniowanych oczekiwań naszych odbiorców. To daje możliwość dobrania kosmetyku najbardziej dostosowanego do określonego typu skóry i indywidualnych potrzeb. W ciągu minionego roku ankieta została unowocześniona i uzyskała bardziej przyjazną formę pozwalającą na szybsze zgromadzenie informacji od i zaoferowanie bardziej precyzyjnej i szerszej gamy dopasowanych kosmetyków. W tej chwili większość naszych klientów online wykazuje zainteresowanie tym rozwiązaniem digitalowym. Nowa forma kontaktów na żywo w postaci live'ów na kanałach społecznościowych jest rosnącym sposobem budowania zaangażowanej wspólnoty wokół marki. Pozwala to zachować formę wizualnego kontaktu i werbalnej interakcji dając możliwość na bezpośrednie zadawanie pytań i otrzymywanie odpowiedzi w czasie realnym. Niewątpliwie będą jeszcze rozwijać się inne pomysły na komunikację w wirtualnej rzeczywistości, jak choćby webinary, spotkania prasowe online i inne formy kontaktu za pomocą łączy internetowych.

Wyczekiwany powrót normalności

Gdy zakończą się restrykcje związane z Covid-19 najprawdopodobniej chęć bezpośredniego kontaktu na żywo ze sprzedawcą czy producentem odżyje, a wielu klientów będzie na nowo szukać możliwości zakupu zgodnie z dawnymi przyzwyczajamy, czyli stacjonarnie lub w innej formie interakcji choćby na targach kosmetyków. W Creamy planujemy wznowienie sprzedaży w Atelier Creamy oraz kontynuowanie możliwość indywidualnych spotkań w celu utrzymania spersonalizowanej obsługi.

W Creamy nadal będziemy praktykować holistycznie podejście do dbania o skórę. Nasze klientki są świadome, że pielęgnacja cery przyniesie efekty, gdy będziemy dbać o całe ciało.

Poszukują minimalistycznych skutecznych i wydajnych produktów, które pozwolą zaspokoić potrzeby najbardziej wymagającej skóry. Jednocześnie wiedzą, że dobry kosmetyk (naturalny, wegański, ze skutecznymi stężeniami składników aktywnych) to nie wszystko, aby cieszyć się zdrową skórą, trzeba także zadbać o swoje wnętrze. Styl życia ma ogromny wpływ na wygląd, dlatego doceniane będą wszelkie dodatkowe informacje, które pozwolą uzupełnić rytuały pielęgnacyjne o ważne i efektywne praktyki możliwe do wdrożenia w domu. W przypadku Creamy nieodłącznie promujemy wykonywanie masażu twarzy dla lepszej aplikacji kosmetyków, ale również dla zapewnienia jędrności mięśni, właściwego dotlenienie i odżywienia komórek skórnych a także oczyszczenia z toksyn dzięki stymulacji układu limfatycznego. Ten zabieg staje się istotnym elementem holistycznej pielęgnacji promowanej przez naszą markę.

Nasze działania wpisują się w nowy trend i nową potrzebę klientów, jakim jest aktywny udział w tworzeniu kosmetyków i podnoszenie ich skuteczności poprzez wzbogacenie rytuałów pielęgnacyjnych o konkretne praktyki angażując w dodatkowy sposób naszych klientów.

Krótko mówiąc trendy 2021 dla firm kosmetycznych będą dalej wzmacniać aktywność online i zmuszą do jeszcze bardziej uważnego śledzenia zmieniających się oczekiwań i potrzeb klientów ery postcovidowej. 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi