Strategie w kryzysie. Oreka: Będziemy reagować dynamicznie na wszelkie zmiany, zachowując wartości bliskie marce

Strategie w kryzysie. Oreka: Będziemy reagować dynamicznie na wszelkie zmiany, zachowując wartości bliskie marce

Rok 2020 zmusił większość graczy do działania reaktywnego na wydarzenia związane z Covid-19. Rok 2021, mimo światełka w tunelu w postaci szczepień, wciąż naznaczony jest niepewnością... Co to oznacza dla biznesu? Pytamy o to naszych rynkowych praktyków.

Jak wygląda planowanie nowych wdrożeń – czy będzie ich mniej niż w „normalnych” czasach czy raczej będą to cyklicznie pojawiające się nowości dla klientów? Które produkty mogą okazać się interesujące dla konsumentów?

Dr Izabela Zawisza, właścicielka marki OREKA:

To właśnie rok 2020 był dla nas katalizatorem do stworzenia całkiem nowej marki opartej na trosce o planetę i ideę minimalizmu. Marka OREKA odchodzi od antropocentrycznego świata, dba o planetę, minimalizując zużycie wody oraz generowanie odpadów.

Przy takim DNA marki, łatwiej pogodzić się z tym, że nie wszystko od nas zależy, a chcąc realizować swoje cele musimy reagować na dynamicznie zmieniające się otoczenie w trybie szybkim i skutecznym. Wiedząc to, jesteśmy przygotowani na zawieszenia produkcji, ewentualne wydłużenia w łańcuchach dostaw, czy utrudnienia w eksporcie. Niemniej mamy zaplanowany pipeline nowości dla marki OREKA, a także niezwykle naturalną i delikatną linię dla najmłodszych „Oreczka”.

Nasze wdrożenia będą obejmować kolejne produkty o wysokiej innowacyjności. Podobnie jak biodegradowalne kostki do demakijażu OREKA, które nie mają bezpośredniej konkurencji na polskim rynku i są bezdyskusyjnie pierwszym tego typu produktem. Będziemy stawiać na produkty przyjazne środowisku oraz wielofunkcyjne, aby ograniczać ilość produktów, które musi nabyć konsument. Dzięki temu nie tylko oszczędza pieniądze, ale również produkuje mniej niepotrzebnych śmieci. Mamy głębokie przekonanie, że właśnie takich produktów potrzebuje świadomy konsument w nadchodzącym roku.

Czy zamierzacie mocniej inwestować w eksport? Jeśli tak, to które rynki będą w tym roku szczególnie istotne?

Rok 2021 będzie dla marki OREKA pierwszym, w którym zostanie ona wdrożona do eksportu. Na pierwszym miejscu będziemy stawiać na rynki wschodnioeuropejskie.

Handel – jak odnaleźć się między wyzwaniami handlu stacjonarnego i e-commerce?

Zdecydowanie zamierzamy rozwijać sprzedaż internetową, która poprzez akcelerację spowodowaną wirusem SARS-Cov-2, stoi obecnie na rewelacyjnej pozycji. Nie zapominamy jednak o salonach stacjonarnych, wielu z nas marzy o powrocie do normalności, chciałoby obejrzeć i dotknąć produkt zanim go kupi. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom takich konsumentów.

# Wywiady i opinie
 reklama