Strategie w kryzysie. Oreka: Będziemy reagować dynamicznie na wszelkie zmiany, zachowując wartości bliskie marce
Strategie w kryzysie. Oreka: Będziemy reagować dynamicznie na wszelkie zmiany, zachowując wartości bliskie marce

Rok 2020 zmusił większość graczy do działania reaktywnego na wydarzenia związane z Covid-19. Rok 2021, mimo światełka w tunelu w postaci szczepień, wciąż naznaczony jest niepewnością... Co to oznacza dla biznesu? Pytamy o to naszych rynkowych praktyków.

Jak wygląda planowanie nowych wdrożeń – czy będzie ich mniej niż w „normalnych” czasach czy raczej będą to cyklicznie pojawiające się nowości dla klientów? Które produkty mogą okazać się interesujące dla konsumentów?

Dr Izabela Zawisza, właścicielka marki OREKA:

To właśnie rok 2020 był dla nas katalizatorem do stworzenia całkiem nowej marki opartej na trosce o planetę i ideę minimalizmu. Marka OREKA odchodzi od antropocentrycznego świata, dba o planetę, minimalizując zużycie wody oraz generowanie odpadów.

Przy takim DNA marki, łatwiej pogodzić się z tym, że nie wszystko od nas zależy, a chcąc realizować swoje cele musimy reagować na dynamicznie zmieniające się otoczenie w trybie szybkim i skutecznym. Wiedząc to, jesteśmy przygotowani na zawieszenia produkcji, ewentualne wydłużenia w łańcuchach dostaw, czy utrudnienia w eksporcie. Niemniej mamy zaplanowany pipeline nowości dla marki OREKA, a także niezwykle naturalną i delikatną linię dla najmłodszych „Oreczka”.

Nasze wdrożenia będą obejmować kolejne produkty o wysokiej innowacyjności. Podobnie jak biodegradowalne kostki do demakijażu OREKA, które nie mają bezpośredniej konkurencji na polskim rynku i są bezdyskusyjnie pierwszym tego typu produktem. Będziemy stawiać na produkty przyjazne środowisku oraz wielofunkcyjne, aby ograniczać ilość produktów, które musi nabyć konsument. Dzięki temu nie tylko oszczędza pieniądze, ale również produkuje mniej niepotrzebnych śmieci. Mamy głębokie przekonanie, że właśnie takich produktów potrzebuje świadomy konsument w nadchodzącym roku.

Czy zamierzacie mocniej inwestować w eksport? Jeśli tak, to które rynki będą w tym roku szczególnie istotne?

Rok 2021 będzie dla marki OREKA pierwszym, w którym zostanie ona wdrożona do eksportu. Na pierwszym miejscu będziemy stawiać na rynki wschodnioeuropejskie.

Handel – jak odnaleźć się między wyzwaniami handlu stacjonarnego i e-commerce?

Zdecydowanie zamierzamy rozwijać sprzedaż internetową, która poprzez akcelerację spowodowaną wirusem SARS-Cov-2, stoi obecnie na rewelacyjnej pozycji. Nie zapominamy jednak o salonach stacjonarnych, wielu z nas marzy o powrocie do normalności, chciałoby obejrzeć i dotknąć produkt zanim go kupi. Chcemy wyjść naprzeciw potrzebom takich konsumentów.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager