Sensum Mare: trend naturalnych kosmetyków rozwija się niczym kula śnieżna. Branża przyciąga osoby z pierwszych stron gazet...

Sensum Mare: trend naturalnych kosmetyków rozwija się niczym kula śnieżna. Branża przyciąga osoby z pierwszych stron gazet...

Maciej Tęsiorowski i Łukasz Kołodziejek, właściciele Sensum Mare, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Bardzo dobry. Świadomość konsumentów rośnie, poszukiwane są produkty naturalne, bezpieczne, marki, które nie testują na zwierzętach. Trend naturalnych kosmetyków rozwija się niczym kula śnieżna i jest to trend nieodwracalny, co można zauważyć po markach popularnych, drogeryjnych, które do tej pory w tym trendzie nie były. Firmy te zaczynają wypuszczać nowe linie kosmetyków i „podpinać” się pod rozwijający się kierunek.

2. Najważniejsze z perspektywy naszej firmy w 2019 było…

Nowości, które zostały ciepło przyjęte i przez same klientki, i docenione przez branżę. Nasz krem pod oczy ALGOEYE trzy miesiące od premiery otrzymał nagrodę w jednym z ogólnopolskich konkursów, a tonik, nasza druga nowość sprzedaje nam się szybciej niż jesteśmy w stanie wyprodukować.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Rozwój poprzez poszerzenie portfolio produktów o kolejne nowości oraz poszerzenie dystrybucji. Nauczyliśmy się świetnie słuchać potrzeb klientek, dlatego o nowości jesteśmy spokojni. Na dystrybucję patrzymy również z optymizmem. Ostatnie miesiące 2019 roku uświadomiły nam, że to co robimy, robimy dobrze:  marka jest coraz bardziej rozpoznawalna, a produkty poszukiwane. Zaowocowało to rozpoczęciem współpracy z nowymi partnerami handlowymi, z czego się bardzo cieszymy, i wiem, że oni cieszą się równie mocno: -)

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Zero waste to na pewno duży temat mijającego roku i perspektywa kolejnych lat. Poszukiwanie ekologicznych rozwiązań w obszarze packaging’u to wyzwanie dla branży.

Większość naszych produktów pakowana jest w szklane opakowania, nowości, które są w przygotowaniu również będą w eko opakowaniach. Temat zero waste jednak nie dotyczy tylko opakowań. To wartości definiujące nasz styl życia, podejście do biznesu i środowiska naturalnego.

Kolejnym trendem, jeśli można to tak w ogóle nazwać, jest wchodzenie znanych osób w świat kosmetyków naturalnych. Dwie nowe marki sygnowane znanymi nazwiskami to dowód na to, że kosmetyki naturalne to biznes, który przyciąga nie tylko pasjonatów naturalnej pielęgnacji, ale również osoby z pierwszych stron gazet. Odbieram to bardzo pozytywnie, ponieważ naturalne kosmetyki przestają być niszą, a stają się mainstreamem i zaczynają rozdawać coraz mocniej karty.

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Będzie ich kilka, na pewno zero waste to trend etyczny, który ma wymiar ekonomiczny i z tym właśnie aspektem będą mierzyć się firmy w nowym roku.

Od strony konsumentów widocznym trendem jest i będzie healthy ageing, poszukiwanie produktów przeciwstarzeniowych przez coraz szerszą i młodszą grupę odbiorczą.

Kosmetyków zaawansowanych w składzie, z dużym stężeniem składników aktywnych. Podejście holistyczne do życia obejmujące nutri beauty czyli łączenie diety, pielęgnacji i stylu życia w jedną całość to kolejny trend, który naszym zdaniem będzie się rozwijać.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Zero waste.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzymy…

Dużo zadowolonych klientów, wspaniałych nowości i rozwoju.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi