Renata Bartos, Bartos Cosmetics: po głębszej analizie okazało się, że tak naprawdę nie musimy zbyt wiele zmieniać

Renata Bartos, Bartos Cosmetics: po głębszej analizie okazało się, że tak naprawdę nie musimy zbyt wiele zmieniać

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Renata Bartos, właścicielka Bartos Cosmetics: Myślę, że pandemia jest precedensem na skalę światową i zaskoczyła każdego. Podjęte przez rządzących decyzje o zamknięciu granic, biznesów, szkół, przedszkoli i nakazu pozostania w domu, związały ręce nam wszystkim. Każdy musiał zmierzyć się z idącymi za tym zmianami i dostosować się do nich. Odpowiednio szybka reakcja i podjęcie kluczowych działań dla utrzymania biznesu były niezbędne.

Obawa o zdrowie swoje i współpracowników, o możliwość prowadzenia biznesu, zachowanie miejsc pracy i ciągłość produkcji, spędzała niejednemu sen z powiek. Przyznaję, że jest to największe wyzwanie z jakim do tej pory musieliśmy się zmierzyć zarówno biznesowo jak i prywatnie.        

- Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić  biznes?

Zachowaliśmy zdrowy rozsądek i spokojnie skupiliśmy się na rozeznaniu, z czym tak naprawdę mamy do czynienia i jakie są zagrożenia. Po głębszej analizie sytuacji okazało się, że tak naprawdę nie musimy zbyt wiele zmieniać.

Biznes jest stabilny i czas pandemii nawet w najmniejszym stopniu nie zachwiał naszą pozycją na rynku. Budujemy sprzedaż online od początku istnienia marki i mamy swoje sprawdzone kanały dotarcia do klientów.

Robimy to co do tej pory, podczas gdy inni dopiero zaczęli myśleć o sprzedaży internetowej.

Standardy higieny, dezynfekcja rąk, dbanie o swoją odporność i zdrowie stanowi element naszego codziennego życia i jest dla Bartos Cosmetics czymś naturalnym i normalnym. Zdrowie jest jednym w trzech fundamentów naszej marki od początku istnienia.

Cieszy nas to, że wiele osób zaczęło zwracać szczególną uwagę na higienę, aczkolwiek apeluję, aby nie popadać w skrajności.

Już na samym początku tworzenia marki Bartos Cosmetics priorytetem było wdrożenie produktów w higienicznych i ekologicznych opakowaniach, zamkniętych przed dostępem powietrza i możliwością przenoszenia bakterii do wewnątrz. Dzięki temu korzystamy z produktu do samego końca, a on sam przy każdej aplikacji jest zawsze świeży, co gwarantuje wysoką jakość i skuteczność.

Pomimo zamkniętych granic dla Bartos Cosmetics otworzyły się nowe możliwości i perspektywy. Prowadzimy nowe projekty rozwinięcia biznesu na rynki zagraniczne. Pierwsze pomyślne transakcje mamy już za sobą, co nas ogromnie cieszy. Pracujemy również nad wprowadzeniem nowych produktów i ciągłym rozwijaniem naszego portfolio.

Bartos Cosmetics ma nowatorskie spojrzenie na to czym jest kosmetyk i jak powinien nam służyć. Nie wystarczy, aby kosmetyk tylko ładnie pachniał. Nieustannie utwierdzamy się w przekonaniu, że firma jest dobrze zarządzana, podejmowane decyzje są słuszne i wszystko zmierza we właściwym kierunku. Wyznaczamy trendy i oferujemy klientom produkty najwyższej jakości, dlatego coraz więcej osób docenia Bartos Cosmetics w Polsce i na świecie.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu? 

Z oczywistych przyczyn głównym sposobem komunikacji z klientami stał się internet, ze wszystkimi dostępnymi w nim kanałami. Ubolewamy jednocześnie nad brakiem możliwości bezpośrednich spotkań z dotychczasowymi bądź potencjalnymi klientami, na targach i różnych eventach.

- Czy w kryzysie można pracować na sympatię do marki? I przeciwnie, czym można tę sympatię tracić?

Jeżeli marka działa zgodnie ze swoimi przekonaniami, z dobrymi i szczerymi intencjami zawsze będzie zdobywać sympatię, nawet w trudniejszych czasach. Jeżeli jest coś robione na siłę, pod publikę, klient wyczuje fałsz i podświadomie będzie tracił zaufanie. Dobro buduje i wraca. Dobre produkty, które są skuteczne i spełniają oczekiwania klienta są najważniejsze. Jeżeli ktoś poczuje się oszukany straci sympatię i zaufanie, niezależnie od tego czy aktualnie panuje kryzys, czy nie.

Już w początkowym stadium pandemii wprowadziliśmy specjalną akcję związaną z maseczkami ochronnymi. Do zakupionych u nas produktów dodawaliśmy maseczki w prezencie, a także przekazywaliśmy je do szpitala. Wszystko to miało miejsce przed rządowymi zakupami, więc wiemy, że nasza akcja pomogła lekarzom i pielęgniarkom, którzy wciąż poświęcają swoje życie i zdrowie dla ratowania innych.

Maski potrzebne były też dla każdego z nas, aby chronić siebie i innych przed zarażaniem. Cieszy nas, że tak wiele osób wzięło udział w tej akcji. Jeszcze raz dziękujemy.

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne? 

Hitem sprzedażowym bez wątpienia są teraz żele antybakteryjne. Firmy kosmetyczne, a nawet te z poza branży zaczęły produkować środki do odkażania. Jak długo się ten trend utrzyma? Myślę, że z czasem osłabnie, ale do momentu, kiedy słyszymy o nowych zachorowaniach, dezynfekować się będziemy na potęgę. Niepokoi mnie tylko to jak długo wytrzymają nasze ręce ciągłe traktowanie ich alkoholem. Ten przesusza skórę i zaczynają pojawiać się otwarte rany, przez które do organizmu dostają się wirusy i bakterie. Sugeruję zachować zdrowy rozsądek.

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

Na ten moment powiedziałabym, że mamy do czynienia z „efektem Pasteura”. Wszędzie, nawet w powietrzu, widzimy bakterie i boimy się ich. Nagle wszyscy dbają o higienę rąk, często aż za bardzo. Czas pokaże jak długo to potrwa.

Ogólnie uważam, że zmieniły się zapotrzebowania konsumentek na posiadanie kosmetyków kolorowych. Pracując z domu nie potrzebujemy już makijażu, ewentualnie bardzo delikatny. Dodatkowo, niepożądanym efektem jest pozostawianie śladów make up’u na maskach ochronnych.

Przoduje pielęgnacja naturalna, domowe spa, aby skóra była wypoczęta, zadbana i zdrowo wyglądała. Nareszcie!: -)

opr. Lidia Lewandowska, Wirtualne Kosmetyki
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi