Poprzez fryzury staram się tworzyć wyraźny przekaz - mówi Antonio Musumeci, dyrektor artystyczny marki Rica
Poprzez fryzury staram się tworzyć wyraźny przekaz - mówi Antonio Musumeci, dyrektor artystyczny marki Rica

Od blisko 35-ciu lat kreuje fryzury, które wielokrotnie pojawiały się w cenionych tytułach prasy kobiecej. Obecnie, Antonio Musumeci oddał się pracy jako dyrektor artystyczny dla włoskiej marki kosmetyków do włosów RICA, która stara się łączyć ze sobą miłość do włosów i natury. Jak sam przyznaje, fryzury fascynowały go od zawsze, tak samo jak rodzinna Sycylia. Mimo ogromnego doświadczenia i pracy ze znanymi celebrytami, konsekwentnie tworzy fryzury, które nie tylko inspirują, ale przede wszystkim są swoistym manifestem.

Hasło przewodnie RICA to “responsible beauty”. Jak zatem rozumiesz pojęcie odpowiedzialnego piękna?

Antonio Musumeci: To zdanie dokładnie oddaje misję marki, jaką jest ograniczenie śladu węglowego. W naszej pracy nie tylko zwracamy uwagę na składniki formuł, ale także na opakowania produktów oraz sposób ich dystrybucji. Od zawsze konsekwentnie dążymy do produkcji kosmetyków, które poza pięknym zapachem i efektywnym pielęgnowaniem włosów, będą również nieszkodliwe dla otaczającej nas natury.

Co najmocniej pociąga Cię w marce RICA?

Zdecydowanie jej lokalny charakter, który świetnie odzwierciedlają produkty. RICA chętnie korzysta z naturalnego bogactwa, jakie oferuje Sycylia - opuncji figowej czy wody wulkanicznej spod Etny, które nie tylko wyróżniają markę na rynku, ale przede wszystkim rzeczywiście dostarczają włosom niezbędnych komponentów. Po blisko 30-stu latach pracy w Mediolanie, powrót na Sycylię i rozpoczęcie współpracy z RICĄ był dla mnie powiewem świeżości. Dostrzegłem, jak wiele się tu dzieje, a także to, że Sycylia wciąż nie straciła ciepłej, domowej atmosfery.

Od zawsze chciałeś zostać fryzjerem? A może miałeś inne pomysły na życie?

Myślę, że fryzjerstwo było mi pisane już od chwili narodzin. Nawet moje pierwsze wspomnienie jest związane z dotykiem włosów mojej mamy. Będąc dzieckiem często podkradałem siostrze lalki, aby obciąć im włosy i stworzyć na nich swoje pierwsze stylizacje. To był i wciąż jest mój sposób na wyrażenie siebie i stworzenie przekazu.

W najnowszej kolekcji Mermaids zależało mi, aby powiedzieć “stop”. Stop niszczeniu natury dookoła nas, koniec z zanieczyszczeniem wód, które są domem dla tak wielu istnień.

Podczas pokazu kolekcji, poprosiłem jedną modelkę o zatrzymanie się na wybiegu i wydobycie z siebie krzyku. Wiele osób na widowni było zaskoczonych tym zachowaniem, choć dostrzegłem, że część z nich zrozumiała mój manifest.

W ofercie RICA jest wiele różnych produktów, zarówno do pielęgnacji, koloryzacji, jak i stylizacji włosów. Czy masz swój ulubiony kosmetyk?

Tak, jest to olejek z opuncji figowej, który jest naszym bestsellerem. Można go stosować nie tylko na włosy, ale i na całe ciało, dostarczając skórze niezbędnych składników odżywczych. Lubię w nim to, że idealnie się wchłania i nie pozostawia po sobie tłustego osadu. Niemniej, jest bardzo kosztowny w produkcji, dlatego każda jego kropla jest tak drogocenna.

Co według ciebie jest najważniejsze w prawidłowej pielęgnacji włosów?

Myślę, że dopasowany do typu i potrzeb włosów szampon. To podstawowy produkt do pielęgnacji, którego używa każdy z nas. Odpowiednio dobrany pozwala zniwelować problemy włosów i dostarczyć im odżywczych komponentów, dzięki czemu stają się piękne i pełne naturalnego blasku. Jest on niezbędną podstawą będącą kluczem do zjawiskowej fryzury.

Wspomniałeś o problemach z włosami. Jak zatem dowiedzieć się, czego potrzebuje nasza fryzura?

Każdy z nas obserwuje swoje włosy na co dzień, dzięki czemu może na bieżąco dostrzegać zachodzące w nich zmiany. Najczęściej widzimy, że zaczynają mocniej wypadać, częściej się przetłuszczają lub stają się bardziej szorstkie w dotyku. Nie zawsze zwiastuje to problemy zdrowotne, a może być spowodowane np. silną koloryzacją, która po prostu obciążyła naszą fryzurę. Spróbujmy wówczas użyć kosmetyków, które są odpowiedzią na nasz problem. Jeśli mimo wszystko problem wciąż będzie występował, warto udać się po poradę u fryzjera.

Antonio Musumeci, Dyrektor Artystyczny RICA, urodził się na Sycylii i po uzyskaniu dyplomu artysty przybył do Mediolanu w 1986 r., dołączając do zespołu Aldo Coppoli. Przez 30 lat pracował dla Coppola Agency jako niezależny stylista fryzur. Antonio współpracuje z wieloma stylistami mody i światowej sławy fotografami przy realizacji kampanii reklamowych, pokazów mody, sesji zdjęciowych, produkcji filmowych i sesji dla takich magazynów mody jak Vogue, Harper’s Bazar, Vanity Fair czy Marie Claire, w najważniejszych stolicach mody. Po zdobyciu międzynarodowych doświadczeń w 2012 roku Antonio decyduje się wrócić na Sycylię, gdzie otwiera własny salon. W 2013 zostaje Dyrektorem Artystycznym marki RICA.
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager