Poprzez fryzury staram się tworzyć wyraźny przekaz - mówi Antonio Musumeci, dyrektor artystyczny marki Rica

Poprzez fryzury staram się tworzyć wyraźny przekaz - mówi Antonio Musumeci, dyrektor artystyczny marki Rica

Od blisko 35-ciu lat kreuje fryzury, które wielokrotnie pojawiały się w cenionych tytułach prasy kobiecej. Obecnie, Antonio Musumeci oddał się pracy jako dyrektor artystyczny dla włoskiej marki kosmetyków do włosów RICA, która stara się łączyć ze sobą miłość do włosów i natury. Jak sam przyznaje, fryzury fascynowały go od zawsze, tak samo jak rodzinna Sycylia. Mimo ogromnego doświadczenia i pracy ze znanymi celebrytami, konsekwentnie tworzy fryzury, które nie tylko inspirują, ale przede wszystkim są swoistym manifestem.

Hasło przewodnie RICA to “responsible beauty”. Jak zatem rozumiesz pojęcie odpowiedzialnego piękna?

Antonio Musumeci: To zdanie dokładnie oddaje misję marki, jaką jest ograniczenie śladu węglowego. W naszej pracy nie tylko zwracamy uwagę na składniki formuł, ale także na opakowania produktów oraz sposób ich dystrybucji. Od zawsze konsekwentnie dążymy do produkcji kosmetyków, które poza pięknym zapachem i efektywnym pielęgnowaniem włosów, będą również nieszkodliwe dla otaczającej nas natury.

Co najmocniej pociąga Cię w marce RICA?

Zdecydowanie jej lokalny charakter, który świetnie odzwierciedlają produkty. RICA chętnie korzysta z naturalnego bogactwa, jakie oferuje Sycylia - opuncji figowej czy wody wulkanicznej spod Etny, które nie tylko wyróżniają markę na rynku, ale przede wszystkim rzeczywiście dostarczają włosom niezbędnych komponentów. Po blisko 30-stu latach pracy w Mediolanie, powrót na Sycylię i rozpoczęcie współpracy z RICĄ był dla mnie powiewem świeżości. Dostrzegłem, jak wiele się tu dzieje, a także to, że Sycylia wciąż nie straciła ciepłej, domowej atmosfery.

Od zawsze chciałeś zostać fryzjerem? A może miałeś inne pomysły na życie?

Myślę, że fryzjerstwo było mi pisane już od chwili narodzin. Nawet moje pierwsze wspomnienie jest związane z dotykiem włosów mojej mamy. Będąc dzieckiem często podkradałem siostrze lalki, aby obciąć im włosy i stworzyć na nich swoje pierwsze stylizacje. To był i wciąż jest mój sposób na wyrażenie siebie i stworzenie przekazu.

W najnowszej kolekcji Mermaids zależało mi, aby powiedzieć “stop”. Stop niszczeniu natury dookoła nas, koniec z zanieczyszczeniem wód, które są domem dla tak wielu istnień.

Podczas pokazu kolekcji, poprosiłem jedną modelkę o zatrzymanie się na wybiegu i wydobycie z siebie krzyku. Wiele osób na widowni było zaskoczonych tym zachowaniem, choć dostrzegłem, że część z nich zrozumiała mój manifest.

W ofercie RICA jest wiele różnych produktów, zarówno do pielęgnacji, koloryzacji, jak i stylizacji włosów. Czy masz swój ulubiony kosmetyk?

Tak, jest to olejek z opuncji figowej, który jest naszym bestsellerem. Można go stosować nie tylko na włosy, ale i na całe ciało, dostarczając skórze niezbędnych składników odżywczych. Lubię w nim to, że idealnie się wchłania i nie pozostawia po sobie tłustego osadu. Niemniej, jest bardzo kosztowny w produkcji, dlatego każda jego kropla jest tak drogocenna.

Co według ciebie jest najważniejsze w prawidłowej pielęgnacji włosów?

Myślę, że dopasowany do typu i potrzeb włosów szampon. To podstawowy produkt do pielęgnacji, którego używa każdy z nas. Odpowiednio dobrany pozwala zniwelować problemy włosów i dostarczyć im odżywczych komponentów, dzięki czemu stają się piękne i pełne naturalnego blasku. Jest on niezbędną podstawą będącą kluczem do zjawiskowej fryzury.

Wspomniałeś o problemach z włosami. Jak zatem dowiedzieć się, czego potrzebuje nasza fryzura?

Każdy z nas obserwuje swoje włosy na co dzień, dzięki czemu może na bieżąco dostrzegać zachodzące w nich zmiany. Najczęściej widzimy, że zaczynają mocniej wypadać, częściej się przetłuszczają lub stają się bardziej szorstkie w dotyku. Nie zawsze zwiastuje to problemy zdrowotne, a może być spowodowane np. silną koloryzacją, która po prostu obciążyła naszą fryzurę. Spróbujmy wówczas użyć kosmetyków, które są odpowiedzią na nasz problem. Jeśli mimo wszystko problem wciąż będzie występował, warto udać się po poradę u fryzjera.

Antonio Musumeci, Dyrektor Artystyczny RICA, urodził się na Sycylii i po uzyskaniu dyplomu artysty przybył do Mediolanu w 1986 r., dołączając do zespołu Aldo Coppoli. Przez 30 lat pracował dla Coppola Agency jako niezależny stylista fryzur. Antonio współpracuje z wieloma stylistami mody i światowej sławy fotografami przy realizacji kampanii reklamowych, pokazów mody, sesji zdjęciowych, produkcji filmowych i sesji dla takich magazynów mody jak Vogue, Harper’s Bazar, Vanity Fair czy Marie Claire, w najważniejszych stolicach mody. Po zdobyciu międzynarodowych doświadczeń w 2012 roku Antonio decyduje się wrócić na Sycylię, gdzie otwiera własny salon. W 2013 zostaje Dyrektorem Artystycznym marki RICA.
# Wywiady i opinie
 reklama