Pollena-Ewa: marki z długą tradycją to kapitał - muszą one jednak być na czasie z rynkowymi trendami i oczekiwaniami konsumentów

Pollena-Ewa: marki z długą tradycją to kapitał - muszą one jednak być na czasie z rynkowymi trendami i oczekiwaniami konsumentów

Cezary Bijak, prezes zarządu Pollena Ewa, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok...

Dynamiczny i przełomowy w myśleniu o przyszłości branży i planety. Ciągły wzrost świadomości konsumentów względem składów kosmetyków i opakowań, motywuje nas do odpowiedzialnego zarządzania procesami opracowania nowych wyrobów i ich produkcji na każdym etapie.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było...

Podsumowanie 100. rocznicy istnienia firmy.

Nasze marki są doceniane i darzone zaufaniem od wielu lat przez kolejne pokolenia Polaków - to wielki kapitał, ale i wielka odpowiedzialność. W rzeczywistości ciągłych zmian i przemijających mód, to dla nas ogromna radość posiadać tak lojalnych i przywiązanych do naszych produktów klientów.

Nie chcemy ich zawieść, nieustannie dążymy więc do utrzymania i podnoszenia jakości naszych wyrobów i dostosowywania naszego portfolio do najnowszych standardów. Marki, na których rozbudowie koncentrowaliśmy się, to głównie dermokosmetyki Eva Dermo oraz linia kosmetyków do specjalistycznej pielęgnacji Seni Care. Wzmacnialiśmy naszą pozycję także na rynkach zagranicznych, przede wszystkim rynku rosyjskim, finalizując prace nad dedykowaną linią kosmetyków Eva Herbal Beauty.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to...

Dalszy dynamiczny rozwój i wsłuchiwanie się w rynek i potrzeby klientów oraz dalsze umacnianie pozycji nowych i dotychczasowych linii na rynku rodzimym oraz rynkach zagranicznych, zwłaszcza z marką Seni Care. W ostatnich latach poszerzyliśmy portfolio o nowe wspomniane wcześniej linie kosmetyczne, z innowacyjnymi recepturami i podaniami.

W tym roku planujemy odświeżenie kolejnych klasycznych linii z naszego asortymentu, takich jak Kanion i Eva Natura, które mają już w świadomości klientów ugruntowaną pozycję, a które chcemy przypomnieć w nowych wydaniach.

Aktualizując ich formuły ściśle podążamy za oczekiwaniami konsumentów, poszukujących receptur o prostym przejrzystym składzie, składników pochodzenia naturalnego i wegańskich. Dalej będziemy też mocno obecni w mediach społecznościowych, gdyż zależy nam na bliskim bezpośrednim kontakcie z naszymi odbiorcami, którzy są dla nas stałym i ważnym źródłem motywacji i inspiracji.

Uruchamiamy także nowo zaprojektowaną linię wyrobów aerozolowych, która posłuży zarówno do produkcji wyrobów pod markami własnymi, jak i w ramach private label.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to...

Przede wszystkim natura i ekologia - zero waste, less waste to hasła, które zdominowały nie tylko naszą branżę. Trendy te zawsze były nam bliskie, w naszych sklepach przyfabrycznych kosmetyki i chemię domową na wagę oferowaliśmy już w latach 90-tych, i ten kierunek utrzymujemy, poszerzając dostępny w takim podaniu asortyment.

5.  Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie...

W dalszym ciągu filozofia bycia eko i w zgodzie z naturą, racjonalne i odpowiedzialne środowiskowo zarządzanie procesami produkcji i dystrybucji wyrobów.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to...

Godzenie czasem rozbieżnych wymagań rynku i oczekiwań konsumentów w zakresie oferowania coraz bardziej naturalnych, ale jednocześnie bezpiecznych i skutecznych receptur oraz opakowań nie obciążających środowiska.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę...

Sukcesów, poczucia misji i wzajemnej pozytywnej mobilizacji w dążeniu do oferowania klientom coraz lepszych jakościowo produktów, dostosowanych do indywidualnych potrzeb.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi