PMR: Kosmetyki odporne na inflację, dla Polaków wciąż istotna jest relacja jakości do ceny

PMR: Kosmetyki odporne na inflację, dla Polaków wciąż istotna jest relacja jakości do ceny

- Z czego wynikają Pani zdaniem dobre prognozy rozwoju sektora kosmetycznego?

Karolina Szałas, senior analyst PMR Polska: Według danych PMR, w 2022 r. wartość całego rynku artykułów kosmetycznych wyniesie prawie 28 mld zł, a w latach 2023-2027 wzrośnie na średniorocznym poziomie 3-5%, co będzie tempem nieznacznie wyższym od obserwowanego w ostatnich 5 latach (3,2%). Oznacza to skumulowany wzrost wartości rynku o blisko 30% do roku 2027. Pozytywnie na dynamikę rynku w tym roku wpłynie także rosnąca inflacja, która bezpośrednio wpłynie na ceny produktów, a zarazem na ogólną wartość wydatków na kosmetyki. Dodatkowo, optymistycznie 2022 rok wygląda w wynikach badania PMR, według którego kosmetyki są jedną z kategorii, w której najrzadziej deklarujemy ograniczenie wydatków pod wpływem wysokiej inflacji.

Długofalowo, pozytywnie dla rozwoju rynku artykułów kosmetycznych będzie wpływać m.in. z rosnące zainteresowanie kosmetykami z wyższych i średnich półek cenowych, przekładając się na wzrost wydatków na artykuły kosmetyczne. Jak również wejście na rynek pracy obecnych nastolatek, które śledzą vlogi i influencerów oraz są skłonniejsze do testowania nowości kosmetycznych, a własne zarobki będą chętnie przeznaczać m.in. na produkty do makijażu czy nowości kosmetyczne.

- W jakich kategoriach produktów można zakładać najwyższe wzrosty sprzedaży?

Według prognoz PMR, kategoriami produktowymi, w których w najbliższych latach rynek odnotuje najwyższe wzrosty są kosmetyki do makijażu, perfumy oraz kosmetyki do malowania i pielęgnacji paznokci – osiągając w 2027 r. blisko 1/3 udziału wartościowego w rynku artykułów kosmetycznych. Na takie wzrosty wpływają m.in. rosnące zainteresowanie Polek kosmetykami w tych kategoriach, wyższymi wydatkami na tego typu produkty.

- Na co obecnie konsumenci zwracają uwagę, wybierając kosmetyki? Czy jest jakiś trend, który w najbliższej przyszłości będzie mocno do konsumentów przemawiał.

Według badania PMR, przeprowadzonego w marcu 2022 r. czynnikiem o największym wpływie na zakupy kosmetyczne Polaków okazał się stosunek jakości (i skuteczności produktu) do jego ceny. Również w procesie zakupu istotną rolę pełni marka produktu – 2/3 Polaków deklaruje, że sięga po produkty marek, co do których ma pełne zaufanie, a 61% deklaruje przywiązanie do produktów jednej bądź kilku marek.

Ponadto potwierdzenie w wynikach badania znajdują takie trendy jak personalizacja, naturalne i ekologiczne produkty czy poczucie luksusu. Co więcej, należy się spodziewać, że w kolejnych latach trendy te będą się nasilały, co będzie się łączyć z rosnącą świadomością Polaków w tym zakresie oraz rosnącymi wydatkami na kosmetyki.

Kobiety są zdecydowanie bardziej wyczulone na takie aspekty jak naturalne składniki, dopasowanie do potrzeb czy właściwości lecznicze. Częściej deklarują również czynniki związane z marką – przywiązaniem do niej czy też zaufaniem.

Więcej o sprzedaży kosmetyków w Polsce, trendach i prognozach w raporcie PMR "Handel detaliczny artykułami kosmetycznymi w Polsce 2022".

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi