Marcin Pawlikowski, OnlyBio.life: konsumenci będą bardziej dbali o swoje bezpieczeństwo i higienę
Marcin Pawlikowski, OnlyBio.life: konsumenci będą bardziej dbali o swoje bezpieczeństwo i higienę

Jaki będzie kosmetyczny świat po pandemii? Co zmieni się w zachowaniach konsumenckich? Z jakimi wyzwaniami  mierzą się firmy kosmetyczne? Pytamy o to przedstawicieli sektora...

- Czy pandemia koronawirusa to z Państwa perspektywy największe wyzwanie, z jakimi do tej pory mierzył się Wasz biznes?

Marcin Pawlikowski, prezes zarządu OnlyBio.life: Jest to sytuacja bardzo zaskakująca i niespodziewana. Z pewnością było to dla nas wyzwanie - musieliśmy podjąć szybkie i ryzykowne decyzje biznesowe w celu przestawienia produkcji na produkty higienizujące, m. in. żele do dezynfekcji rąk i mydła antybakteryjne.

Jak Państwa firma zareagowała na tę sytuację? Które decyzje były kluczowe, by chronić biznes?

Kryzys dotknął wszystkie branże. Również firmy kosmetyczne. By chronić biznes - i przede wszystkim - naszych pracowników - zaproponowaliśmy im system pracy zdalnej, by ograniczyć ryzyko zarażenia i zachować płynność działania firmy.

Kluczową decyzją było wspomniane, rozpoczęcie produkcji kosmetyków innego rodzaju, umożliwiających naszym klientom zabezpieczenie siebie i swoich bliskich.

- Jak marki powinny teraz komunikować się z konsumentami? Czy któreś kanały komunikacji zyskują na znaczeniu? 

Z pewnością kluczem w komunikacji z konsumentami będzie bezpieczeństwo. To ono jest najbardziej pożądane. Bezpieczeństwo w używaniu naszych produktów i bezpieczeństwo, które zapewnią one użytkownikom. Ważne jest, by firmy okazywały publiczne wsparcie i solidarność.

Bez wątpienia, kanał komunikacji, który zyska na pandemii jest Internet. To tam obecnie odbywa się większość konsumenckiego życia.

- Jak długofalowo Covid-19 wpłynie na biznes kosmetyczny? 

Z pewnością zwiększy się zapotrzebowanie, a co za tym idzie - produkcja - kosmetyków do dezynfekcji oraz bakteriobójczych. Konsumenci będą bardziej dbali o swoje bezpieczeństwo i higienę. Towarzyszem każdej torebki stanie się płyn do dezynfekcji i silnie nawilżający krem do rąk.

- Czy Covid-19 zrewidował pewne trendy kosmetyczne? 

Nieoczekiwanym trendem stały się właśnie produkty do higienizacji, a także kremy do rąk, które nieodzownie zamieszkały w każdym domu. Zyska też pielęgnacja nocna i wieloetapowa. Spędzając dużo czasu w domu, każda kobieta zechce wyjątkowo zadbać o swoją skórę.

- Czy w sektorze kosmetycznym zadziała „efekt szminki”, a może zaszła głęboka zmiana i mowa będzie raczej o „efekcie mydła”?

Efekt mydła to tylko odpowiednia nazwa dla efektu szminki, który nas spotyka. Konsumenci zmienią swoje nawyki i przyzwyczajenia dotyczące dbania o higienę osobistą.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager