LOreal Polska: miejsce storytellingu powinien zająć storydoing
L'Oreal Polska: miejsce storytellingu powinien zająć storydoing

Beata Iwanienko, dyrektorka ds. naukowych, legislacyjnych i Public Affairs, L’Oréal Polska i Kraje Bałtyckie:

W ciągu ostatnich lat diametralnie zmieniły się oczekiwania dotyczące tego, jaką rolę powinny odgrywać firmy.

Dziś konsumenci oczekują konkretnych, wymiernych działań i tworzenia wartości dla otoczenia, również w kontekście poważnych wyzwań środowiskowych, przed którymi stoimy.

Dlatego miejsce storytellingu powinien zająć storydoing – realne wsparcie, konkretne działania i prawdziwe doświadczenia, które wpływają na zaufanie konsumentów.

Kwestie środowiskowe i zmniejszenie wpływu naszej działalności na otoczenie są w DNA L’Oréal od wielu lat.

Nasze fabryki od lat funkcjonują w oparciu o rozwiązania pozwalające na możliwie małe zużycie energii i wody. Ostatnie lata to czas intensywnej i strategicznej zmiany: zrównoważony rozwój znalazł się w samym centrum naszego modelu biznesowego – globalnie i lokalnie.

Aktywnie włączyliśmy się w działania na rzecz rozwiązywania tak istotnych problemów, jak np. kurczące się zasoby wody, zmiany klimatu, zanieczyszczenie plastikiem, czy zarządzanie zwiększającą się ilością odpadów. Nasz program „Sharing Beauty With All” zainaugurowany w 2013 roku był drogowskazem w kierunku zrównoważonego rozwoju do roku 2020. Bieżący rok podsumowuje tę inicjatywę za rok 2019, ale jednocześnie jest momentem, kiedy Grupa idzie o krok dalej i definiuje nowe cele i jeszcze głębszą transformację.

W czerwcu tego roku Grupa L’Oréal zainaugurowała nowy globalny program zrównoważonego rozwoju do roku 2030 „L’Oréal for the Future”, który jest właśnie odpowiedzią na rosnące wyzwania związane ze środowiskiem i sytuacją społeczną.

Dzięki nowym zobowiązaniom wkraczamy w kolejną fazę, która przyspiesza proces transformacji: poza działaniami ograniczającymi nasz bezpośredni wpływ na środowisko, chcemy również inspirować nasze całe otoczenie biznesowe i konsumentów do podejmowania bardziej ekologicznych decyzji. Dlatego stawiamy sobie tak ambitne cele, jak te określone w programie „L’Oréal for the Future”.

Nasza strategia opierać się będzie na trzech filarach: 1) transformacji procesów wewnętrznych zgodne z respektowaniem ograniczeń planety, 2) współpracy z otoczeniem biznesowym i konsumentami i inspiracji ich do ekologicznych wyborów, 3) zaangażowaniu w rozwiązywanie globalnych problemów poprzez zaspokajanie istotnych potrzeb społecznych i środowiskowych.

Zobowiązaliśmy się uzyskać zerowy bilans CO2 we wszystkich naszych zakładach poprzez poprawę efektywności energetycznej.

Co więcej, do 2030 r. wprowadzimy innowacje produktowe, które pozwolą naszym konsumentom zmniejszyć emisje gazów cieplarnianych.

Wprowadzimy także zmiany, które pozwolą nam ograniczyć zużycie wody, a 100% wody używanej w naszych procesach przemysłowych będzie odzyskiwane i ponownie wykorzystywane w obiegu zamkniętym.

W 2030 r. będzie można śledzić pochodzenie wszystkich składników biopochodnych używanych do produkcji naszych produktów i opakowań.

Ponadto zmierzamy do tego, aby tworzywa sztuczne wykorzystywane w opakowaniach naszych produktów pochodziły z recyklingu lub źródeł biopochodnych. Do 2025 r. 100% naszych opakowań plastikowych będzie można ponownie napełnić lub poddać recyklingowi.

Chcemy inspirować też realnie naszych klientów i konsumentów do aktywnej postawy ekologicznej w myśl zasady, że im więcej wiemy, tym więcej możemy zmienić.

Na opakowaniach kosmetyków już znajdują się informacje dotyczące poprawnego segregowania opakowań. Wprowadzimy też  system znakowania, który będzie określał w skali od A do E, społeczny i środowiskowy wpływ produktu.

Te konkretne zobowiązania pokazują, że nasza ekologiczna odpowiedzialność to nie chwyt marketingowy, ale normalność, w której działamy. Zmiany od lat dotyczą całej naszej organizacji, ale będziemy wychodzić z nimi na zewnątrz w celu zaangażowania całej branży, a przede wszystkim by konkretnymi działaniami zmieniać świadomość naszych konsumentów i przekonywać ich, że warto ufać ekodeklaracjom.

fot. unsplash.com; L'Oreal Polska
# Wywiady i opinie
 reklama