Intensywny. Rok, w którym większość kategorii kosmetycznych rosła, ale chętnych do partycypacji w tymże zjawisku pojawiło się więcej, niż samego wzrostu. Z pewnością nie był łatwy - na biznesie odbijały się coraz częstsze zmiany prawa, rosnące koszty, a sam rynek był trudniejszy niż w roku poprzedzającym, co jest już obowiązującą regułą.
To był też rok, w którym ogłoszono GOZ 2030, co w polskiej rzeczywistości niewiele zmieniło, ale w firmie przeprowadziliśmy wiele pro-środowiskowych działań i procesów.
Zakończenie trwającej dwa lata inwestycji polegającej na budowie nowej hali produkcyjnej oraz przebudowie i modernizacji pozostałych budynków. Dzięki temu stworzyliśmy bezpieczne zaplecze dla dalszego rozwoju globalnej dystrybucji marek Laboratorium Kosmetycznego Dr Irena Eris.
Optymalizacja i przygotowanie najefektowniejszego z możliwych modeli działań na zbliżające się trudniejsze lata, które widać już na horyzoncie makroekonomicznym.
Na rynku można było zauważyć dwa wiodące, równoległe trendy. Oba związane z szeroko pojętym powrotem do naturalnych składników. Jeden z nich traktujący poważnie powrót do naturalności w zaawansowanym technologicznie wydaniu z XXI wieku, drugi budujący naturalność designem i kolorem opakowań, niekoniecznie ich zawartością. Nam zdecydowanie bliżej do tego pierwszego.
Zmienność trendów.
Budowanie modeli biznesowych zapewniających rentowność w stopniu umożliwiającym dalszy rozwój.
Refleksji, dystansu do drobiazgów codzienności, chwili zadumy nad tym, co ważne.