Katarzyna Butrymowicz-Knap, dyrektor marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne: Uważam, że w każdym biznesie - nie tylko kosmetycznym - kobiecy punkt widzenia jest wartościowy. Kobiety potrafią świetnie łączyć twarde umiejętności z miękkimi kompetencjami, co jest podstawą prorozwojowego zarządzania firmą. Kwestią, która zdecydowanie wpływa na sukces w biznesie kosmetycznym, jest doskonałe wyczucie potrzeb kobiet - konsumentek oraz orientowanie się w trendach.
Z tego powodu kobiecy punkt widzenia może być elementem przewagi - każda kobieta na stanowisku menedżerskim i decydującym o rozwoju firmy jest również konsumentką, która swoje doświadczenia oraz opinie może wykorzystać w realizacji celów biznesowych.
Bielenda jest marką dla kobiet, stworzoną przez kobietę oraz rozwijaną i zarządzaną w znaczącej mierze przez kobiety. To kobiety są odpowiedzialne za kluczowe działy w firmie - m.in. za badania, sprzedaż czy marketing.
Brak nudy i stagnacji - to w pierwszej kolejności.
W tej branży trzeba cały czas trzymać rękę na pulsie - śledzić trendy, analizować zmiany na rynku i obserwować pomysły konkurencji.
Samo tworzenie kosmetyków może być fascynującym zajęciem - to na pewno. Jednocześnie warto też podkreślić, że nie każdy dzień w laboratorium i nie każde wdrożenie jest zawsze źródłem satysfakcji. Należy pamiętać, że nasza praca i realizacja każdego pomysłu ma swój konkretny, biznesowy cel.
Oczywiście. Angażujemy się w szereg projektów i aktywności, które wspierają kobiety w ich rozwoju oraz realizacji życiowych planów i zawodowych celów.
Przykładowo, w ostatnim czasie byliśmy partnerem akcji „Kobiety wiedzą, co robią”, organizowanej przez magazyn Wysokie Obcasy.
W jej ramach, w całej Polsce odbyły się spotkania i warsztaty służące wymianie doświadczeń związanych z tym jak dobrze żyć, dbać o siebie i otoczenie. Wspieramy jeden z krakowskich szpitali, który opiekuje się kobietami w ciąży oraz młodymi mamami. Jesteśmy również partnerem pielęgnacyjnym Teatru im. Juliusza Słowackiego w Krakowie i dbamy o kondycję skóry zespołu aktorskiego.
Odważne, kreatywne, znające trendy i lubiące sprawdzać nowości. Cenią przede wszystkim naturalność i składniki roślinne w kosmetykach. Są też świadome problemów związanych z ochroną środowiska, dlatego coraz częściej zwracają uwagę na aktywności proekologiczne podejmowane przez marki kosmetyczne.
Stawiam na work-life balance i oddzielanie pracy od życia prywatnego. Odstresowuje mnie czas czas z rodziną, lubię wypoczywać nad polskim morzem - tutaj zawsze nabieram energii do realizacji zawodowych wyzwań.