Karina Kaliszczak, Verona Products Professional: fascynuje mnie, że branży kosmetycznej zawsze coś się dzieje
Karina Kaliszczak, Verona Products Professional: fascynuje mnie, że branży kosmetycznej zawsze coś się dzieje

>> Największym aktem odwagi jest samodzielne myślenie. Na głos. <<
Coco Chanel

Z czego Pani zdaniem wynika silny udział kobiet na stanowiskach właścicielskich i menadżerskich w sektorze kosmetycznym?

Karina Kaliszczak Business Development & Head of Marketing Verona Products Professional: Myślę, że coraz częściej świadomie decydujemy o swoich karierach, łączymy je z pasją, dzięki czemu osiągamy sukcesy i wyznaczone cele. Życie w zgodzie ze sobą oraz poczucie, że codziennie rano możemy wstać do swojej ulubionej pracy-pasji napędza mnie i myślę, że również wiele innych kobiet z naszego sektora;-)

Dlaczego to właśnie biznes kosmetyczny Panią przyciągnął?

Wcześniej miałam okazje pracować w „męskim świecie”, muszę przyznać, że poczucie niepodważalnego kobiecego autorytetu w branży daje swego rodzaju satysfakcję. Teraz nadal często negocjuję z mężczyznami, ale w tym biznesie nie próbują udowadniać mi, że to oni „wiedzą lepiej” i często idą za moją rekomendacją. Fascynuje mnie jeszcze jeden aspekt świata kosmetycznego – brak ograniczeń i ciągły rozwój technologiczny, nie jest to branża, która stoi w miejscu, u nas zawsze się coś dzieje, laboratoria non stop pracują nad coraz to lepszymi formułami, innowacyjnymi składnikami, to fascynujące.

Z jakimi stereotypami w biznesie kobiety wciąż muszą się mierzyć?

Tak jak wspomniałam wcześniej, nadal odczuwam pewien podział jeśli chodzi o płeć branży myślę, że wiele/u z nas nadal myśli o sektorach z podziałem na kobiece i męskie zawody i jesteśmy zaskoczeni kiedy kobieta robi coś np. związanego z motoryzacją, chociaż wiele z nas coraz częściej idzie również w stronę tego co nam w duszy gra niezależnie od stereotypów, osobiście mocno pochwalam i zawsze kibicuję.

Bardzo przykrym stereotypem, który jest nadal odczuwalny to sprowadzanie kobiet do roli tych słabszych, tylko z ładną buzią, a dobrze wiemy, że tak nie jest.

Trzy najważniejsze cechy, jakie przydają się w zarządzaniu?

Zdecydowanie panowanie nad emocjami, empatia i umiejętność wychodzenia poza schematy, patrzenie szerzej i dalej.

Jakie są Pani zdaniem współczesne konsumentki? Co je inspiruje? Jak traktują kwestię urody? Czym kierują się często w swoich wyborach? O czym firmy kosmetyczne powinny pamiętać, kierując do nich swoją ofertę?

Współczesne konsumentki są zdecydowanie indywidualne, nie mogę i nie chcę nas klasyfikować, uważam, że obecnie bardzo ważne jest podkreślanie własnego charakteru, indywidualności – o tym zawsze myślę, tworząc kolejne kolekcje. Każda z nas jest wyjątkowa, a moją pracą chce wspierać cudowne kobiety w odkrywaniu siebie, podkreślaniu ich atutów, tak aby każdego dnia mogły zadbać o siebie wedle swoich potrzeb i chęci.

Obecnie kosmetyki to gadżet, rynek jest nasycony, więc musimy dostarczyć naszym odbiorcom coś więcej... Design, świetną jakość, myśl, która je zainspiruje. O tym właśnie powinny pamiętać marki kosmetyczne, konsument oczekuje czegoś więcej aniżeli suchego produktu. 

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager