Joanna Kłak, założycielka marki VANILA Natural Blends: Pomysł na stworzenie kosmetyków VANILA Natural Blends to historia sięgająca wielu lat wstecz. Zaczęło się od dramatu, który przeżywają nastolatki na całym świecie – problemów ze skórą. Na przestrzeni lat musiałam zwracać szczególną uwagę na to, czego używam i jaki ma to wpływ na kondycję mojej cery, bo momentami bywało bardzo ciężko. Wtedy dużo czytałam o leczniczej sile ziół i naturalnej pielęgnacji. Nauczyłam się też analizować składy kosmetyków. Choć wówczas produkty naturalne nie były jeszcze tak powszechnie dostępne, postanowiłam diametralnie zmienić skład swojej kosmetyczki. I bingo! Moja skóra tak pokochała naturalną pielęgnację, że do dziś pozostałam jej wierną fanką.
Ziołolecznictwo, kosmetyki, formulacje i badania nad nimi tak bardzo mnie zainspirowały, że postanowiłam podjąć studia, które pozwolą mi zrozumieć działanie natury od naukowej strony. I tak w 2019 roku uzyskałam tytuł magistra farmacji, a pod koniec 2020 roku, wraz ze wspólniczką, moją mentorką i kreatywną głową, założyłam markę VANILA Natural Blends.
Dużym źródłem inspiracji, poza własnymi doświadczeniami, stali się dla mnie również pacjenci, którym codziennie udzielałam porad za pierwszym stołem. Praca w aptece była dla mnie niezwykle cennym doświadczeniem, które pozwoliło mi poznać potrzeby oraz oczekiwania kobiet i mężczyzn, z pierwszej ręki, również w kontekście chorób i zmiennych kondycji skóry. Tworząc kosmetyki VANILA Natural Blends chcę dzielić się z ludźmi tym, co potrafię i co kocham – oraz tym, co wiem, że naprawdę działa!
Trudno jednoznacznie wybrać, co jest naszym znakiem rozpoznawczym, ale gdybym miała kierować się wyłącznie własną opinią, to powiedziałabym, że zapach! Jako maniaczka perfum i aromaterapii wiedziałam, że te kosmetyki muszą pachnieć pięknie, intensywnie i nad wyraz długo. To wpływa na nastrój, ułatwia relaks, a przez to również poprawia zdrowie – i to fizyczne, i to psychiczne.
Prawdziwy element wyróżniający nas na rynku kosmetycznym dopiero nadejdzie. Tworzymy pewnego rodzaju „system” kosmetyczny do pielęgnacji twarzy. W tym momencie nie będziemy jednak zdradzać swojej tajemnicy, bo pomysł jest dość unikatowy...
Warto wspomnieć o tym, że nasze składy są w 100% czyste, naturalne i organiczne. Powrót do natury nie oznacza jednak całkowitej rezygnacji z substancji pozyskanych w laboratorium, lecz świadome korzystanie z dobrodziejstw współczesnej chemii i biotechnologii. To postęp ku lepszemu zdrowiu skóry, eliminacji zbędnych środków spieniających, drażniących dodatków i agresywnych konserwantów na rzecz ich łagodnych, ekologicznych odpowiedników.
Z troski o środowisko naturalne korzystamy z opakowań w pełni nadających się do recyklingu – aktualnie jest to szkło. Nawet taśmy i wypełniacze do paczek mamy ekologiczne. Przywiązujemy do tego naprawdę dużo uwagi.
W portfolio marki znajdują się obecnie cztery serie: Dzika Malina (balsam + peeling do ciała), Fantazyjna Figa (balsam + masło do ciała), Tajemniczy Ogród (balsam + peeling do ciała), Złoto Orientu (balsam + eliksir olejowy do ciała). Zróżnicowanie produktów powoduje, że każdy znajdzie coś dla siebie – lekki balsam, bogate masło, nabłyszczający eliksir lub złuszczający peeling. Dodatkowo kosmetyki Dzika Malina oraz Fantazyjna Figa nie zawierają olejków eterycznych z myślą o bezpieczeństwie kobiet w ciąży i karmiących piersią.
Aktualnie kosmetyki VNB można kupić na naszej stronie www.vanilablends.pl. Mamy nadzieję, że niebawem uda nam się nawiązać współpracę z drogeriami internetowymi i poszerzyć dostępność kosmetyków.
Mamy jasny cel na przyszłość. Chcemy tworzyć kosmetyki naturalne o nieprzypadkowych składach, z najwyższej jakości surowców, których właściwości dokumentują badania naukowe. Już teraz pracujemy nad kolejnymi kosmetykami, które tym razem są dedykowane dla skóry ze specjalistycznymi wymaganiami, które nie tylko pachną i upiększają, ale przede wszystkim wspomagają leczenie skóry i korygowanie jej mankamentów. Takie naturalne dermokosmetyki, pachnące leki bez recepty w zasięgu każdej ręki.
Ważną część naszej działalności stanowi również edukacja. Wcześniej, zanim postała marka VNB, prowadziłam szkolenia w Warszawie, ale w realiach pandemicznych jest to niemożliwe. Z tego względu słowo mówione zamieniłam na pisane i tak postał VANILA BLOG, który połączony jest z modułem sklepu. Uważamy, że warto edukować ludzi, by byli świadomymi konsumentami. Dobrze, kiedy człowiek wie, że jego codzienne wybory mają ogromne znaczenie.
Ostatnio wypuściliśmy także nasz pierwszy e-book o pielęgnacji przeciwstarzeniowej, którzy wszyscy nasi subskrybenci mogą pobrać za darmo. W planach są kolejne mini-publikacje, w których opracujemy tematy zgłaszane przez naszych odbiorców.