Joanna Hołuj, Iossi: zrównoważony rozwój, jakość produktów i relacje z innymi - to mogą być post-pandemiczne pozytywy

Joanna Hołuj, Iossi: zrównoważony rozwój, jakość produktów i relacje z innymi - to mogą być post-pandemiczne pozytywy

Joanna Hołuj, właścicielka Iossi:

Covid zmienił wiele. Zweryfikował aktualne modele sprzedażowe i dynamikę rynku, z którą marki kosmetyczne były już oswojone. Niewiadoma dotknęła zarówno małe, jak i duże biznesy.

Wciąż trudno przewidzieć, co przyniesie przyszłość i jest to chyba najbardziej zauważalna zmiana: wszelkie działania planowane są z większą niż dotąd ostrożnością.

Paradoksalnie, mniejszym markom kosmetycznym może być łatwiej dostosować się do wymogów chwili - chociażby poprzez elastyczne skalowanie produkcji.

Ogólne zaniepokojenie jest jednak wyczuwalne - widać to po częstotliwości organizowanych wyprzedaży i wysokości oferowanych rabatów. W {iossi} staramy się obierać nieco inny kierunek. Drogowskazem, który prowadzi nas w tym wymagającym czasie, są wartości, które są z nami od samego początku. Filozofia prowadzenia biznesu oparta na zrównoważonym rozwoju, jakości oferowanych produktów i relacji z drugim człowiekiem była i jest motorem naszych działań. Zapewnia poczucie komfortu i stabilności tu i teraz - na przekór znakom zapytania. Czy świat wróci finalnie do tego, co było kiedyś? Myślę, że niektóre zmiany zostaną z nami na stałe.

W przypadku wielu marek, spadek sprzedaży stacjonarnej odkrył coś nowego: siłę i potencjał Internetu.

My akurat nie musieliśmy przestawiać się na nowy model sprzedaży - korzenie {iossi} są w sieci. Sposób planowania, zwłaszcza działań marketingowych, zmienił się natomiast diametralnie. Nastawienie na rozwój i dążenie do stałego wzrostu sprzedaży było dotąd naturalnym celem przedsiębiorców.

Być może realia współczesnego świata wpłyną na zmianę myślenia nas wszystkich - zamiast skupiać się na tym, aby wszystkiego mieć więcej, wrócimy do podstaw. Firmy postawią na jakość, a konsumenci - refleksyjnie pochylą się nad każdym zakupem.

Docenią rzemiosło wykonania, wiedzę ekspertów, lokalność produkcji. Covid zatrzymał nas w pędzie codziennego życia. Wykorzystajmy ten moment, aby zauważyć i docenić piękno, które jest obok nas - i w nas.

# Wywiady i opinie
 reklama