Floslek: w social mediach uwaga skupia się na trendach DIY, bodypositive i zerowaste
Floslek: w social mediach uwaga skupia się na trendach DIY, bodypositive i zerowaste

Karolina Drabkowska, senior PR specialist Laboratorium Kosmetyczne Floslek:

Czas, w którym żyjemy i nowe spojrzenie na rzeczywistość wpływa na przekaz, który zdecydowanie widać w social mediach. Te trendy były wyjątkowo wyraziste w ostatnim czasie...

#diy

Silnym trendem w social mediach wciąż pozostaje #DIY. W minionym roku musieliśmy sobie z wieloma zabiegami pielęgnacyjnymi radzić sami, w domowym zaciszu. Wiele osób polubiło te rytuały, a teraz chce poszerzyć swoją wiedzę, dlatego aktywnie poszukują w sieci inspiracji i porad, w tym informacji o tym, po jakie składniki i kosmetyki warto sięgnąć, by uzyskać określone efekty.

#bodypositive

Coraz częściej w social mediach pojawiają się posty poświęcone zjawisku, które w dużym uogólnieniu nazwać możemy ciałopozytywnością (#bodypositive). Ten silnie rozwijający się trend dostrzegają i wykorzystują już światowe marki, czego przykładem może być ostatnia kampania kosmetyków ASOS, w której udział wzięła modelka z widocznymi zmianami trądzikowymi na twarzy czy kampania szminek GUCCI, której twarzą została modelka o - delikatnie rzecz ujmując - uśmiechu odbiegającym od ideału. My obserwujemy jeszcze jeden, ściśle powiązany z #bodypositive, który nazwaliśmy #proage. Międzynarodowe koncerny kosmetyczne coraz chętniej zapraszają do swoich kampanii dojrzałe kobiety. Zmienia się również charakter komunikacji – określenia typu anti-aging są zastępowane łagodniejszymi formami, kojarzącymi się z akceptacją oznak upływającego czasu, jak choćby Pro Age, Age Less, Age Perfect itp. Trudno się dziwić, że tego typu trendy szybko zyskują zwolenników. O ileż przyjemniej jest pielęgnować, dopieszczać swoją skórę i czuć z tego powodu satysfakcję niż toczyć nierówną walkę ze zmarszczkami…

#zerowaste

Nieprzerwanie od kilku lat na topie jest szeroko rozumiana ekologia. W branży beauty to nie tylko poszukiwanie i promowanie naturalnych kosmetyków, ale szerzej pojmowana troska o środowisko. Chcemy czerpać z natury, ale też o nią dbać. Jak? Na przykład ograniczając ilość odpadów, oferując opakowania wielokrotnego użytku lub zrobione z recyklatu, wybierając materiały nadające się do recyklingu. Każda działanie w duchu #zerowaste jest warte wspierania i propagowania, zgodnie z maksymą, że razem możemy więcej! Z tym większą satysfakcją obserwujemy, że popularność tych zagadnień nie spada. Wręcz przeciwnie – ilość hasztagów #zerowaste potwierdza, że użytkownikom social media zależy na powstrzymaniu degradacji środowiska naturalnego. Oby za polubieniami postów poszły realne działania.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager