Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...
Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...

Katarzyna Furmanek, prezes zarządu Laboratorium Kosmetyczne Floslek, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok… 

Dużych wyzwań.  W centrum zainteresowania, w obliczu alarmujących doniesień na temat stanu środowiska, znalazły się opakowania kosmetyczne.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Rozszerzenie linii preparatów  do pielęgnacji oczu z wyciągiem ze świetlika lekarskiego oraz zmiana ich opakowań na 25-lecie marki. To był ukłon w stronę tradycji, korzeni firmy. Z kolei wybiegając w przyszłość zaprezentowaliśmy konsumentowi innowacyjne produkty w dwóch wiodących trendach.

W trendzie „zero waste”, jako jedni z pierwszych w kraju, zaoferowaliśmy kosmetyki w opakowaniach typu refill. Opracowaliśmy również strategię Małych Kroków (#ekokrokifloslek), mającą na celu m.in. ograniczenie ilości plastiku wprowadzanego w postaci opakowań do środowiska.

Z kolei w trendzie spersonalizowanego piękna, połączonego z minimalizmem, opracowaliśmy i zaproponowaliśmy absolutnie rewelacyjną linię kremów sferycznych SKIN Care EXPERT SPHERE-3D, uzupełnionych koncentratami i maseczkami. Kosmetyki te możemy dobierać i łączyć ze sobą w zależności od potrzeb naszej skóry lub apetytu na substancję aktywną: -)

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Silniejsze zaistnienie marki w kanale e-commerce oraz dalszy rozwój eksportu. Chcielibyśmy urosnąć w tych obszarach nawet o 30%.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to… 

Te płynące z Azji. Zawdzięczamy im zmianę stosunku konsumenta do kosmetyków. Kobiety postawiły na  przyjemność poznawania nowych form kosmetycznych, nowych opakowań, nowych marek. Postanowiły czerpać jeszcze większą radość i satysfakcję z samego rytuału pielęgnacji, bądź posiadania ślicznego, a czasami zabawnego opakowania.

Kosmetyk zaczął być pożądanym gadżetem. Pielęgnacja w coraz większym stopniu potrafi wpływać na poziom zadowolenia, a nawet szczęścia. A zrelaksowana kobieta staje się jeszcze piękniejsza!

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

„Zero waste”, zaprezentowany na targach Cosmopack i Cosmoprof Bolonia. W branży wiele uwagi poświęca się dziś opakowaniom. Poszukiwane są innowacyjne rozwiązania słoiczków, butelek typu BIO lub wyprodukowanych z użyciem recyklatów. Zarówno producenci, jak i konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu swoich decyzji na środowisko. Dlatego prognozujemy, że najbardziej dynamicznie będzie rozwijał się w najbliższym czasie właśnie trend naturalny, ekologiczny.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Wciąż szybko zmieniające się prawo, ale również wymagania i oczekiwania konsumentów.

Wydaje się, że czeka nas również, wraz z rozwojem technologii 5G, cyfryzacja branży. To ekscytujące.

Przewidujemy, że będziemy potrafili szybciej, lepiej i bardziej bezpośrednio trafić do konsumenta z informacją o naszych produktach. Komunikacja stanie się łatwiejsza.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Radości tworzenia oraz optymizmu i lojalności konsumentów.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager