Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...
Floslek: postawiliśmy na realne działania prośrodowiskowe. W planach dalszy rozwój e-commerce i eksportu...

Katarzyna Furmanek, prezes zarządu Laboratorium Kosmetyczne Floslek, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok… 

Dużych wyzwań.  W centrum zainteresowania, w obliczu alarmujących doniesień na temat stanu środowiska, znalazły się opakowania kosmetyczne.

2. Najważniejsze z perspektywy mojej firmy w 2019 było…

Rozszerzenie linii preparatów  do pielęgnacji oczu z wyciągiem ze świetlika lekarskiego oraz zmiana ich opakowań na 25-lecie marki. To był ukłon w stronę tradycji, korzeni firmy. Z kolei wybiegając w przyszłość zaprezentowaliśmy konsumentowi innowacyjne produkty w dwóch wiodących trendach.

W trendzie „zero waste”, jako jedni z pierwszych w kraju, zaoferowaliśmy kosmetyki w opakowaniach typu refill. Opracowaliśmy również strategię Małych Kroków (#ekokrokifloslek), mającą na celu m.in. ograniczenie ilości plastiku wprowadzanego w postaci opakowań do środowiska.

Z kolei w trendzie spersonalizowanego piękna, połączonego z minimalizmem, opracowaliśmy i zaproponowaliśmy absolutnie rewelacyjną linię kremów sferycznych SKIN Care EXPERT SPHERE-3D, uzupełnionych koncentratami i maseczkami. Kosmetyki te możemy dobierać i łączyć ze sobą w zależności od potrzeb naszej skóry lub apetytu na substancję aktywną: -)

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Silniejsze zaistnienie marki w kanale e-commerce oraz dalszy rozwój eksportu. Chcielibyśmy urosnąć w tych obszarach nawet o 30%.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to… 

Te płynące z Azji. Zawdzięczamy im zmianę stosunku konsumenta do kosmetyków. Kobiety postawiły na  przyjemność poznawania nowych form kosmetycznych, nowych opakowań, nowych marek. Postanowiły czerpać jeszcze większą radość i satysfakcję z samego rytuału pielęgnacji, bądź posiadania ślicznego, a czasami zabawnego opakowania.

Kosmetyk zaczął być pożądanym gadżetem. Pielęgnacja w coraz większym stopniu potrafi wpływać na poziom zadowolenia, a nawet szczęścia. A zrelaksowana kobieta staje się jeszcze piękniejsza!

5. Przewiduję, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

„Zero waste”, zaprezentowany na targach Cosmopack i Cosmoprof Bolonia. W branży wiele uwagi poświęca się dziś opakowaniom. Poszukiwane są innowacyjne rozwiązania słoiczków, butelek typu BIO lub wyprodukowanych z użyciem recyklatów. Zarówno producenci, jak i konsumenci stają się coraz bardziej świadomi wpływu swoich decyzji na środowisko. Dlatego prognozujemy, że najbardziej dynamicznie będzie rozwijał się w najbliższym czasie właśnie trend naturalny, ekologiczny.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Wciąż szybko zmieniające się prawo, ale również wymagania i oczekiwania konsumentów.

Wydaje się, że czeka nas również, wraz z rozwojem technologii 5G, cyfryzacja branży. To ekscytujące.

Przewidujemy, że będziemy potrafili szybciej, lepiej i bardziej bezpośrednio trafić do konsumenta z informacją o naszych produktach. Komunikacja stanie się łatwiejsza.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzę…

Radości tworzenia oraz optymizmu i lojalności konsumentów.

# Wywiady i opinie
reklama