Ewelina Niklas, EGN: Covid zrewidował to, do czego przyzwyczaił nas okres prosperity
Ewelina Niklas, EGN: Covid zrewidował to, do czego przyzwyczaił nas okres prosperity

Ewelina Niklas, współwłaścicielka firmy EGN:

Sytuacja z Covidem zatrzęsła całą światową gospodarką i zweryfikowała podejście nowoczesnej logistyki i globalizacji do prowadzenia stabilnego biznesu.

Współcześnie przedsiębiorstwa pracują w oparciu o bardzo złożony łańcuch dostaw. Ogłoszenie pandemii spowodowało obostrzenia w ruchu towarów i usług na całym globie, przekładając się na zachwianie terminów dostaw surowców oraz technologii.

Nowoczesne teorie logistyczne nie zakładają scenariuszy, z którymi przyszło nam się mierzyć obecnie.

Lata prosperity przyzwyczaiły nas do agresywnego rozwoju oraz utrzymywania niskich rezerw funduszy.

Przy tak długim zamknięciu gospodarki, już teraz obserwujemy utratę płynności finansowej wielu firm i falę bankructw.

Kształtowanie nawyków zakupowych jest bardzo długim procesem i odbywa się od dekad. Covid zmienił nawyki konsumentów w zaledwie kilka miesięcy. Sytuacja wróci do stanu z przed pandemii, jednak nie będzie to krótki proces.

Branża kosmetyczna poradziła sobie z kryzysem wywołanym przez pandemie Covid całkiem dobrze. Wykazała się elastycznością i gotowością do wsparcia.

Ruch klientów z centrum handlowych przeniósł się do sieci i obserwowany jest znaczący wzrost e-commerce. Klienci robiąc zakupy on-line mają więcej czasu na przemyślenie swojej decyzji i przykładają większą wagę do jakości produktu oraz zaufanie do marki.

# Wywiady i opinie
 reklama