Elfa Pharm Polska: w nowy rok z nową marką. Inwestycje w eksport i kontynuacja projektu #MojaSuperMoc w 2020

Elfa Pharm Polska: w nowy rok z nową marką. Inwestycje w eksport i kontynuacja projektu #MojaSuperMoc w 2020

Dorota Topolska, Jarosław Topolski i Tomasz Topolski, właściciele i zarząd Elfa Pharm Polska, w naszej corocznej sondzie "Było, jest, będzie" - edycja  2019/2020:

1. Dla branży to był rok…

Jak każdy dotychczas: trochę ciężki – na co wpłynął wzrost kosztów produkcji, funkcjonowania, oczekiwania poprawy warunków handlowych przez partnerów, ale z drugiej strony kolejny rok wzrostu obrotów polskich firm, rosnący eksport i co najważniejsze coraz lepsze postrzeganie na świecie polskich kosmetyków.

Może czas na PL-Beauty? W niektórych krajach pojawiają się już wyodrębnione kąciki z polską kosmetyką.

2. Najważniejsze z perspektywy naszej firmy w 2019 było…

Rosnący eksport - i to na tak wymagające rynki, jak hiszpański, włoski i oczywiście rynki blisko- i dalekowschodnie.

Oprócz tego bardzo ważnym wydarzeniem dla nas w minionym roku było zainicjowanie projektu #MojaSuperMoc na rzecz Fundacji Rak’n’Roll, którego pomysłodawcą był Leszek Stanek.

Część dochodu ze sprzedaży kosmetyków Vis Plantis oraz Element przekazaliśmy na rzecz fundacji i ich podopiecznych, ale to nie wszystko... Od czerwca w sześciu miastach w Polsce organizowane były warsztaty dla rodzin i bliskich osób, które chorują onkologicznie. Z kolei w listopadzie zorganizowaliśmy dwudniową konferencję motywacyjno-rozwojową w Warszawie, podczas której prelegenci – specjaliści różnych dziedzin, a także ambasadorki projektu (Katarzyna Grochola, Olga Bołądź i Paulina Smaszcz-Kurzajewska), dzielili się swoją wiedzą i zarażali motywacją do działania. Podsumowaniem tego wydarzenia była gala charytatywna i mini koncert najmłodszej z ambasadorek – Mery Spolsky.

Odzew po tym wydarzeniu był bardzo pozytywny, dlatego postanowiliśmy, że projekt #MojaSuperMoc będzie również kontynuowany w przyszłym roku.

3. W 2020 nasze kluczowe cele biznesowe to…

Umocnienie naszej pozycji na rynku polskim. Chcemy to zrealizować, m.in. poprzez rozszerzenie naszej oferty o nową markę Gift of Nature by Vis Plantis.

Stworzyliśmy serię wegańskich kosmetyków do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów w atrakcyjnych cenach oraz z wysokim % składników pochodzenia naturalnego, które odpowiadają na potrzeby wymagających konsumentów, ceniących sobie skład kosmetyków, ich jakość, ale także nienaganny design.

4. Rynkowe trendy, które mocno oddziaływały na rynek kosmetyczny w 2019 to…

Kwestie związane z ekologią. Co więcej, kwestie te przestają być trendem, a zaczynają być rzeczywistością. W Elfa Pharm zaczynamy od małych kroków, które przyczyniają się do bycia bardziej odpowiedzialnymi. Chcemy edukować konsumentów jak prawidłowo segregować śmieci, a do naszych wysyłek coraz częściej używamy wyrobów ekologicznych.

5. Przewidujemy, że najsilniejszym trendem w 2020 będzie…

Dużo ostatnio mówimy o ekologii oraz naturalności i myślę, że te trendy będą mocno widoczne. Kolejny trend to poszukiwanie nowych sposobów komunikacji wizualnej na opakowaniach, ale także świadomość konsumentów, która jest coraz większa. Dostrzegamy niechęć większości odbiorców do przeznaczania wygórowanych kwot na kosmetyki codziennego użytku.

6. Największe wyzwanie dla branży kosmetycznej to…

Sprostać tym nadchodzącym trudnym wyzwaniom… A tak poważnie: jako polscy producenci jesteśmy między młotem i kowadłem.

Gwałtownie rosną koszty produkcji i koszty funkcjonowania firm, ale ten sam problem mają nasi klienci i będą z pewnością żądać znaczącej poprawy warunków handlowych. Jednocześnie konsumenci, jak wspominałem wcześniej, nie są skłonni do przepłacania za dostarczane im kosmetyki i ich cen nie można bez końca podnosić.

7. Sobie i konkurencji na 2020 życzymy…

Abyśmy nadal rośli w siłę, a nasi konsumenci żyli dostatnio! Życzymy sobie i naszym polskim konkurentom dalszego rozwoju eksportu, dalszego wzrostu renomy naszych wyrobów na rynkach światowych. Eksport powinien nam pozwolić przetrwać ewentualne zawirowania gospodarcze i umożliwić jeszcze efektywniejsze konkurowanie z międzynarodowymi rywalami.

fot. www.wyborcza.pl
# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi