Elfa Pharm Polska: stawiamy na pozytywny przekaz bez negatywnej konotacji wiekowej

Elfa Pharm Polska: stawiamy na pozytywny przekaz bez negatywnej konotacji wiekowej

Aleksandra Grębska-Winiarska, brand manager Elfa Pharm Polska:

Doskonale radzą sobie z technologiami i czerpią z życia pełnymi garściami – współcześni przedstawiciele „silver generation” czy też po prostu ludzie dojrzali na bieżąco śledzą trendy i są aktywni w sieci na równi z młodszymi pokoleniami.

Dlatego właśnie w komunikacji skierowanej do tej grupy nie powinniśmy kierować się stereotypową wizją „seniora” otoczonego gromadką wnuków, plewiącego kwiatki w ogródku. Dzisiejsze silver generation korzysta i cieszy się z życia, podróżuje, uprawia sport, spełnia marzenia i to wszystko sprawia ogromną satysfakcję.

W jaki sposób więc konstruować komunikację, która będzie docierała do tej grupy? Przede wszystkim powinniśmy postawić na pozytywny przekaz, który nie wiąże produktu przeznaczonego dla ludzi dojrzałych z negatywną konotacją wiekową. Zamiast skupiać się na wieku, pokaż jakie korzyści przyniesie im produkt, jakie problemy rozwiąże. Nie próbuj też na siłę ich odmładzać, wykorzystując popularne wśród młodzieży slangi – silver generation tego nie oczekuje, mów ich językiem. Starsze osoby czują się wciąż atrakcyjne i właśnie w taki sposób powinniśmy ich przedstawiać w reklamie. Myśląc więc o komunikacji docierającej do silver generation, starzenie się rozpatruj raczej w kategoriach zysków, a nie strat.

Pamiętajmy, że są to osoby doświadczone, przywiązują więc uwagę do jakości produktu i jego praktycznych cech – warto więc te informację podkreślić w reklamie. Te osoby oczekują konkretnych i zwięzłych informacji, tzw. „lanie wody” z pewnością do nich nie trafi.

A jakimi kanałami do nich docierać? Wciąż najczęściej wybieranym przez nich medium jest telewizja, na drugim miejscu pozostaje radio. Nie powinniśmy tych kanałów pomijać, planując komunikację trafiającą do tej grupy docelowej. Nie zapominajmy też o prasie drukowanej – ludzie dojrzali wciąż chętnie po nią sięgają. Coraz większe znaczenie ma dla nich również sieć i portale społecznościowe – duża część z nich posiada profile na Facebooku, jednak Instagram czy TikTok w tym wypadku raczej odpuśćmy. To pokolenie wciąż mocno docenia również bezpośredni kontakt z człowiekiem, docenią więc czaty z konsultantem (jednak nie botem!), który odpowie na nurtujące go pytania czy telefon z obsługi klienta.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama