Elfa Pharm Polska: stawiamy na pozytywny przekaz bez negatywnej konotacji wiekowej
Elfa Pharm Polska: stawiamy na pozytywny przekaz bez negatywnej konotacji wiekowej

Aleksandra Grębska-Winiarska, brand manager Elfa Pharm Polska:

Doskonale radzą sobie z technologiami i czerpią z życia pełnymi garściami – współcześni przedstawiciele „silver generation” czy też po prostu ludzie dojrzali na bieżąco śledzą trendy i są aktywni w sieci na równi z młodszymi pokoleniami.

Dlatego właśnie w komunikacji skierowanej do tej grupy nie powinniśmy kierować się stereotypową wizją „seniora” otoczonego gromadką wnuków, plewiącego kwiatki w ogródku. Dzisiejsze silver generation korzysta i cieszy się z życia, podróżuje, uprawia sport, spełnia marzenia i to wszystko sprawia ogromną satysfakcję.

W jaki sposób więc konstruować komunikację, która będzie docierała do tej grupy? Przede wszystkim powinniśmy postawić na pozytywny przekaz, który nie wiąże produktu przeznaczonego dla ludzi dojrzałych z negatywną konotacją wiekową. Zamiast skupiać się na wieku, pokaż jakie korzyści przyniesie im produkt, jakie problemy rozwiąże. Nie próbuj też na siłę ich odmładzać, wykorzystując popularne wśród młodzieży slangi – silver generation tego nie oczekuje, mów ich językiem. Starsze osoby czują się wciąż atrakcyjne i właśnie w taki sposób powinniśmy ich przedstawiać w reklamie. Myśląc więc o komunikacji docierającej do silver generation, starzenie się rozpatruj raczej w kategoriach zysków, a nie strat.

Pamiętajmy, że są to osoby doświadczone, przywiązują więc uwagę do jakości produktu i jego praktycznych cech – warto więc te informację podkreślić w reklamie. Te osoby oczekują konkretnych i zwięzłych informacji, tzw. „lanie wody” z pewnością do nich nie trafi.

A jakimi kanałami do nich docierać? Wciąż najczęściej wybieranym przez nich medium jest telewizja, na drugim miejscu pozostaje radio. Nie powinniśmy tych kanałów pomijać, planując komunikację trafiającą do tej grupy docelowej. Nie zapominajmy też o prasie drukowanej – ludzie dojrzali wciąż chętnie po nią sięgają. Coraz większe znaczenie ma dla nich również sieć i portale społecznościowe – duża część z nich posiada profile na Facebooku, jednak Instagram czy TikTok w tym wypadku raczej odpuśćmy. To pokolenie wciąż mocno docenia również bezpośredni kontakt z człowiekiem, docenią więc czaty z konsultantem (jednak nie botem!), który odpowie na nurtujące go pytania czy telefon z obsługi klienta.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager