Dorota Topolska: kobiety dominują w tych działach, w których tworzone są produkty - to nie przypadek

Dorota Topolska: kobiety dominują w tych działach, w których tworzone są produkty - to nie przypadek

Branża kosmetyczna jest wyjątkowo bliska kobietom, dla których tworzy gros produktów, a kobiety właśnie piastują często najwyższe stanowiska w wielu firmach kosmetcznych. Poznajmy więc kobiece twarze tego biznesu.

Dlaczego w biznesie kosmetycznym sprawdza się kobiecy punkt widzenia?

Dorota Topolska, współwłaścicielka Elfa Pharm Polska: Mimo, że mężczyźni mają coraz większy udział na rynku beauty, to ciągle panie wiodą prym, jeśli chodzi o zakup kosmetyków. Dlatego też kobiecy punkt widzenia sprawdza się w tym biznesie. My kobiety inaczej funkcjonujemy i inaczej reagujemy. To wszystko przekłada się też na zachowania konsumenckie.

W jakich działach w Państwa firmie najczęściej pracują kobiety? Jaki jest odsetek zatrudnionych pań?

W naszej firmie zdecydowana większość pracowników to właśnie kobiety (stanowią one około 75% wszystkich zatrudnionych). Żeńskie zespoły to między innymi dział R&D i dział marketingu, czyli miejsca, w których powstają pomysły na nasze produkty. Myślę, że to nie jest przypadek...

Kobiety są bardzo dobrze zorganizowane, pracowite i operatywne. Oczywiście zawsze chętnie korzystamy z rad i bierzemy pod uwagę opinie męskiej części naszego zespołu.

W naszej firmie stosunki są partnerskie, a to pomaga podejmować właściwe decyzje w trudnych sytuacjach. Kobiety w odróżnieniu od mężczyzn mają inne podejście do spraw zawodowych. Nas cechuje miedzy innymi cierpliwość i wyrozumiałość. Myślę, że sukces tej firmy wynika między innymi z modelu zarządzania, w którym dzielimy się z mężem obowiązkami, i mimo wszystko doskonale się uzupełniamy.

Czy Państwa firma angażuje się w inne działania wspierające kobiety?

Od momentu założenia Elfa Pharm Polska chcieliśmy angażować się w pomaganie. Sama jestem kobietą i bardzo ważny jest dla mnie temat wspierania kobiet. Nasza ubiegłoroczna akcja #MojaSuperMoc na rzecz Fundacji Rak’n’Roll była kierowana właśnie do nich. To dzięki niej mogliśmy (pośrednio i bezpośrednio) wesprzeć kobiety dotknięte nowotworami, bo to właśnie choroba, ale też inne życiowe trudności sprawiają, że zapominamy o kobiecym elemencie, który jest w każdej z nas. Dzięki wsparciu klientów, którzy kupowali nasze produkty oznaczone specjalnymi znaczkami, udało nam się przekazać 100.000 zł na rzecz podopiecznych fundacji. Myślę, że już dzisiaj mogę śmiało powiedzieć, że to nie ostatnie tego typu działanie.

Jak postrzega Pani współczesne konsumentki – kobiety, dla których tworzą Państwo kosmetyki?

Z racji bardzo szerokiego asortymentu, który posiadamy w swojej ofercie, równie szeroki jest przekrój naszych konsumentek. To zarówno młode dziewczyny, jak i dojrzałe kobiety. O różnych preferencjach, gustach i potrzebach. To dla nas olbrzymie wyzwanie dotrzeć do tak szerokiej grupy odbiorców.

Kluczem do sukcesu jest moim zdaniem wsłuchiwanie się w potrzeby konsumentek. Osobiście też często rozmawiam z naszymi klientkami, chociażby za pośrednictwem mediów społecznościowych.

Cieszę się, kiedy dzielą się ze mną opiniami na temat działania naszych kosmetyków czy ich designu. Konsumentki dzisiaj to świadome, wiedzące, czego pragną i wymagające kobiety. I bardzo dobrze! To sprawia, że my, producenci, musimy się starać jeszcze bardziej aby dostarczać dobrej jakości produkty, ale też sprostać takim wyzwaniom, jak troska o środowisko, czy ochrona zwierząt. A to niewątpliwie wszystkim wyjdzie nam na dobre.

Jak godzi Pani pracę z życiem osobistym? Jaki jest Pani skuteczny patent na odstresowanie?

Nie jest łatwo godzić życie osobiste z pracą, kiedy tak wiele elementów jednego i drugiego życia się ze sobą przeplata. Kiedy najbliższa rodzina pracuje w tej samej firmie, to jest z nią emocjonalnie związana.

Przeżywamy wspólnie jej problemy i cieszymy się razem z sukcesów. To z jednej strony duży balast, ale też ogromna siła. Myślę, że nie udałoby się to wszystko bez wsparcia rodziny.

W tym wszystkim staram się też znaleźć czas dla siebie. To pozwala na odnalezienie równowagi, złapanie czasem tak potrzebnego dystansu. Jak spędzam wolny czas? Uwielbiam czytać książki i podróżować. A najchętniej łączę jedno i drugie. Wtedy wyłączam te wszystkie „okienka” otwarte w swojej głowie. To wszystko daje mi super moc, sprawia, że staję się jeszcze silniejszą kobietą – dla samej siebie i innych kobiet z mojego najbliższego otoczenia.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi