Daria Prochenka, Clochee: naszą siłą jest elastyczność i to się sprawdziło w pandemii
Daria Prochenka, Clochee: naszą siłą jest elastyczność i to się sprawdziło w pandemii

Daria Prochenka, prezes zarządu Clochee:

Pandemia pokazała, że nie ma nic stałego i każde planowanie jest trochę jak „wróżenie z fusów”. Dostaliśmy lekcję od życia, ale jako zespół i firma spisaliśmy się na piątkę z plusem. Jestem pewna, że boom na zakupy online nie tylko pozostanie, ale z roku na rok ta forma zakupów będzie dominowała. 

Lockdown zmusił do korzystania z tej formy nawet osoby, które do tej pory tego nie praktykowały. W tym miejscu można odnieść się również do targów, które rok w rok cieszyły się bardzo dużym zainteresowaniem, niestety aktualnie ich formuła musiała zostać zmieniona, ale organizatorzy oraz wystawcy poradzili sobie z tym na tyle dobrze, że targi online odwiedziła niewiarygodna ilość osób.

Jako firma w tym roku będziemy także wirtualnie brać udział w targach branżowych. Trudno ocenić mi ich skuteczność, bo jednak wiele dobrych biznesów ma szansę na przetrwanie dzięki relacjom, a żadne spotkanie wirtualne nie zastąpi w 100% spotkań tradycyjnych.

Myślę, że świat mocno się zmieni, szczególnie pod kątem jeszcze większego wykorzystania dóbr XXI wieku takich jak internet, telekonferencje, webinary itp. ale konsumenci i partnerzy spragnieni kontaktów międzyludzkich nadal będą dążyli do spotkań, więc jestem pewna że nie wszyscy zamkną się w domach, przed komputerami na dłużej.

Clochee jest małą firmą, która może elastycznie podchodzić do zmian. Staramy się zatem nie przywiązywać do wszystkich planów i założeń.

Dynamicznie reagujemy na nową rzeczywistość, ale też jesteśmy uzależnieni od dostawców, kurierów więc nie potrafimy w tym momencie dać żadnych gwarancji. To co aktualnie jesteśmy w stanie robić to zachować czujność, poczynić pewne plany i rezerwy. A jak będzie? Czas pokaże.

# Wywiady i opinie
 reklama