Creamy: to był trudny rok, ale na pewno nie stracony
Creamy: to był trudny rok, ale na pewno nie stracony

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Zofia Pinchinat-Witucka, założycielka marki kosmetyków naturalnych i wegańskich Creamy, specjalistka automasażu twarzy:

Trzy kluczowe Pani zdaniem słowa dla biznesu w roku 2020...

Wyzwanie, adaptacja, wytrwałość - WAW: -)

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Szczerze mówiąc rok 2020 nie pozwolił nam na zrealizowanie naszych założeń na ten rok. Był jednak próbą generalną dla naszej marki i egzamin ten zdałyśmy. Nie zmarnowałyśmy też czasu. Wykorzystałyśmy moment na przeprowadzenie delikatnego rebrandingu, dopracowanie naszej strony internetowej i spisanie naszej filozofii, która istotnie dojrzała przez te ostatnie lata. Nie jest to zatem czas stracony.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Kosmetyki naturalne początkowo nie ucierpiały zanadto z powodu pandemii. W pierwszych miesiącach sprzedaż nie spadała, ale nawet wzrosła. Niestety miesiące powakacyjne okazały się trudniejsze. Szczęściem kosmetyki, choć nie są produktami pierwszej potrzeby, nie schodzą od razu z listy zakupów. Natomiast w dobie Covid kosmetyki naturalne ugruntowały swoją pozycję nie tylko ze względu na swoją skuteczność, ale też prozdrowotne aspekty.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

To, co zawsze pomaga przetrwać naszej firmie to optymizm, stawianie na działania możliwe do zrealizowanie w danej chwili oraz solidarność zespołu. Tym razem te wartości znów się sprawdziły.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Badania pokazują, że tendencja do zakupu kosmetyków naturalnych utrzyma się, a nawet będzie wzrastać. Pandemia nie tylko nie odwróciła tego trendu, ale go wręcz wzmocniła.

Sobie i konkurencji życzymy...

Zdrowia, odnowieniu się gospodarki na warunkach pozwalających wzrastać naszym biznesom przy jednoczesny zadbaniu o naszą planetę i ochronieniu jej przed degradacją i nieodwracalnymi niekorzystnymi zmianami. I jak zawsze życzymy wszystkim pokoju!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager