Coloris: nie wszystkie zmiany wydają się trwałe, ale online na pewno przyciągać będzie już więcej klientów

Coloris: nie wszystkie zmiany wydają się trwałe, ale online na pewno przyciągać będzie już więcej klientów

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Barbara Grzymała, dyrektor marketingu:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

  • ograniczenie (postaw konsumpcyjnych);
  • zmiana (preferencji zakupowych)
  • niepewność (brak stabilizacji otoczenia biznesowego).

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Szczęśliwie udało nam się w dużej mierze zrealizować wcześniejsze założenia. Nie zrealizowaliśmy jedynie w pełni planów rozwoju naszych marek na rynku krajowym.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Oczywiście cały segment usług beauty, detaliczny segment premium, rynek kolorówki.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Zaangażowanie się w produkcję środków antybakteryjnych, rozwój eksportu oraz rozwój e-commerce.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Niewielki wzrost sprzedaży i rentowności.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Większy wzrost sprzedaży i rentowności.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Rezygnacja z produktów premium, rezygnacja z zakupów „dla przyjemności”, przeniesienie zakupów do sieci. Zakładamy, że nie wszystkie zmiany będą trwałe. Niemniej jednak na pewno więcej klientów pozostanie przy zakupach on-linowych.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Wielki Powrót do Normalności po opanowaniu pandemii. Duża aktywność produktowa i technologiczna. Duży wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi, organicznymi i naturalnymi.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Poprawić efektywność organizacji tak, by przy wzrastających (z powodu wzrostu kursu walut) cenach zakupowych i kosztach robocizny, a z drugiej strony silnej presji cenowej konsumentów, mimo wszystko być na plusie.

Sobie i konkurencji życzymy…

Szybkiego opanowania pandemii i jak najszybszego, a zarazem bezpiecznego, powrotu do normalności!

# Wywiady i opinie
 reklama