Coloris: nie wszystkie zmiany wydają się trwałe, ale online na pewno przyciągać będzie już więcej klientów
Coloris: nie wszystkie zmiany wydają się trwałe, ale online na pewno przyciągać będzie już więcej klientów

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Barbara Grzymała, dyrektor marketingu:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

  • ograniczenie (postaw konsumpcyjnych);
  • zmiana (preferencji zakupowych)
  • niepewność (brak stabilizacji otoczenia biznesowego).

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Szczęśliwie udało nam się w dużej mierze zrealizować wcześniejsze założenia. Nie zrealizowaliśmy jedynie w pełni planów rozwoju naszych marek na rynku krajowym.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Oczywiście cały segment usług beauty, detaliczny segment premium, rynek kolorówki.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Zaangażowanie się w produkcję środków antybakteryjnych, rozwój eksportu oraz rozwój e-commerce.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Niewielki wzrost sprzedaży i rentowności.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Większy wzrost sprzedaży i rentowności.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Rezygnacja z produktów premium, rezygnacja z zakupów „dla przyjemności”, przeniesienie zakupów do sieci. Zakładamy, że nie wszystkie zmiany będą trwałe. Niemniej jednak na pewno więcej klientów pozostanie przy zakupach on-linowych.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Wielki Powrót do Normalności po opanowaniu pandemii. Duża aktywność produktowa i technologiczna. Duży wzrost zainteresowania produktami ekologicznymi, organicznymi i naturalnymi.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Poprawić efektywność organizacji tak, by przy wzrastających (z powodu wzrostu kursu walut) cenach zakupowych i kosztach robocizny, a z drugiej strony silnej presji cenowej konsumentów, mimo wszystko być na plusie.

Sobie i konkurencji życzymy…

Szybkiego opanowania pandemii i jak najszybszego, a zarazem bezpiecznego, powrotu do normalności!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager