Clochee: nie było to łatwe, ale zrealizowaliśmy wszystkie plany
Clochee: nie było to łatwe, ale zrealizowaliśmy wszystkie plany

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Marta Ryszewska, specjalista PR i szkoleniowiec:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Elastyczność, zmiana, poszukiwanie pozytywów.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Plany Clochee w 100% pokryły się z rzeczywistością, ponieważ wszystkie planowane wdrożenia zostały zrealizowane. Bardzo nas to cieszy, bo zadanie wcale nie było łatwe. Ciągła walka z czasem i różne przeszkody po drodze...Na szczęście cały zespół stawił czoła wszelkim przeciwnościom i wszystko poszło zgodnie z założeniami.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Obserwując otoczenie myślę, że z powodu pandemii najbardziej ucierpiała gastronomia oraz branża hotelarska, których możliwość normalnego funkcjonowania została dość mocno zablokowana

Jeśli chodzi o kosmetykę, przynajmniej z punktu widzenia Clochee, nie zauważyliśmy szczególnych zmian, czy też spadku zainteresowania dla poszczególnych kategorii produktowych.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Zdecydowanie pełne zaangażowanie i aktywność zespołu. Burze mózgów pozwoliły nam na szybkie reakcje, a dzięki temu, że jesteśmy producentem mogliśmy wykazać się ogromną elastycznością w działaniach i podejmowaniu decyzji. Jak się okazało, ogromnym plusem okazał się również fakt, że od zawsze nasz zespół jest podzielony na Warszawę i Szczecin. Dzięki temu jesteśmy przyzwyczajeni do kontaktowania się ze sobą telefonicznie, mailowo czy też przez wideokonferencje, tak więc nie było to dla nas żadnym problemem.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Baczne obserwowanie rynki i dynamiczne podejmowanie działań.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Od zawsze: profesjonalizm i jakość! Na bieżąco obserwujemy trendy, a potrzeby klientów były, są i będą w centrum naszego zainteresowania.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Myślę, że potwierdzi to zdecydowana większość, jak nie wszyscy - przesunięcie wielu elementów życia do wirtualnego świata i i zdecydowany wzrost e-commerce. Swoją formę zmieniły również wydarzenia branżowe, takie jak targi, konferencje. One również z tradycyjnej formy spotkań face to face, musiały się dostosować do zmian i przybrały formę wirtualnych spotkań na żywo, które zresztą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów.

Biorąc pod uwagę, że ta "nowa rzeczywistość" trwa już dość długo, może się okazać, że zwiększenie działań online, w tym szczególnie sprzedaży już z nami pozostanie.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Homecare. Już w tym roku można było zauważyć, że ta domowa pielęgnacja cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Konsumenci chcą też coraz więcej wiedzieć o tym, co mogą dobrego dla siebie zrobić, jak o siebie zadbać, jakich produktów użyć, czy po prostu jak się zrelaksować.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Niepewność w rozwoju rynkowym. W zasadzie ciężko przewidzieć co za chwilę się stanie. Dynamiczne zmiany z tygodnia na tydzień pokazują, że nie wiemy czego się spodziewać i może się stać absolutnie wszystko.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim wytrwałości i sukcesów, osiąganych w spokojnych czasach!

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager