Clochee: nie było to łatwe, ale zrealizowaliśmy wszystkie plany

Clochee: nie było to łatwe, ale zrealizowaliśmy wszystkie plany

Sonda "Było, Jest, Będzie" 2020-2021

Marta Ryszewska, specjalista PR i szkoleniowiec:

Trzy kluczowe, Pani zdaniem, słowa dla biznesu w roku 2020…

Elastyczność, zmiana, poszukiwanie pozytywów.

Plany a rzeczywistość – na ile w 2020 udało się Państwu zrealizować wcześniejsze założenia?

Plany Clochee w 100% pokryły się z rzeczywistością, ponieważ wszystkie planowane wdrożenia zostały zrealizowane. Bardzo nas to cieszy, bo zadanie wcale nie było łatwe. Ciągła walka z czasem i różne przeszkody po drodze...Na szczęście cały zespół stawił czoła wszelkim przeciwnościom i wszystko poszło zgodnie z założeniami.

W które obszary rynku i kategorie produktowe najmocniej uderzyła pandemia?

Obserwując otoczenie myślę, że z powodu pandemii najbardziej ucierpiała gastronomia oraz branża hotelarska, których możliwość normalnego funkcjonowania została dość mocno zablokowana

Jeśli chodzi o kosmetykę, przynajmniej z punktu widzenia Clochee, nie zauważyliśmy szczególnych zmian, czy też spadku zainteresowania dla poszczególnych kategorii produktowych.

Co okazało się istotnym czynnikiem dla Państwa firmy, by przetrwać pandemiczny kryzys?

Zdecydowanie pełne zaangażowanie i aktywność zespołu. Burze mózgów pozwoliły nam na szybkie reakcje, a dzięki temu, że jesteśmy producentem mogliśmy wykazać się ogromną elastycznością w działaniach i podejmowaniu decyzji. Jak się okazało, ogromnym plusem okazał się również fakt, że od zawsze nasz zespół jest podzielony na Warszawę i Szczecin. Dzięki temu jesteśmy przyzwyczajeni do kontaktowania się ze sobą telefonicznie, mailowo czy też przez wideokonferencje, tak więc nie było to dla nas żadnym problemem.

W naszej krótkookresowej strategii dla firmy najistotniejsze jest…

Baczne obserwowanie rynki i dynamiczne podejmowanie działań.

W strategii długofalowej stawiamy na…

Od zawsze: profesjonalizm i jakość! Na bieżąco obserwujemy trendy, a potrzeby klientów były, są i będą w centrum naszego zainteresowania.

Jakie zmiany widać w zachowaniu konsumentów? Na ile wydają się one Pani trwałe?

Myślę, że potwierdzi to zdecydowana większość, jak nie wszyscy - przesunięcie wielu elementów życia do wirtualnego świata i i zdecydowany wzrost e-commerce. Swoją formę zmieniły również wydarzenia branżowe, takie jak targi, konferencje. One również z tradycyjnej formy spotkań face to face, musiały się dostosować do zmian i przybrały formę wirtualnych spotkań na żywo, które zresztą cieszyły się dużym zainteresowaniem wśród konsumentów.

Biorąc pod uwagę, że ta "nowa rzeczywistość" trwa już dość długo, może się okazać, że zwiększenie działań online, w tym szczególnie sprzedaży już z nami pozostanie.

Przewiduję, że w 2021 najsilniejszym trendem na rynku kosmetycznym będzie…

Homecare. Już w tym roku można było zauważyć, że ta domowa pielęgnacja cieszy się coraz większym zainteresowaniem. Konsumenci chcą też coraz więcej wiedzieć o tym, co mogą dobrego dla siebie zrobić, jak o siebie zadbać, jakich produktów użyć, czy po prostu jak się zrelaksować.

Najważniejsze wyzwanie stojące przed branżą u progu 2021 to…

Niepewność w rozwoju rynkowym. W zasadzie ciężko przewidzieć co za chwilę się stanie. Dynamiczne zmiany z tygodnia na tydzień pokazują, że nie wiemy czego się spodziewać i może się stać absolutnie wszystko.

Sobie i konkurencji życzymy…

Przede wszystkim wytrwałości i sukcesów, osiąganych w spokojnych czasach!

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi