Clochee: W przypadku produktów premium zaufanie konsumentów to podstawa

Clochee: W przypadku produktów premium zaufanie konsumentów to podstawa

- Jestem zwolenniczką tzw. czystego marketingu, więc nie składamy obietnic bez pokrycia - mówi Agnieszka Karwacka, marketing manager Clochee.

- Czy negatywne postrzeganie influencerów przez część odbiorców będzie wpływać na jakieś zmiany we współpracach podejmowanych przez marki kosmetyczne z influencerami?

 Na to pytanie odpowiem bardzo „marketingowo” tzn.: to zależy. Zarówno na Instagramie jak i Tik Toku można znaleźć merytoryczne konta, prowadzone z pasją, ale przede wszystkim z wykorzystaniem specjalistycznej wiedzy. Stanowią one rzetelne źródło informacji, bo ich autorzy, nawet przy płatnej współpracy, pozostają obiektywni i nie pozwalają sobie na wprowadzające w błąd treści. Co osobiście bardzo szanuję. Preferuję współpracę z Influencerami, którzy komunikują wprost, że nie pokażą jakiegoś produktu, bo np. u nich się nie sprawdził, czy też nie używają po prostu tego typu kosmetyków. Jest to dla mnie sygnałem, że wszelkie tworzone przez nich materiały są wiarygodne. Osoby z takim podejściem myślę, że będą wygrywać i zdobywać serca zarówno konsumentów jak i marek. Czy branża będzie dalej inwestować we współprace z tzw. twórcami – słupami sprzedażowymi? I znowu… to zależy: od celu tego typu współpracy i od zwrotu z inwestycji.

- Czym zdobywa się Państwa zdaniem zaufanie konsumentów – użytkowników sieci?

W przypadku produktów premium, jakimi są kosmetyki Clochee, zaufanie konsumentów to podstawa. Muszą oni mieć pewność, że krem z wyższej półki cenowej, w pełni spełni ich oczekiwania.  Budowanie zaufania, to proces, którego nie można podzielić na obszar on-line i off-line. Doświadczenia klientów muszą być spójne w obu tych obszarach. Dlatego szczególną uwagę przykładamy do jakości produktów i rzetelnych przekazów marketingowych. Jestem zwolenniczką tzw. czystego marketingu, więc nie składamy obietnic bez pokrycia. Wszelkie informacje produktowe, jakimi się dzielimy, poparte są badaniami poszczególnych surowców oraz finalnych formulacji. M.in. na naszej stronie www, w kartach produktów, prezentujemy wyniki badań aplikacyjnych, czy też aparaturowych. Wszelkie składane przez nas deklaracje mają pokrycie w rzeczywistości, i tutaj bez różnicy, czy mówimy o aspekcie bycia przyjaznym środowisku, czy też składach kosmetyków. By budzić zaufanie ważna jest oczywiście spójność marki, jej wartości i działań.

Internet oczywiście dostarcza nam szeroki wachlarz narzędzi, które wspierają zdobywanie zaufania. Są to m.in. moduły do wystawiania opinii. Przed wejściem w życie dyrektywy, obiegowo zwanej OMNIBUSem, dawały one pewną przestrzeń do nadużyć, natomiast teraz powinno się to zmienić, co bardzo mnie cieszy. Nie można zapominać o powszechnej możliwości wystawiania gwiazdek w Google Maps, czy na Facebooku.

Niemniej uważam, że żadne, nawet najbardziej zaawansowane narzędzia, nie zastąpią rzetelnej i otwartej komunikacji z konsumentami.

fot. unsplash.com

# Wywiady i opinie
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi