Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Lush Fresh Hand Made Cosmetics

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Lush Fresh Hand Made Cosmetics

Tobias Kruse, szef ds. strategii rozwoju i komunikacji Lush Global Digital Limited

2022 – to był rok…

W tym roku wreszcie Lush Fresh Handmade Cosmetics uruchomił swój pierwszy sklep internetowy w Polsce. To dla mnie jeden z najbardziej ekscytujących projektów, jakie kiedykolwiek zainicjowałam w Lush. Jesteśmy bardzo szczęśliwi z powodu ciepłego przyjęcia w Polsce. Nasza podróż trwa dalej.

Mogę już oficjalnie i z przyjemnością ogłosić, że w lutym 2023 roku otworzymy nasz pierwszy stacjonarny sklep detaliczny w Warszawie.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to...

Uprzejmość i człowieczeństwo. Powinniśmy traktować siebie nawzajem z szacunkiem. To jest związane głęboko z wartościami naszej marki i tym, jak wchodzimy w interakcje ze sobą i naszymi klientami. Jednym z przykładów była na przykład planowana data uruchomienia naszego polskiego sklepu, która zbiegła się niestety z rozpoczęciem wojny na Ukrainie. Mieliśmy zaplanowane spotkania z mediami, wszystko było dopięte, a cały zespół w gotowości do launchu projektu. Postanowiliśmy jednak to przełożyć. Poprosiliśmy wszystkich o zachowanie ostrożności i poinformowaliśmy, że uruchomimy biznes później, dostosowując strategię komunikacji do nowych warunków. 

Na wiele naszych decyzji biznesowych wpływa myśl, że lubimy być miejscem, w którym nasze zespoły i klienci mogą czuć się bezpiecznie. Inspirujemy się wierszem Williama Wordswortha, który przełożyliśmy, parafrazując na nasz język: Na dni, kiedy "świat jest z nami za bardzo", jest Lush.

Elastyczność - Zakładanie firmy na nowym rynku zawsze jest wyzwaniem i nigdy nie będzie przebiegało zgodnie z oczekiwaniami. Elastyczność była jedną z umiejętności, która pomogła całemu naszemu zespołowi odnieść sukces w tym roku.

Zrównoważony rozwój - To bardzo ważne, aby nie stracić koncentracji na własnych wartościach. Naszym autorskim twierdzeniem jest, że chcemy "Zostawić świat bujniejszym („lusher”) niż go zastaliśmy". Nawet przy wszystkich zmaganiach, jakie mają miejsce teraz na świecie, wciąż ulepszamy nasze łańcuchy dostaw, opakowania, zmniejszamy ślad węglowy... Uważamy wręcz, że zrównoważony rozwój to za mało: dążymy do koncepcji regeneracji, która oddaje światu więcej, niż od niego bierzemy.

Nasz największy sukces w 2022 roku to...

Otwarcie biznesu w wyłącznie cyfrowym formacie. Nigdy wcześniej tego nie robiliśmy. We wszystkich poprzednich latach zawsze wchodziliśmy na rynek ze stacjonarną obecnością detaliczną. To było wyzwaniem dla marki z szeroką gamą różnorodnych produktów, ale musieliśmy upewnić się, że nasi klienci wiedzą, że jesteśmy, np. wynalazcami kul do kąpieli i szamponów w kostce. By nasz start był udany, wiedzieliśmy, że strategiczna jest komunikacja, co było naszą misją, która trwała przez cały rok 2022. Wspaniale mieć u boku Martę Łysiak i jej zespół z Labcon, którzy zapewniają nam najlepsze konsultacje i wiedzę na poziomie, o jakim mogliśmy marzyć.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Łączenie nawyków zdrowego stylu życia z codzienną rutyną kosmetyczną. Co więcej, tworzenie bardziej zaawansowanych produktów, które pozwalają wykreować chwile własnych przyjemności w domowym spa i zindywidualizowany czas dla siebie w domu (me-time).

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Dalszy rozwój naszej działalności w Polsce.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

By otaczał nas pokój.

# Wywiady i opinie
 reklama