Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Henkel Polska

Było, Jest, Będzie 2022/2023 - Henkel Polska

Kiril Marinov, dyrektor zarządzający działu Henkel Consumer Brands

2022 - to był rok…

Wielu wyzwań: zaczynając od koronawirusa, a następnie wojny, był to czas ogólnej niepewności, spowolnienia gospodarczego, wzrostu cen surowców i kłopotów z ich dostępnością oraz wzrostu cen energii. To wszystko wymusza stopniowy wzrost cen towarów, skutkując rosnącą inflacją. Dodatkowo Henkel postanowił połączyć globalnie działy środków do prania i czystości oraz kosmetyków w jeden dział biznesowy Henkel Consumer Brands. Jednym słowem to był niestandardowy rok.

Trzy kluczowe słowa dla biznesu w 2022 roku to…

Zmiana, efektywność, proaktywność.

Nasz największy sukces w roku 2022 to…

Stale wysoka motywacja i proaktywność naszego zespołu, który w tych nieprzewidywalnych czasach potrafił, współpracując z partnerami detalicznymi, skutecznie radzić sobie z takimi wyzwaniami jak zakłócenia w łańcuchach dostaw czy rosnące koszty.

Najciekawszy obecnie trend rynkowy to…

Cały czas mocno się trzymają takie konsumenckie trendy jak: zrównoważony rozwój, odpowiedzialna konsumpcja, poszukiwanie wygody i codziennej przyjemności.

Ale pewne trendy ulegają też odwróceniu. Myślę, że możemy oczekiwać mniejszej otwartości konsumentów na nowości, a większej lojalności w stosunku do znanych i wypróbowanych marek. Henkel dysponuje dużym portfelem takich właśnie sprawdzonych marek o najwyższej jakości i skuteczności działania za osiągalną cenę.

Wyzwaniem na rok 2023 będzie…

Przewidywanie rozwoju sytuacji w kontekście kosztów, cen i zachowań konsumenckich w nowej rzeczywistości. W konsekwencji, przy tak wielu zmiennych, wyzwaniem będzie w ogóle planowanie, i w biznesie i w produkcji.  Kryzys wymusi także poszukiwanie kolejnych optymalizacji, dalszą cyfryzację operacji, jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie działań marketingowych.

Będziemy mieć też wyzwania specyficzne dla Henkla. Przechodzimy właśnie przez okres dużej globalnej transformacji – w jeden organizm łączone są działy kosmetyków oraz środków do prania i czystości. W nadchodzących miesiącach, już jako jeden zespół Henkel Consumer Brands, będziemy poszukiwać synergii w działaniu oraz, czerpiąc z tego, co było najlepsze w obu działach, wdrażać najlepsze praktyki i zacieśniać współpracę z naszymi handlowymi partnerami.

Sobie i konkurencji na 2023 życzymy…

Elastyczności, odporności i, jak zawsze, odrobiny szczęścia.

# Wywiady i opinie
 reklama