Wielu wyzwań: zaczynając od koronawirusa, a następnie wojny, był to czas ogólnej niepewności, spowolnienia gospodarczego, wzrostu cen surowców i kłopotów z ich dostępnością oraz wzrostu cen energii. To wszystko wymusza stopniowy wzrost cen towarów, skutkując rosnącą inflacją. Dodatkowo Henkel postanowił połączyć globalnie działy środków do prania i czystości oraz kosmetyków w jeden dział biznesowy Henkel Consumer Brands. Jednym słowem to był niestandardowy rok.
Zmiana, efektywność, proaktywność.
Stale wysoka motywacja i proaktywność naszego zespołu, który w tych nieprzewidywalnych czasach potrafił, współpracując z partnerami detalicznymi, skutecznie radzić sobie z takimi wyzwaniami jak zakłócenia w łańcuchach dostaw czy rosnące koszty.
Cały czas mocno się trzymają takie konsumenckie trendy jak: zrównoważony rozwój, odpowiedzialna konsumpcja, poszukiwanie wygody i codziennej przyjemności.
Ale pewne trendy ulegają też odwróceniu. Myślę, że możemy oczekiwać mniejszej otwartości konsumentów na nowości, a większej lojalności w stosunku do znanych i wypróbowanych marek. Henkel dysponuje dużym portfelem takich właśnie sprawdzonych marek o najwyższej jakości i skuteczności działania za osiągalną cenę.
Przewidywanie rozwoju sytuacji w kontekście kosztów, cen i zachowań konsumenckich w nowej rzeczywistości. W konsekwencji, przy tak wielu zmiennych, wyzwaniem będzie w ogóle planowanie, i w biznesie i w produkcji. Kryzys wymusi także poszukiwanie kolejnych optymalizacji, dalszą cyfryzację operacji, jeszcze bardziej precyzyjne targetowanie działań marketingowych.
Będziemy mieć też wyzwania specyficzne dla Henkla. Przechodzimy właśnie przez okres dużej globalnej transformacji – w jeden organizm łączone są działy kosmetyków oraz środków do prania i czystości. W nadchodzących miesiącach, już jako jeden zespół Henkel Consumer Brands, będziemy poszukiwać synergii w działaniu oraz, czerpiąc z tego, co było najlepsze w obu działach, wdrażać najlepsze praktyki i zacieśniać współpracę z naszymi handlowymi partnerami.
Elastyczności, odporności i, jak zawsze, odrobiny szczęścia.