BasicLab: Każdy rok był jak słynne pudełko czekoladek z Forresta Gumpa

BasicLab: Każdy rok był jak słynne pudełko czekoladek z Forresta Gumpa

Wystartowały na konkurencyjnym rynku kosmetycznym w okresie startupowego boomu. Zbudowały markę, którą od początku wyróżnia wysoka jakość i skuteczność produktów. Świetna komunikacja, spójność brandu, zaangażowana społeczność użytkowniczek, a przede wszystkim nieustanna praca nad rozwojem, sprawiły, że po pięciu latach BasicLab jest nie tylko marką doskonale rozpoznawaną, ale docenianą przez najbardziej wymagające konsumentki.

Przy urodzinowym torcie BasicLab rozmawiamy z Joanną Zgajewską i Anitą Zacharską, założycielkami i właścicielkami firmy.

5 lat BasicLab – który rok działalności był Waszym zdaniem największym wyzwaniem?

Każdy rok był wyzwaniem. Biznes kosmetyczny nie jest ani prosty ani łatwy, jak się go czasami postrzega. Przecież wiele marek nie daje rady utrzymać się na powierzchni, o czym rzadko się pamięta.

Dla nas każdy kolejny rok jest jak to słynne pudełko czekoladek z „Foresta Gumpa” – nigdy nie wiesz jaką czekoladkę wyciągniesz… Co roku mierzymy się z różnymi problemami, ale nasze doświadczenie i wiedza sprawiają, że do wielu trudnych sytuacji potrafimy się lepiej przygotować i wiele z nich przewidzieć. Stworzyłyśmy markę o przemyślanej architekturze i strategii i konsekwentnie tę strategię realizujemy. To jest nasza siła.

A w którym miałyście poczucie, że sprawy idą w najlepszym możliwym kierunku?

Poza rokiem 2019, który był czasem wyjątkowo trudnym, mamy przekonanie, że idziemy w dobrym kierunku. Skoro przeżyłyśmy burze sięgające 10° w skali Beauforta, sprostamy każdej sytuacji. Może być tylko lepiej.

Jak dziś postrzegacie swój brand na tle rynkowej konkurencji?

BasicLab to unikatowy koncept, ale oczywiście dostrzegamy i doceniamy inne interesujące brandy. Nie szukamy jednak inspiracji, nie podążamy za trendami, my raczej je tworzymy. Nie przyglądamy się nadmiernie konkurencji. Wsłuchujemy się w potrzeby klientów i polegamy na własnym doświadczeniu i intuicji, bo doskonale znamy i rozumiemy rynek kosmetyczny.

Co jest Waszą ambicją na kolejną 5-latkę?

Chciałybyśmy, żeby towarzysząca nam od zawsze idea „5 filarów pielęgnacji BasicLab” stała się powszechną praktyką. Jesteśmy przekonane, że nasz plan działania: Restart/Antyoksydacja/Równowaga/Prewencja/Stymulacja to gwarancja zdrowej, a zatem pięknej skóry. Marzy nam się też żeby za 5 lat BasicLab była marką globalną, dostępną nie tylko dla Polek, ale dla kobiet na całym świecie. Koncept BasicLab jest uniwersalny

Czego w tym czasie dowiedziałyście się o sektorze kosmetycznym, o czym być może nie wiedziałyście wcześniej?

To, co nas niezmiennie zaskakuje, to brak konsekwencji wielu marek kosmetycznych. Pracowałyśmy dla brandów konsekwentnie i przez lata realizujących obraną strategię marketingową, a z czasem przekonałyśmy się, że to co wydawało się oczywiste, jest raczej rzadkością. Strategia marketingowa to strategia długofalowa: potrzebuje czasu i wytrwałości żeby skutecznie zadziałała. Nie można pozycjonować się jako marka naturalna, a po roku czy dwóch zmieniać pozycjonowanie i wypracowany koncept o 180 stopni. Klienci tego nie zrozumieją. Mamy wrażenie, że niektóre marki beauty, zamiast skupić się na słuchaniu swoich klientów, zbyt mocno inspirują się trendami czy działaniami konkurencji.  A w marketingu, tak jak w małżeństwie: zdrada się nie opłaca. Jeśli zdobyłeś konsumenta i przekonałeś go do idei swojej marki, dbaj o niego! On odpłaci się lojalnością.

- Czy 5 lat kierowania firmą wzmocniło Was jako ludzi i jak wspólne kierowanie spółką przełożyło się na Wasze osobiste relacje?

Prawdę mówiąc, kiedy zakładałyśmy wspólny biznes, nie byłyśmy przyjaciółkami, tylko znajomymi z pracy. Dopiero teraz możemy o sobie powiedzieć, że jesteśmy przyjaciółkami i jest to przyjaźń, która zdała niejeden egzamin.

Dyskutujemy, a nawet kłócimy się, ale też czytamy swoje emocje i bardzo często dajemy się przekonać do racji drugiej strony. To jest bardzo cenne. Przez te lata wiele się od siebie nawzajem nauczyłyśmy i nabyłyśmy cech, których nie miałyśmy wcześniej. Umiemy spojrzeć na zagadnienie z perspektywy drugiej osoby, ale przede wszystkim mamy świadomość, że możemy na siebie liczyć.

Życzę Wam więc utrzymania pozytywnego kursu i dalszych sukcesów. Wiem, jaką drogę w biznesie przebyłyście, bo znamy się przecież niemal od samego startu BasicLab na rynku: -) Powodzenia! Dziękuję za rozmowę. Lidia Lewandowska.

# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Paese - Product Manager Marek Własnych Oferta pracy: MPS International - Specjalista ds. legislacyjnych Oferta pracy: MG Evolution - Brand Communication Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Technolog ds. rozwoju kosmetyków Oferta pracy: MPS International - Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Saraya - Regulatory Affairs Manager Oferta pracy: Yonelle ekspert/szkoleniowiec marki Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Brand Manager – kosmetyka biała Oferta pracy: Ezebra.pl - Kupiec Oferta pracy: Semilac - Brand Manager Oferta pracy: Stara Mydlarnia - Manager ds. marketingu Oferta pracy: Mustela - Junior Product Manager Oferta pracy: BasicLab - Media Planner Buyer Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Technolog Oferta pracy: Bandi Cosmetics - Koordynator ds. marketingu i e-commerce Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Dax Cosmetics - Key Account Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. Zakupów i Logistyki Oferta pracy: Mokosh Cosmetics - Samodzielny Technolog Oferta pracy: Caudalie - PR Manager Oferta pracy: Fundacja Piękniejsze Życie - Koordynator Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Oferta pracy: Victoria Vynn - Brand Manager Oferta pracy: Phenicoptere - Ekspert ds. marketingu Oferta pracy: Wella Company - Commercial Manager Oferta pracy: Yokaba - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. PR i influencer marketingu Oferta pracy: Oriflame Polska - Commercial Planning Manager Oferta pracy: L'Oreal Poland - Hub Engagament Brand Manager Oferta pracy: Marion - Junior Brand Manager - marki własne Oferta pracy: Chanel - Product Manager Oferta pracy: Isono Cosmetics - Specjalista ds. Marketingu i Sprzedaży Oferta pracy: beBIO - Export Manager Oferta pracy: Drogerie Natura - Asystent/ka ds. Zakupów Oferta pracy: Orbico - Trade Marketing Specialist Oferta pracy: HR Concept - Technolog Oferta pracy: EcoWipes - Specjalista/Specjalistka ds. marketingu i social mediów Oferta pracy: Paese - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Product Manager Oferta pracy: Harper Hygienics - Starszy Specjalista ds. Rozwoju Produktu Oferta pracy: Marketing Manager - kosmetyki naturalne - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej - Senelle Cosmetics Oferta pracy - Główny Technolog - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Media Manager - rekrutacja zewnętrzna (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Specjalista ds. Private Label - Laboratorium Kosmetyczne Floslek Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Eksportu w branży kosmetycznej Oferta pracy: Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Oferta pracy: Brandclinic - Kierownik Działu Zakupów Oferta pracy: Cosibella - Specjalista ds. nowych marek Oferta pracy: Notino - Beauty Consultant Trainer Oferta pracy: Paese - Junior Product Manager Oferta pracy: Brandclinic - Specjalista ds. rozwoju produktów Oferta pracy: Estetica Group - Import Manager Oferta pracy: Młodszy Kontroler Finansowy - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Saraya Poland - Pracownik działu kontroli jakości Oferta pracy: Sarantis Polska - Specjalista (-ka) ds. marketingu (kategoria Kosmetyki) Oferta pracy: Grupa Eurocash – Kontigo - Młodszy Specjalista ds. Rozwoju Marek Oferta pracy: Euphora Paese - Specjalista ds. obsługi klienta e-commerce Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Sprzedaży (surowce dla branży kosmetycznej i chemii gospodarczej) Oferta pracy: Dermomedica Group - Specjalista ds. obsługi Klienta sklepu internetowego Oferta pracy - Export Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Eagle Recruitment - Dyrektor Eksportu Oferta pracy: DOZ - Category manager (marki własne) Oferta pracy: Orientana - Specjalista ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Harper Hygienics - Junior Marketing Project Manager Oferta pracy: Nacomi - Specjalista ds. badań i rozwoju produktów kosmetycznych Oferta pracy: Młodszy Technolog - IOC Oferta pracy: Brand Manager - Kolorado Oferta pracy: Technolog - Marion Oferta pracy: E-commerce manager - Marion Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager