Tak samo ważny, jak każdy inny. W tym dominował trend na naturalne składniki i kuracje odmładzające. Liczyła się jakość. Klienci cały czas poszukiwali nowości, a oprócz samego produktu, ważne było dla nich również to, co za tym produktem stoi. Ostatni rok to również pojawienie się kolejnych firm i startupów w branży kosmetycznej. Wymaga to jeszcze lepszego poznania swojej grupy docelowej i stawiania klientów w centrum uwagi, aby zawładnąć ich sercem zanim zrobi to konkurencja.
Wprowadzenie kolejnych innowacji tj. AVON ANEW z 10% witaminą C - każda buteleczka serum zawiera taką samą ilość czystej witaminy C co 30 pomarańczy! Kolejną z nich była przełomowa linia wegańskich kosmetyków Distillery czy koreańskie maseczki K-Beauty z prawdziwych azjatyckich składników. Oprócz nowości produktowych cały czas rozwijaliśmy również nasze programy CSR, które są fundamentem naszego biznesu. W tym roku dofinansowaliśmy rekordową liczbę badań USG – aż 10 000, a każdy z naszych pracowników otrzymał dodatkowy dzień wolny na profilaktykę.
Wprowadzenie kolejnych przełomowych nowości produktowych, odpowiadających na trendy i potrzeby konsumentów. Cały czas będziemy też wspierać kobiety prowadzące swój biznes AVON w ich rozwoju i w wysokiej jakości obsłudze klienta. Ważne będzie dla nas również rozwijanie kanału Digital, w którym widzimy duży potencjał.
W centrum naszej uwagi niezmiennie pozostaną działania CSR. Zależy nam na dalszym rozwoju projektu Różowej i Niebieskiej Wstążki oraz inicjatyw, które dadzą wsparcie tysiącom kobiet w Polsce.
Postawienie na naturalne składniki czy kuracje odmładzające. Na znaczeniu zyskują też niszowe segmenty jak np. brow styling czy zupełnie nowe formaty np. szminka w pudrze. Niezmiennie obserwujemy boom na makijaż w stylu glow.
Globalizacja sprawia natomiast, że świat, również ten kosmetyczny, staje się z roku na rok coraz „mniejszy”.
To, co jest hitem na jednym kontynencie, za chwilę staje się popularne po drugiej stronie globu. Region Azji zyskuje na znaczeniu, a pojawiające się tam trendy stają się wyznaczniki dla pozostałych rynków.
Szukanie innowacji nie tylko produktowych, ale w sposobie obsługi klienta. Coraz bardziej będą też zyskiwać na znaczeniu partnerstwa między firmami. Dzięki nieoczywistym i różnorodnym projektom z przedstawicielami innych branż, firmy będą mogły jeszcze lepiej dotrzeć do swoich konsumentów i tworzyć innowacje.
Omnichannel i multigeneration. Z jednej strony musimy być efektywni zarówno w świecie offline, jak i online. Z drugiej strony ważne jest, żeby zrozumieć i odpowiadać na potrzeby wszystkich pokoleń.
Kluczowi są nie tylko milenialsi, ale chociażby silver generation, pokolenie 50+. To grupa, które jest bardzo istotna wśród konsumentów i jednocześnie aktywna w świecie digital.
Ponadto duża konkurencja w branży kosmetycznej wymaga od firm budowania odpowiedniego przekazu. Takiego, który nie tylko dotrze do naszej grupy docelowej, ale wywoła u niej emocje, będzie czymś więcej niż słowami.
Dużo zdrowia! Jest ono zdecydowanie najważniejsze. Życzę też trochę poczucia humoru i uśmiechu:-) A firmom, żeby rozwijając biznes, pamiętały też o tym, co za nim stoi – o nadrzędnym celu, misji i wpływie na społeczeństwo.