Konsument, który zwraca uwagę na skład kosmetyku oraz jego pochodzenie, często jest również wrażliwy na wpływ swoich wyborów zakupowych na otoczenie – w tym na środowisko. To wspaniałe mieć tak wyedukowanego klienta!
Taka sytuacja nakłada jednak na nas również dużą odpowiedzialność za podejmowane działania. Dlatego w kwestii ekologicznych opakowań, w Annabelle Minerals na początku postawiliśmy na edukację. Zależało nam, by znaleźć optymalne rozwiązanie dla pakowania produktów.
Plastik, z którego obecnie produkowane są słoiczki na produkty marki, to surowiec odpowiedni do ponownego przetworzenia. Niemniej od dłuższego czasu poszukiwaliśmy dla niego ekologicznej alternatywy. Na fali wzrostu zainteresowania tematem ograniczenia produkcji plastiku, pojawiło się wiele alternatywnych technologii pakowania, niestety często ekologicznych jedynie z nazwy. Właśnie na tym etapie wiedza, którą wcześniej zdobyliśmy, pozwoliła nam uniknąć błędów przy wyborze surowca. W tym momencie jesteśmy już o krok od zaproponowania konsumentowi opakowania kosmetyków Annabelle Minerals w duchu less waste.
Dobrze poinformowany konsument – który zdaje sobie sprawę ze swojego wpływu na środowisko oraz kryzysu klimatycznego, któremu musimy stawić czoła – to konsument, który z dużym prawdopodobieństwem jest skłonny zapłacić więcej na produkt w wariancie ekologicznym.
Jest to jednak możliwe głównie w krajach rozwiniętych. Dlatego poza eliminacją plastiku, należy dołożyć wszelkich starań, by już wygenerowany plastik efektywnie przetwarzać i wykorzystywać. Będziemy się starać by w przyszłości dawać przykład odpowiedzialnego ekologicznie podejścia do prowadzenia marki kosmetycznej.