Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta
Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta

Firmy kosmetyczne muszą trzymać rękę na pulsie trendów i wsłuchiwać się w potrzeby konsumentów. Nie na każdy trzeba jednak reagować. Czasem warto też pewne trendy wyprzedzać - mówi Anna Werstler, dyrektor marketingu Avon CE.

Jakie trendy kosmetyczne dziś w biznesie kosmetycznym są rzeczywiście istotne?

Trendy kosmetyczne bardzo mocno odzwierciedlają mega trendy konsumenckie i dynamikę dzisiejszego świata. Jednym z silniejszych  trendów jest „wellbeing”. Ludzie żyją w szybkim tempie, czują się zestresowani,  poszukują relaksu i balansu. W kosmetyce objawia się to rosnącą popularnością kosmetyków aromaterapeutycznych i relaksujących. Naszą odpowiedzią na ten trend jest moja ulubiona linia produktów - Planet Spa, do domowego Spa, oraz pięknie pachnące balsamy Encanto.

Bardzo silnym trendem na rynku beauty jest wciąż pielęgnacja azjatycka. Od kilku lat popularne są kosmetyki koreańskie, a ostatnio również japońskie. W odpowiedzi na ten trend wprowadziliśmy do oferty AVON markę K-Beauty, czyli oryginalne, koreańskie kosmetyki, produkowane w Korei z prawdziwych, azjatyckich składników. W portfolio mamy również japońską markę premium MISSION.

Wszechobecnym  trendem jest kosmetyka oparta na mono/power- składnikach. Składnikiem, który robi teraz furorę jest witamina C. Jesteśmy dumni, że wprowadziliśmy na rynek najskuteczniejsze serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Opatentowaliśmy unikalną formułę, dzięki której witamina C jest stabilna, a co za tym idzie, tak samo skuteczna w pierwszej jak i ostatniej kropli.

Jak Państwa marka stara się odpowiadać na to, co aktualnie ma swój czas na rynku?

Najważniejsze są oczekiwania i potrzeby naszych Ambasadorek Piękna i konsumentek, dlatego bardzo szybko reagujemy na trendy na rynku kosmetycznym i w każdym katalogu można znaleźć mnóstwo nowości.

W Avon wierzymy przede wszystkim w piękno i siłę kobiet. Dlatego staramy się nie narzucać kanonów, nie nakazywać, co jest modne, a co nie, oswajamy te trendy tak, by kobiety mogły skorzystać z nich tak jak chcą.Bo kiedy są w zgodzie są sobą, stają się najpiękniejsze. Kosmetyki to narzędzia, dzięki którym nasze klientki mogą wyrażać siebie na swój własny sposób.

Dlatego w naszej ofercie są, zarówno supermodne kosmetyki, uważane za hity sezonu, jak również ponadczasowe klasyki.

Czy warto reagować na każdy trend?

Zdecydowanie warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby swojego konsumenta. W naszym Centrum Rozwoju Nowych Produktów w Suffern USA obserwujemy wnikliwie rynek, wszelkie nowinki, inspirujemy się, pracujemy w naszych laboratoriach nad nowoczesnymi, często  przełomowymi formułami i technologiami.

Dodatkowo nasze Ambasadorki Piękna codziennie spotykają się z milionami kobiet na całym świecie, to są naprawdę długie i inspirujące rozmowy. Słuchamy z uwagą, obserwujemy i kreujemy.

Czy warto reagować na każdy trend? Nie. Niektóre trendy warto uprzedzić, inne przemijają bez echa. Zdecydowanie trzeba trzymać rękę na pulsie i być blisko konsumenta.

Czy byliście prekursorem jakiegoś trendu?

Tak. AVON jest prekursorem wielu przełomowych technologii. AVON, jako pierwszy na świecie, wprowadził na rynek produktów ogólnodostępnych kosmetyki zawierające stabilny retinol i kwasy AHA. W 2017 r. przedstawiliśmy pierwszą przełomową rotacyjną kurację przeciwstarzeniową  ANEW Reversalist Infinite Effects, która zapewnia nieustające rezultaty. Inspirowaliśmy się treningiem interwałowym, który stosowany jest, by uniknąć tzw. „efektu plateau”. Ten krem to taki trening interwałowy dla skóry, ponieważ zawiera dwie, stosowane naprzemiennie innowacyjne formuły, by skóra się nie przyzwyczaiła. Ta technologia to największy game-changer AVON od 15 lat, dlatego otrzymaliśmy dla niej patent.

Ostatnia nasza nowość to serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Każda buteleczka zawiera taką samą ilość czystej witaminy C co 30 pomarańczy!

Można tak wymieniać jeszcze dalej... Wprowadzanie tak innowacyjnych produktów jest możliwe dzięki pracy ok. 200 naukowców w naszym laboratorium R&D w Suffern. To tam powstają najbardziej zaawansowane rozwiązania w dziedzinie pielęgnacji skóry, odpowiadające na potrzeby naszych klientek.                    

Trend a chwilowa moda – jak różne powinno być podejście firm do obu zjawisk?

Trend to kierunek, w którym warto podążyć długofalowo, zwłaszcza jeśli mówimy o tzw. mega trendach wschodzących. Chwilowa moda - krótkoterminowa potrzeba konsumenta. Oba zjawiska ważne do uchwycenia: pierwsze - strategiczne, drugie - taktyczne. Podejmując decyzję najważniejszym punktem odniesienia dla firm powinna być filozofia i strategia marki i jak te zjawiska się w nią wpisują, a także relacja z klientami i znajomość ich potrzeb.

# Wywiady i opinie
https://przetestujperfumy.pl/167_lacoste