Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta
Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta

Firmy kosmetyczne muszą trzymać rękę na pulsie trendów i wsłuchiwać się w potrzeby konsumentów. Nie na każdy trzeba jednak reagować. Czasem warto też pewne trendy wyprzedzać - mówi Anna Werstler, dyrektor marketingu Avon CE.

Jakie trendy kosmetyczne dziś w biznesie kosmetycznym są rzeczywiście istotne?

Trendy kosmetyczne bardzo mocno odzwierciedlają mega trendy konsumenckie i dynamikę dzisiejszego świata. Jednym z silniejszych  trendów jest „wellbeing”. Ludzie żyją w szybkim tempie, czują się zestresowani,  poszukują relaksu i balansu. W kosmetyce objawia się to rosnącą popularnością kosmetyków aromaterapeutycznych i relaksujących. Naszą odpowiedzią na ten trend jest moja ulubiona linia produktów - Planet Spa, do domowego Spa, oraz pięknie pachnące balsamy Encanto.

Bardzo silnym trendem na rynku beauty jest wciąż pielęgnacja azjatycka. Od kilku lat popularne są kosmetyki koreańskie, a ostatnio również japońskie. W odpowiedzi na ten trend wprowadziliśmy do oferty AVON markę K-Beauty, czyli oryginalne, koreańskie kosmetyki, produkowane w Korei z prawdziwych, azjatyckich składników. W portfolio mamy również japońską markę premium MISSION.

Wszechobecnym  trendem jest kosmetyka oparta na mono/power- składnikach. Składnikiem, który robi teraz furorę jest witamina C. Jesteśmy dumni, że wprowadziliśmy na rynek najskuteczniejsze serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Opatentowaliśmy unikalną formułę, dzięki której witamina C jest stabilna, a co za tym idzie, tak samo skuteczna w pierwszej jak i ostatniej kropli.

Jak Państwa marka stara się odpowiadać na to, co aktualnie ma swój czas na rynku?

Najważniejsze są oczekiwania i potrzeby naszych Ambasadorek Piękna i konsumentek, dlatego bardzo szybko reagujemy na trendy na rynku kosmetycznym i w każdym katalogu można znaleźć mnóstwo nowości.

W Avon wierzymy przede wszystkim w piękno i siłę kobiet. Dlatego staramy się nie narzucać kanonów, nie nakazywać, co jest modne, a co nie, oswajamy te trendy tak, by kobiety mogły skorzystać z nich tak jak chcą.Bo kiedy są w zgodzie są sobą, stają się najpiękniejsze. Kosmetyki to narzędzia, dzięki którym nasze klientki mogą wyrażać siebie na swój własny sposób.

Dlatego w naszej ofercie są, zarówno supermodne kosmetyki, uważane za hity sezonu, jak również ponadczasowe klasyki.

Czy warto reagować na każdy trend?

Zdecydowanie warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby swojego konsumenta. W naszym Centrum Rozwoju Nowych Produktów w Suffern USA obserwujemy wnikliwie rynek, wszelkie nowinki, inspirujemy się, pracujemy w naszych laboratoriach nad nowoczesnymi, często  przełomowymi formułami i technologiami.

Dodatkowo nasze Ambasadorki Piękna codziennie spotykają się z milionami kobiet na całym świecie, to są naprawdę długie i inspirujące rozmowy. Słuchamy z uwagą, obserwujemy i kreujemy.

Czy warto reagować na każdy trend? Nie. Niektóre trendy warto uprzedzić, inne przemijają bez echa. Zdecydowanie trzeba trzymać rękę na pulsie i być blisko konsumenta.

Czy byliście prekursorem jakiegoś trendu?

Tak. AVON jest prekursorem wielu przełomowych technologii. AVON, jako pierwszy na świecie, wprowadził na rynek produktów ogólnodostępnych kosmetyki zawierające stabilny retinol i kwasy AHA. W 2017 r. przedstawiliśmy pierwszą przełomową rotacyjną kurację przeciwstarzeniową  ANEW Reversalist Infinite Effects, która zapewnia nieustające rezultaty. Inspirowaliśmy się treningiem interwałowym, który stosowany jest, by uniknąć tzw. „efektu plateau”. Ten krem to taki trening interwałowy dla skóry, ponieważ zawiera dwie, stosowane naprzemiennie innowacyjne formuły, by skóra się nie przyzwyczaiła. Ta technologia to największy game-changer AVON od 15 lat, dlatego otrzymaliśmy dla niej patent.

Ostatnia nasza nowość to serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Każda buteleczka zawiera taką samą ilość czystej witaminy C co 30 pomarańczy!

Można tak wymieniać jeszcze dalej... Wprowadzanie tak innowacyjnych produktów jest możliwe dzięki pracy ok. 200 naukowców w naszym laboratorium R&D w Suffern. To tam powstają najbardziej zaawansowane rozwiązania w dziedzinie pielęgnacji skóry, odpowiadające na potrzeby naszych klientek.                    

Trend a chwilowa moda – jak różne powinno być podejście firm do obu zjawisk?

Trend to kierunek, w którym warto podążyć długofalowo, zwłaszcza jeśli mówimy o tzw. mega trendach wschodzących. Chwilowa moda - krótkoterminowa potrzeba konsumenta. Oba zjawiska ważne do uchwycenia: pierwsze - strategiczne, drugie - taktyczne. Podejmując decyzję najważniejszym punktem odniesienia dla firm powinna być filozofia i strategia marki i jak te zjawiska się w nią wpisują, a także relacja z klientami i znajomość ich potrzeb.

# Wywiady i opinie

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager Oferta pracy: Pollux - makijażysta/makijażystka marki Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego