Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta

Anna Werstler: warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby konsumenta

Firmy kosmetyczne muszą trzymać rękę na pulsie trendów i wsłuchiwać się w potrzeby konsumentów. Nie na każdy trzeba jednak reagować. Czasem warto też pewne trendy wyprzedzać - mówi Anna Werstler, dyrektor marketingu Avon CE.

Jakie trendy kosmetyczne dziś w biznesie kosmetycznym są rzeczywiście istotne?

Trendy kosmetyczne bardzo mocno odzwierciedlają mega trendy konsumenckie i dynamikę dzisiejszego świata. Jednym z silniejszych  trendów jest „wellbeing”. Ludzie żyją w szybkim tempie, czują się zestresowani,  poszukują relaksu i balansu. W kosmetyce objawia się to rosnącą popularnością kosmetyków aromaterapeutycznych i relaksujących. Naszą odpowiedzią na ten trend jest moja ulubiona linia produktów - Planet Spa, do domowego Spa, oraz pięknie pachnące balsamy Encanto.

Bardzo silnym trendem na rynku beauty jest wciąż pielęgnacja azjatycka. Od kilku lat popularne są kosmetyki koreańskie, a ostatnio również japońskie. W odpowiedzi na ten trend wprowadziliśmy do oferty AVON markę K-Beauty, czyli oryginalne, koreańskie kosmetyki, produkowane w Korei z prawdziwych, azjatyckich składników. W portfolio mamy również japońską markę premium MISSION.

Wszechobecnym  trendem jest kosmetyka oparta na mono/power- składnikach. Składnikiem, który robi teraz furorę jest witamina C. Jesteśmy dumni, że wprowadziliśmy na rynek najskuteczniejsze serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Opatentowaliśmy unikalną formułę, dzięki której witamina C jest stabilna, a co za tym idzie, tak samo skuteczna w pierwszej jak i ostatniej kropli.

Jak Państwa marka stara się odpowiadać na to, co aktualnie ma swój czas na rynku?

Najważniejsze są oczekiwania i potrzeby naszych Ambasadorek Piękna i konsumentek, dlatego bardzo szybko reagujemy na trendy na rynku kosmetycznym i w każdym katalogu można znaleźć mnóstwo nowości.

W Avon wierzymy przede wszystkim w piękno i siłę kobiet. Dlatego staramy się nie narzucać kanonów, nie nakazywać, co jest modne, a co nie, oswajamy te trendy tak, by kobiety mogły skorzystać z nich tak jak chcą.Bo kiedy są w zgodzie są sobą, stają się najpiękniejsze. Kosmetyki to narzędzia, dzięki którym nasze klientki mogą wyrażać siebie na swój własny sposób.

Dlatego w naszej ofercie są, zarówno supermodne kosmetyki, uważane za hity sezonu, jak również ponadczasowe klasyki.

Czy warto reagować na każdy trend?

Zdecydowanie warto śledzić mega trendy oraz rozumieć potrzeby swojego konsumenta. W naszym Centrum Rozwoju Nowych Produktów w Suffern USA obserwujemy wnikliwie rynek, wszelkie nowinki, inspirujemy się, pracujemy w naszych laboratoriach nad nowoczesnymi, często  przełomowymi formułami i technologiami.

Dodatkowo nasze Ambasadorki Piękna codziennie spotykają się z milionami kobiet na całym świecie, to są naprawdę długie i inspirujące rozmowy. Słuchamy z uwagą, obserwujemy i kreujemy.

Czy warto reagować na każdy trend? Nie. Niektóre trendy warto uprzedzić, inne przemijają bez echa. Zdecydowanie trzeba trzymać rękę na pulsie i być blisko konsumenta.

Czy byliście prekursorem jakiegoś trendu?

Tak. AVON jest prekursorem wielu przełomowych technologii. AVON, jako pierwszy na świecie, wprowadził na rynek produktów ogólnodostępnych kosmetyki zawierające stabilny retinol i kwasy AHA. W 2017 r. przedstawiliśmy pierwszą przełomową rotacyjną kurację przeciwstarzeniową  ANEW Reversalist Infinite Effects, która zapewnia nieustające rezultaty. Inspirowaliśmy się treningiem interwałowym, który stosowany jest, by uniknąć tzw. „efektu plateau”. Ten krem to taki trening interwałowy dla skóry, ponieważ zawiera dwie, stosowane naprzemiennie innowacyjne formuły, by skóra się nie przyzwyczaiła. Ta technologia to największy game-changer AVON od 15 lat, dlatego otrzymaliśmy dla niej patent.

Ostatnia nasza nowość to serum AVON ANEW z 10% witaminą C. Każda buteleczka zawiera taką samą ilość czystej witaminy C co 30 pomarańczy!

Można tak wymieniać jeszcze dalej... Wprowadzanie tak innowacyjnych produktów jest możliwe dzięki pracy ok. 200 naukowców w naszym laboratorium R&D w Suffern. To tam powstają najbardziej zaawansowane rozwiązania w dziedzinie pielęgnacji skóry, odpowiadające na potrzeby naszych klientek.                    

Trend a chwilowa moda – jak różne powinno być podejście firm do obu zjawisk?

Trend to kierunek, w którym warto podążyć długofalowo, zwłaszcza jeśli mówimy o tzw. mega trendach wschodzących. Chwilowa moda - krótkoterminowa potrzeba konsumenta. Oba zjawiska ważne do uchwycenia: pierwsze - strategiczne, drugie - taktyczne. Podejmując decyzję najważniejszym punktem odniesienia dla firm powinna być filozofia i strategia marki i jak te zjawiska się w nią wpisują, a także relacja z klientami i znajomość ich potrzeb.

# Wywiady i opinie
loki joanna

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi