Anna i Urszula Bieluń, właścicielki marki Ministerstwo Dobrego Mydła: klienci mocno wpływają na rozwój firmy
Anna i Urszula Bieluń, właścicielki marki Ministerstwo Dobrego Mydła: klienci mocno wpływają na rozwój firmy

Nowość: wegański balsam w sztyfcieKonsument w centrum uwagi - jak tę perspektywę postrzegają marki kosmetyczne? Skąd firmy czerpią dziś wiedzę o swoich klientach i co zacieśnia relacje producent-konsument? Czy nowe produkty to najczęściej odpowiedź na pewne oczekiwania ze strony konsumentów?

Odpowiadają Anna i Urszula Bieluń, właścicielki Ministerstwa Dobrego Mydła

Stawianie konsumenta w centrum uwagi powinno być podstawą i motorem działalności każdej firmy, nie tylko kosmetycznej. Skłania producentów i usługodawców do zadawania sobie magicznego pytania "dlaczego" zamiast pytania siebie "co"? Bo nie "co chcę robić" i "co mogę klientowi zaoferować" są najważniejsze.

Najważniejsza jest odpowiedź na pytanie: "dlaczego klient ma wybrać nas?".

To obserwacja i wsłuchiwanie się w potrzeby klientów powinny prowadzić naszą firmę do kolejnych kroków. Zaczynałyśmy Ministerstwo od pasji mydlarskiej, od pierwszych kostek mydła sodowego. To klienci poprowadzili nas w stronę pielęgnacji, później pielęgnacji twarzy, a teraz uruchomili w nas proces recepturowania pierwszego szamponu. To klienci domagali się kosmetyku anty-aging i tak powstało bestsellerowe serum Róża Malina. To klienci prosili o peeling i po długich pracach otrzymali nasz śliwkowy hit.

To na ich wezwanie pracujemy obecnie nad pastą do zębów, pierwszym płynem micelarnym i to oni konsekwentnie domagają się kremu do twarzy, nad którym kończymy prace.

Klienci wytyczają nam nowe kierunki, a my pilnujemy, aby godnie sprostać ich oczekiwaniom, starając się co jakiś czas odejść od ich próśb tylko po to, aby... zaskoczyć ich czymś zupełnie nowym, czego jeszcze nie znają. To według nas jedyny dobry powód do zejścia ze ścieżki wskazówek, jakie nam dają.

# Wywiady i opinie
reklama