Amaderm: silver generation pełnoprawnym elementem marketingowej strategii
Amaderm: silver generation pełnoprawnym elementem marketingowej strategii

Magdalena Potakiewicz, Amaderm:

Społeczeństwo polskie, podobnie jak europejskie nieubłaganie starzeje się, a to sprawia, że coraz więcej marek kosmetycznych tworząc strategie rozwoju uwzględnia w niej segment wcześniej pomijany.

Silver generation stało się pełnoprawnym elementem marketingowej strategii. Oczywiście zwrócenie się marek w stronę generacji silver wymaga zmiany sposobu myślenia o osobach 50+, porzucenia stereotypów. Bo przecież wiek to tylko liczba w dowodzie! Kobiety należące do silver generation to osoby aktywne, najczęściej czynne jeszcze zawodowo, czerpiące z życia i podobnie jak młodsze konsumentki, szukające produktów, które zapewnią im komfort i poczucie zadbania o siebie. Co więcej, są to osoby korzystające z social mediów i doceniające wygodę e-commerce. Analizy użytkowników social mediów w Polsce udowodniły, że Facebook najbardziej angażuje osoby 35+, a stosunkowo duża część z nich to osoby powyżej 55 roku życia. W przeciwieństwie do młodszych odbiorców to użytkowniczki, których uwagę można skupić na dłużej (w przypadku generacji Z – to max 8 sek.), a przy tym są one aktywne i angażują się. Oczywiście FB to tylko przykład jednego z kanałów dotarcia, ale pokazujący, że nawet w odniesieniu do segmentu silver kanały społecznościowe mają potencjał, aby stać się zarówno źródłem inspiracji, miejscem szukania porad czy opinii o produktach, ale i doskonałym kanałem sprzedaży.

Warto również pamiętać, że podobnie jak w przypadku generacji Z czy Milenialsów, coraz większy procent silversów to świadome konsumentki, dla których tematy społeczne czy trendy zero/less waste mają znaczenie. Cenią one marki odpowiedzialne społecznie i autentyczne w swoim przekazie. Czasy, gdy krem na zmarszczki reklamowały 20-letnie modelki już się skończyły! Modelki seniorki zagościły, przewiduję, że na stałe, zarówno w kampaniach fashion, jak i linii kosmetycznych.

Dążenie do bycia autentycznym znalazło swoje odzwierciedlenie również w influencer marketingu. Wcześniej przedstawiciele silversów pojawiali się w świecie influencer marketingu jako wyjątek, ciekawostka, teraz coraz więcej marek wykorzystuje potencjał tego kanału dotarcia do grupy 55+. Oczywiście nasz rynek pod tym względem nie może się jeszcze równać z amerykańskim, ale widać wzrost zainteresowania tego typu kampaniami.

fot. unsplash.com
# Wywiady i opinie
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager