Zalety kampanii z wykorzystaniem kodów
Zalety kampanii z wykorzystaniem kodów

Sprzedawcy coraz częściej stawiani są przed koniecznością zwiększenia sprzedaży we własnych sklepach, a przede wszystkim wyprzedzeniem konkurencji.

Wśród wielu wykorzystywanych metod, jedną z najkorzystniejszych są kody rabatowe. Sephora i inne duże sklepy, praktycznie regularnie udzielają w ten sposób zniżek swoim klientom, grając tym samym na ich większą lojalność zakupową.

Reklama

Korzyści ze stosowania kampanii z wykorzystaniem kodów rabatowych jest wiele, a jedną z nich jest możliwość rozreklamowania sklepu czy danego produktu wśród potencjalnych klientów. Większość z nas przecież nie zastanawia się, czy chcą kupić dany produkt, dopóki o nim nie usłyszy, szczególnie w kontekście ciekawej promocji cenowej. Zyski w postaci oszczędności sięgających nawet do czterdziestu procent, sprawiają, że u klienta włącza się zew łowcy okazji. W każdym oferta kodów rabatowych zwiększa prawdopodobieństwo, że konsument zechce przynajmniej przejrzeć ofertę. Co więcej, kody rabatowe przywiązują klienta do sklepu.

Większość z nas uważa, że podejmuje decyzje konsumenckie samodzielnie. Jednak istnieje szereg sposobów, aby namówić nas do zakupów w tym, a nie innym sklepie.

Kody rabatowe Sephora, czyli potencjalne zyski powodują, że klienci dużo chętniej wybierają ofertę tego właśnie sklepu. Buduje to również pewien schemat zakupowy. Sympatia i dobre skojarzenia z danym sklepem powodują, że w przyszłości decydując się na zakupy, zadowoleni klienci skierują się do niego w pierwszej kolejności.

Koszty

To, co ważne przy tego typu kampaniach to koszty. Każda reklamowa kampania niesie ze sobą koszty, które z punktu widzenia sprzedającego powinny być jak najniższe w stosunku do uzyskania jak największych korzyści.

W przypadku kodów rabatowych koszty są wręcz symboliczne. Nie musimy robić bowiem nic więcej, jak tylko umieścić informacje o tym na swojej stronie internetowej oraz w mediach społecznościowych.

Reszta jest logiką działania kuli śniegowej. Wystarczy jedynie wspomnieć, że warunkiem skorzystania z danego kodu jest udostępnienie informacji o promocji na Facebooku i jak w reakcji łańcuchowej informacja zaczyna docierać do coraz większej liczby osób. Oczywiście jest to rozwiązanie najlepsze z perspektywy  dużych i znanych sklepów, które mogą się pochwalić dużą liczbą obserwujących ich osób.

Można pomyśleć, że sama promocje jest tutaj kosztem, bo przecież sprzedawca musi zrezygnować z pewnej ilości środków finansowych, które otrzymałby, gdyby dany produkt został sprzedany w pierwotnej cenie. Tylko że jest to wyłącznie teoria. W praktyce sprzedawca doskonale wie, w jakim obszarze może zastosować upust i których produktów może on dotyczyć. Kody nie dotyczą zwykle najdroższych produktów czy nowości.

Dużo częściej ze zniżką możemy kupić ten produkt, który wedle logiki sprzedawcy powinien się jak najszybciej sprzedać lub miał zostać sprzedany już dawno temu.

Oczywiście w ten sposób konsumentowi niejako wskazuje się, co powinien kupić. Często jest to zakup nieplanowany, raczej wzbudzony prozakupowym impulsem. Sprzedawcy wiedzą, że dziś bez dodatkowej motywacji, klienci dość często potrafią zakupy odpuścić, np. uważając, że w danym momenice nie stać ich na droższy produkt... Kiedy jednak znika wymówka w postaci wysokiej ceny, to znika bariera chroniąca ich przed wydaniem pieniędzy. Atrakcyjne promocje wciąż robią dobrą sprzedaż. Nie tylko w Polsce...

# Raporty tematyczne

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Brand Manager - rekrutacja ukryta Oferta pracy: Export Manager/rekrutracja ukryta Oferta pracy: Dr Grehen - Specjalista działu sprzedaży i mediów społecznościowych Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Oferta pracy: Torf Corporation - Specjalista ds. digital marketingu Oferta pracy: Dax Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Jeronimo Martins Drogerie i Farmacja - Menedżer ds. E-commerce Oferta pracy: Drogerie Natura - Brand Manager (kosmetyki kolorowe, marki własne) Oferta pracy: Sanofi - Specjalista Technolog w Dziale Badawczo-Rozwojowym(R&D) Oferta pracy: Maurisse - Specjalista ds. marketingu - Product Manager Oferta pracy: Elfa Pharm Polska - Specjalista ds. marketingu internetowego i social media Oferta pracy: Technolog Kosmetyków Naturalnych Oferta pracy: Key Account Manager Oferta pracy: NATURATIV Szef Sprzedaży i Rozwoju Rynku - Polska Oferta pracy: Technolog - MPS Koszalin Oferta pracy: Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Barwa - Krajowy Koordynator ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Partner of Promotion - Specjalista ds. PR Oferta pracy: Miraculum - Brand Manager Oferta pracy: Super-Pharm Manager ds. Zakupów Działu Kosmetycznego Oferta pracy: Beliso - Export Manager Oferta pracy: Laboratorum Kosmetyczne Dr Irena Eris: Koordynator Wsparcia Sprzedaży - Europa Wschodnia Oferta pracy: Veoli Botanica - Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Farmona - Marketing Manager Oferta pracy: 4mass Regionalny Przedstawiciel Handlowy Oferta pracy: Floslek - Specjalista ds. marketingu&PR Oferta pracy: Jeronimo Martins - Menedżer ds. Marketingu Digital Oferta pracy: Miya Cosmetics - Digital Manager Oferta pracy: Miya Cosmetics - Specjalista ds. sprzedaży Oferta pracy: Delia Cosmetics - Brand Manager Herla - Regionalny Kierownik Sprzedaży Herla - Eksport Manager Oferta Pracy: Equalan Pharma - Młodszy Specjalista ds. Marketingu TZMO SA - Koordynator Sekcji Wyrobów Kosmetycznych Nivea - Przedstawiciel Handlowy ds. Kluczowych Klientów Oferta pracy: Delia Cosmetics - Product Manager Oferta pracy: Delia Cosmetics - Dyrektor Sprzedaży Rekrutacja ukryta - Junior Trade Marketing Specialist Oferta pracy: Farmona - Brand Manager Oferta pracy: Oceanic - Młodszy Specjalista ds. wdrożeń kosmetycznych Oferta pracy: Organique - Product Manager Eveline Cosmetics - Brand Manager Cosmo Group: Regionalny Trener Sprzedaży/Manager w Dziale Szkoleń Produktowych Laboratorium Kosmetyczne FLOSLEK: Starszy Specjalista ds. Kontroli Jakości Oferta pracy: Oriflame - Koordynator ds. Ciągłego Doskonalenia Oferta pracy: Bio-Estetic - Account Manager Oferta pracy: Tenex - Specjalista ds. marketingu Oferta pracy: Senior R&D Formulation Specialist - Wrocław Oferta pracy: Abriga -  Specjalista ds. sprzedaży na rynek hiszpański i brytyjski Oferta pracy: Nuco - Specjalista ds. Kreacji Oferta Pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Zakupów Oferta pracy: Bielenda Kosmetyki Naturalne - Brand Manager Orkla Care - Technolog w Dziale Badań i Rozwoju BodyBoom - Młodszy Specjalista ds. Marketingu Dax Cosmetics - Junior Product Manager Silcare - Safety Assessor Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Indigo - Specjalista ds. zakupów Ados Cosmetics - Specjalista ds. eksportu Premium Distribution - Koordynator ds. szkoleń Henkel - Digital Manager Perfumesco - Category Manager-Kupiec Super-Pharm Manager Działu Drogeryjnego i Kosmetycznego Oceanic - Kupiec Strategiczny Beliso - Specjalista ds. marketingu Yonelle - Specjalista ds. Kontroli Opakowań MAC Brand Support Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Specjalista ds. Digital Marketingu Miraculum - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Estee Lauder - Marketing Manager Oriflame - Specjalista ds. Zakupów Yope - Eksport Manager Laboratorium Kosmetyczne Joanna  - Kierownik ds. sieci aptecznych PGD Polska - przedstawiciel handlowy ds. Procter&Gamble Eveline Cosmetics - Technolog produkcyjny Technolog - rekrutacja ukryta Torf Corporation - Manager Produktu Miya Cosmetics - Specjalista ds. marketingu Dax Cosmetics - Senior Product Manager Laboratorium Kosmetyków Naturalnych Farmona - Senior Brand Manager Body Boom - Młodszy specjalista ds. marketingu Inglot - Copywriter - Specjalista ds. marketingu internetowego SPECJALISTA DS. REKLAMY I PUBLIC RELATIONS - OCEANIC Beauty of Science - menadżer sprzedaży i marketingu - Wrocław Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Młodszy Specjalista ds. pozyskiwania danych i prognozowania sprzedaży Makear - specjalista ds. marketingu/Wrocław Henkel Polska - Program Rozwojowy w Dziale Marketingu Beauty Care Beauty In - Specjalista ds. marketingu Bielenda Kosmetyki Naturalne - Specjalista ds. Eksportu Młodszy Inżynier Projektu - Beiersdorf Manufacturing Poznań L'Erbolario - Konsultantka ds. Urody i Sprzedaży mutex/ocfipreoqyfb/mutex Health & Beauty Care - Project Manager mutex/ocfipreoqyfb/mutex Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris: Młodszy Specjalista ds. Obsługi Klienta – Rynki Międzynarodowe mutex/ocfipreoqyfb/mutex Coty Polska - Młodszy kierownik ds. kluczowych klientów FK Pollena Ewa SA - Specjalista ds. marketingu Agencja pośrednictwa pracy - Product Manager (branża kosmetyczna i/lub farmaceutyczna) Laboratorium Kosmetyczne Floslek - Specjalista ds. marketingu La Rive - Przedstawiciel handlowy ds. rynku tradycyjnego i nowoczesnego MPS Koszalin - Kierownik Działu Kontroli Jakości MPS Koszalin - Specjalista ds. sprzedaży butelek z tworzyw sztucznych Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris - Kierownik Produktu Kontigo - Kierownik Sklepu Eveline Cosmetics - Elektromechanik Tenex - Key Account Manager Rekrutacja ukryta - Marketing Manager Torf Corporation - Manager Produktu Komplex-Torus Młodszy Kupiec Verona Products Professional - Kierownik Sprzedaży Orkla - Przedstawiciel Handlowy/Kosmetyczny Tenex Product Manager Clochee sp. z o.o. - Specjalista ds. Sprzedaży MPS International Sp. z o.o. - Technolog MPS International Sp. z o.o. - Koordynator Sekcji Badań i Rozwoju Laboratorium Kosmetyczne Joanna - Product Manager Dax Cosmetics - Product Manager Clarena - Specjalista ds. Regulacji Superpharm - Konsultant/ka ds. urody, Białystok Hebe Kierownik Sklepu Drogeryjnego