Resibo: 5 trendów istotnych dla rynku kosmetyków w roku 2022
Resibo: 5 trendów istotnych dla rynku kosmetyków w roku 2022

Na rynku kosmetycznym obserwujemy trendy, które nie tylko mają szansę przysłużyć się naszej skórze, ale także środowisku, równouprawnieniu i świadomości konsumenckiej.

Warto przyjrzeć się bliżej tym, które mogą zmienić postrzeganie kosmetyków w najbliższym roku.

Transparentność

Skład kosmetyków jest zazwyczaj schowany z tyłu opakowania i trudno na jego podstawie zrozumieć, jakie są kluczowe składniki aktywne. Coraz większa konkurencja w branży oraz rosnąca świadomość konsumentów sprawiają jednak, że to zaczyna się zmieniać. Jednym ze zwiastunów tego trendu była w tym roku zmiana opakowań polskiej marki Resibo, na których frontach pojawiły się składniki aktywne. W 2022 roku możemy spodziewać się dalszej i większej transparentności marek.

Rola społeczna

Marki kosmetyczne coraz częściej angażują się w działania etyczne związane m.in. z ruchem body positive czy prawami kobiet oraz podejmują współpracę z fundacjami. Wiele z nich na swoich kanałach social media tworzy przestrzeń kobiecej solidarności i wzajemnego wsparcia, zdecydowanie wykraczającą poza świat wyborów konsumenckich. Dosyć mocno liczy się także przekaz komunikacyjny, w którym to firmy zachęcają do zaakceptowania własnego wyglądu. Dzięki sprawnej komunikacji, marki mają dziś znacznie większe możliwości niż tradycyjne instytucje społeczne realizujące cele etyczne. W kolejnym roku ta rola powinna być jeszcze mocniej zaakcentowana.

Mniej minimalizmu

Konsumenci lubią otaczać się sztuką użytkową i czerpią z niej przyjemność. I to niezależnie od tego, czy mowa o meblach czy opakowaniach produktów. Do tej pory kosmetyki do pielęgnacji skóry charakteryzował jednak oszczędny design opakowań. Stało za tym przekonanie, że najlepiej ze zdrową skórą kojarzy się minimalizm. Widzimy, że zaczyna się to zmieniać. Marki decydują się na współpracę z ilustratorami, którzy tworzą dla nich niepowtarzalne projekty, inspirowane tożsamością brandu, a także składem i właściwościami kosmetyków. W nadchodzącym roku można spodziewać się zdecydowanie więcej atrakcyjnych pod względem wizualnym opakowań kosmetyków do pielęgnacji skóry.

Więcej ekologii

Z roku na rok polski rynek kosmetyków naturalnych coraz bardziej się rozrasta. Marki przywiązują uwagę nie tylko do tego, by skład ich kosmetyków był naturalny i czytelny dla klienta, ale również, by użyte surowce pochodziły z odpowiedzialnych źródeł. Coraz mocniej stawia się też na ekologiczne opakowania, w tym szklane czy aluminiowe, a także wyprodukowane z tworzyw sztucznych pochodzących z recyklingu. Prym w tej materii wiodą chociażby tworzywa HDPE czy PCR.

Certyfikaty zyskają na znaczeniu

Coraz więcej marek chwali się naturalnym i wegańskim składem. Jednocześnie rośnie świadomość konsumentów, że tego typu deklaracje powinny być potwierdzone odpowiednimi certyfikatami. Z pewnością to przełoży się na jeszcze mocniejsze akcentowanie posiadania takich certyfikatów jak Vegan Society, Cruelty Free and Vegan czy Ecocert – te symbole są potwierdzeniem konkretnych działań marki, które przyczyniają się do ochrony środowiska.

– Wartości takie jak transparentność, naturalność czy równość wyznaczą rozwój rynku kosmetycznego na najbliższe dekady – mówi Ewelina Kwit-Betlej, twórczyni marki Resibo. – Trudno już dziś wyobrazić sobie jakąkolwiek istotną zmianę bez podążania w kierunku rozwiązań ekologicznych, wspierania samoakceptacji konsumentów i odpowiadania na rosnącą potrzebę wiedzy na temat składu.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków w Organique Oferta pracy: E-commerce manager w Organique Oferta pracy: Brand Manager - Eagle Recruitment Oferta pracy: Asystent/ka w Dziale Zakupów - Hebe Oferta pracy: Product Manager w Dziale Marek Własnych - Make up - Drogerie Natura Oferta pracy: Technolog Kosmetyczny ds. Badań i Rozwoju - Newu Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager