Garnier: budowanie świadomości ekologicznej i dobre praktyki biznesowe, które redukują negatywny wpływ na środowisko

Garnier: budowanie świadomości ekologicznej i dobre praktyki biznesowe, które redukują negatywny wpływ na środowisko

Z roku na rok trendy ekologiczne coraz bardziej zyskują na popularności. Zauważamy ich pozytywny wpływ nie tylko na planetę, ale także na nasz własny portfel. Ekologiczne decyzje można podejmować każdego dnia, nawet w takich kwestiach jak pielęgnacja włosów czy skóry.

Marka Garnier, która od lat działa w imię piękna zarówno swoich klientów, jak i planety, oferuje innowacyjne kosmetyki, które pomogą nam osiągnąć nasz zielony cel.

„Greener never stops”, czyli „Ekologia nigdy się nie kończy” to hasło, pod którym Garnier promuje zrównoważony rozwój i świadomą konsumpcję oferowanych produktów. Marka kosmetyków wychodzi naprzeciw potrzebom swoich konsumentów. Raport Garnier dotyczący ekologicznych postępów – Sustainability Progress Report, przedstawia serię zrównoważonych celów na nadchodzące lata, takich jak na przykład: 100% plastikowych opakowań wielokrotnego użytku, nadających się do recyklingu lub kompostowania do 2025 roku; 1500 nieuprzywilejowanych społeczności na świecie otrzyma pomoc aż do 2025 roku dzięki programowi Solidarity Sourcing Program, co oznacza, że produkty takie jak np. maski Fructis Hair Food Cocoa Butter będą wytwarzane z masła shea pozyskiwanego w Burkina Faso w Afryce.

- Wszystkie produkty Garnier na całym świecie uzyskały w 2021 roku certyfikat naszego programu Leaping Bunny. Garnier to znana nam wszystkim globalna marka. Współpraca z nimi w celu zakończenia testów kosmetyków na zwierzętach i oficjalne zatwierdzenie ich w ramach programu Cruelty Free International Leaping Bunny to prawdziwy kamień milowy. Zajęło to wiele miesięcy, ale firma Garnier skrupulatnie sprawdziła każdego dostawcę i źródło i jesteśmy całkowicie pewni wyników – wyjaśnia Michelle Thew, Chief Executive Cruelty Free International, organizacji pracującej na rzecz ogólnoświatowego zakazu testów na zwierzętach i złotego standardu w zakresie działalności bez okrucieństwa.

Dla marki Garnier bardzo ważna jest również kwestia przejrzystości. Już teraz w Polsce można korzystać z wyjątkowego narzędzia marki, które zapewnia pełną jasność w kwestii wpływu danego produktu na środowisko. Mowa o Zielonym Systemie Znakowania Produktów. Oznaczenie to po raz pierwszy wypuszczone zostało na rynku francuskim w 2020 roku dla produktów do pielęgnacji włosów marki Garnier. Zawiera ono system oceny w skali od A do E, gdzie oznakowanie “A” otrzymuje produkt uznany za najlepszy w swojej klasie, jeśli chodzi o jego wpływy środowiskowe.

INNOWACJE PRODUKTOWE

W związku ze swoimi Zielonymi Zobowiązaniami, marka Garnier wprowadza kolejne innowacje produktowe, oparte na składnikach pozyskiwanych w zrównoważony sposób. – Naszym celem jest oferowanie skutecznych produktów przy zredukowanym wpływie na planetę, dlatego już jakiś czas temu podjęliśmy inicjatywę Green Beauty, w ramach której nasze zielone zobowiązania realizujemy w pięciu obszarach. Są to opakowania, formuły produktów, proces produkcji, odpowiedzialne pozyskiwanie surowców oraz walka z plastikiem – komentuje Justyna Garbowska, Garnier Brand Champion & Sustainability Leader Consumer Product Division L’Oreal. – Program ten jest oczywiście kontynuacją strategii całej marki, która od lat angażuje się na rzecz zrównoważonego rozwoju. To dla nas niezwykle istotny element działań biznesowych.

Szczególnie warte uwagi są zielone produkty od marki Garnier z gamy Skin Care, Hair Care oraz Hair Color, między innymi serum z witaminą C 3,5% na noc, złuszczający płyn micelarny, Hair Food Drinks, linia Hair Food Pineapple, seria Charcoal oraz Botanic Therapy, o działaniu których najlepiej jest przekonać się na własnej skórze i włosach.

WYDARZENIE GREENER NEVER STOPS

O wszystkich innowacyjnych produktach marki Garnier, stworzonych w celu działania na rzecz zrównoważonego rozwoju, można było dowiedzieć się więcej 24 kwietnia w Muzeum Narodowym w Warszawie, gdzie odbyło się wydarzenie pod hasłem „Greener Never Stops”. Zaproszeni goście mieli okazję przetestować poszczególne zielone produkty w tak zwanych strefach warsztatowych, poznać ich dokładny skład, a także skorzystać z porady dermatologa.

W wydarzeniu wzięli udział wyjątkowi goście, w tym znani eksperci z dziedziny ekologii. Gościem specjalnym była Michelle Thew - chief executive organizacji Cruelty Free International, która to właśnie w 2021 roku zatwierdziła markę Garnier w ramach programu Leaping Bunny. Wśród panelistów znaleźli się także: Maciej Marculanis - prezes zarządu Stowarzyszenia Czysta Polska, Ola Czajkowska – influencerka oraz edukatorka ekologiczna, która promuje ekologiczny styl życia za pomocą mediów społecznościowych oraz dr Alicja Puścian – neurobiolożka behawioralna, która w swojej pracy badawczej koncentruje się na relacji pomiędzy mózgiem a zachowaniem, szczególnie w kontekście emocji, motywacji i interakcji społecznych, wykorzystując wiedzę z zakresu psychologii, biologii i analizy behawioralnej. Panel dyskusyjny poprowadzony został natomiast przez Dorotę Wellman, dziennikarkę, prezenterkę i producentkę programów radiowych i telewizyjnych, przy wsparciu Justyny Grabowskiej ze strony marki Garnier. Wśród gości spotkania nie zabrakło także znanych twarzy ze świata show-biznesu, które swoimi wyborami beauty również wspierają proekologiczne postawy.

Według badań[1] 83% ankietowanych chce żyć eko, ale tylko 5% podejmuje jakieś działania. To nie przypadek, że wydarzenie Garniera odbyło się w okolicach międzynarodowego Dnia Ziemi. Obchodzone 22 kwietnia święto jest doskonałym pretekstem do zadania sobie pytania jaki jest mój green-step dla planety?

Ekologia nigdy nie wychodzi z mody! Zielone Zobowiązania Garnier to początek podróży w stronę zrównoważonej przyszłości, do której każdy z nas może się przyczynić. Dołącz do zielonej rewolucji Garnier i działaj na rzecz lepszego, zrównoważonego jutra.

 

[1] https://www.loreal.com/en/news/commitments/garnier-one-green-step/
# Newsy producenci
 reklama