Beiersdorf zakłada lepszy rok 2021 i więcej inwestycji w kolejnych latach
Beiersdorf zakłada lepszy rok 2021 i więcej inwestycji w kolejnych latach

Pomimo mniejszej sprzedaży w 2020 roku, Beiersdorf przewiduje odbicie w 2021 roku.

Sprzedaż grupy spadła do 7,025 mld euro, co oznacza spadek wzrostu organicznego o prawie 6%. Co ciekawe - mimo pandemicznych turbulencji - marka Nivea zdołała zwiększyć swój udział w rynku w ponad połowie krajów, w których prowadzi działalność.

Bardziej dotkliwie pandemia obeszła się z segmentem kosmetyków luksusowych i należąca do koncernu marka La Prairie odnotowała słaby rok. Jej sprzedaż spadła o prawie jedną czwartą (23,9%) do czego mocno przyczyniły się ograniczenia w podróżowaniu i pustawe lotniska. Dla La Prairie szansą na odbicie mogą być Chiny - niedawno marka pojawiła się na tamtejszej platformie e-commerce Tmall.

- Rok 2020 był pełen wyzwań, ale był to również przełomowy rok dla Beiersdorf - powiedział prezes grupy, Stefan De Loecker. - Naszymi wyraźnymi priorytetami w czasie kryzysu było zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom, dalsze zaspokajanie potrzeb naszych klientów i zrobienie wszystkiego, co w naszej mocy, aby pomóc społeczeństwu w walce z Covid-19 – dodał.

Koncern poinformował, że zwiększa wydatki na inwestycje z 70-80 mln euro do 300 mln euro i mają być one w znacznej mierze przeznaczone na digitalizację i wzrost na kluczowych rynkach w ciągu najbliższych pięciu lat.

De Loecker uważa, że 2021 naznaczony jest jeszcze niepewnością, ale przekonuje, że „do końca roku zobaczymy wyraźną poprawę, ponieważ szczepienia nabierają tempa w wielu krajach".

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager