W Cosmile składniki kosmetyczne można sprawdzić od ręki

W Cosmile składniki kosmetyczne można sprawdzić od ręki

Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego uruchomiło liczącą około 30 000 substancji bazę składników kosmetycznych COSMILE.  

To rzetelne, oparte na dowodach naukowych źródło informacji o właściwościach i działaniu, a także bezpieczeństwie poszczególnych składników produktów kosmetycznych.

Uruchomieniu bazy składników kosmetycznych COSMILE poświęcona była konferencja online, którą zorganizowało 1 października 2021 roku Polskie Stowarzyszenie Przemysłu Kosmetycznego i Detergentowego (PSPKD). Spotkanie poprowadziły dr inż. Anna Oborska – dyrektor generalny i wiceprezes PSPKD oraz dr inż. Iwona Białas – Safety Assessor, właściciel CosmetoSAFE Consulting. Uczestnikami spotkania było liczne grono osób reprezentujących administrację publiczną, media, środowisko akademickie, a także firmy produkcyjne, handlowe, badawcze oraz laboratoria branży kosmetycznej.

Kosmetyki to produkty, które towarzyszą nam każdego dnia. Codzienna higiena i pielęgnacja to ważne czynności, których końcowym efektem jest zdrowie, atrakcyjny wygląd i dobre samopoczucie. Według badań przeprowadzonych wśród europejskich konsumentów przez Cosmetics Europe, 72% zapytanych osób oceniło, że kosmetyki i produkty do pielęgnacji mają istotny wpływ na poprawę jakości ich życia, a 80% respondentów odpowiedziało, że produkty te są bardzo ważne w budowaniu poczucia własnej wartości.

Takie wysokie oceny znaczenia kosmetyków dla naszego dobrostanu sprawiają, że coraz więcej osób czyta informacje zawarte na etykietach, a w poszukiwaniu „dobrych składów”, sięga po wiadomości o elementach składowych produktów kosmetycznych. „Dobry skład” to zawartość substancji o określonych właściwościach i działaniu. Jak w gąszczu chemicznych związków może odnaleźć się konsument? Z pomocą zainteresowanym przychodzi COSMILE.

COSMILE, to projekt, który od 2 lat skutecznie działa w Niemczech, Austrii i Szwajcarii. 1 października 2021 miał premierę także w Polsce.

- Przygotowanie tak dużej bazy to ogromne wyzwanie - mówi dr inż. Anna Oborska, dyrektor generalna i wiceprezes PSPKD. Cieszę się, że do rąk polskich użytkowników trafia bardzo potrzebne, bo rzetelne źródło informacji o składnikach produktów kosmetycznych. COSMILE, to encyklopedia składników kosmetycznych. Neutralność i źródła naukowe, to dwa jej filary - jednoznacznie stwierdziła wiceprezes PKSD.

Składniki produktów kosmetycznych

Jeśli jesteś osobą, dla której skład produktu jest ważną przesłanką wyboru kosmetyku – kieruj się do cosmile.app. To tu, wpisując wskazane na opakowaniu nazwy INCI (International Nomenclature of Cosmetic Ingredients), znajdziesz informację o składnikach i ich funkcji w produkcie. Informacje zawarte w bazie INCI są aktualizowane regularnie. To ważne, ponieważ surowce, to jedno z podstawowych źródeł innowacji w branży kosmetycznej. Co roku pojawiają się nowe.

- Opakowanie, to kopalnia wiedzy o produkcie kosmetycznym. Informacje na nim umieszczone są zresztą bardzo ściśle uregulowane w przepisach i doskonale zabezpieczają prawo konsumenta do informacji -  mówi dr inż. Anna Oborska. - Problem w tym, że dla osób nieposiadających wykształcenia chemicznego, te informacje często mogą być skomplikowane. Uruchomienie COSMILE traktuję jako ważny etap na drodze do rzetelnego informowania użytkowników kosmetyków. Dzięki bazie COSMILE, zawartość kosmetyku nie będzie mieć przed nikim tajemnic.

- Nie tylko konsumenci skorzystają na dostępności bazy COSMILE - mówi dr inż. Anna Oborska. - Do jej użytkowania zachęcamy także pracowników sklepów posiadających w swojej ofercie produkty kosmetyczne, kupców sieci handlowych, dostawców produktów, pracowników sieci handlowych odpowiedzialnych za produkcję kontraktową (private label), przedstawicieli administracji publicznej, dziennikarzy.

Bezpieczeństwo produktów i składników kosmetycznych

- COSMILE, to także wsparcie dla osób szukających potwierdzenia bezpieczeństwa produktów kosmetycznych i ich składników. O faktach i mitach wokół poszczególnych grup składników, a także odpowiedzi, których udziela na nie nauka oraz legislacja - powiedziała podczas prezentacji dr Inż. Iwona Białas.

Kwestie bezpieczeństwa produktów kosmetycznych są kompleksowo regulowane Rozporządzeniem Parlamentu Europejskiego i Rady (WE) Nr 1223/2009 z dnia 30 listopada 2009 roku, dotyczącym produktów kosmetycznych. Artykuł 3 tego rozporządzenia stanowi, że produkt kosmetyczny udostępniany na rynku powinien być bezpieczny dla zdrowia ludzi w normalnych lub dających się przewidzieć warunkach stosowania.

- Gotowe produkty kosmetyczne oraz składniki produktów kosmetycznych podlegają szczegółowej weryfikacji pod kątem bezpieczeństwa stosowania. Każdy kosmetyk wprowadzany do obrotu, zgodnie z wymaganiami prawa, musi być bezpieczny - mówi dr inż. Iwona Białas, Safety Assessor.

Tylko te produkty kosmetyczne, które pozytywnie przejdą ocenę bezpieczeństwa, mogą zostać wprowadzone do obrotu. Oceny bezpieczeństwa dokonuje ekspert – wykwalifikowany Safety Assessor.

- Ocena bezpieczeństwa to wieloetapowy proces, uwzględniający m.in.: ocenę zagrożeń dla zdrowia, docelową grupę użytkowników, sposób aplikacji danego produktu, narażenie na poszczególne jego składniki. Ocena bezpieczeństwa, to również konieczność przeprowadzenia badań - w tym toksykologicznych dla składników stosowanych w danym produkcie kosmetycznym (te co do zasady przeprowadzają producenci surowców) oraz specyficznych badań wyrobu gotowego. Podstawą budowania zaufania dla marki produktu kosmetycznego jest wiarygodna informacja i wiarygodne źródła danych - dodała.

Baza COSMILE jest już dostępna – można ją znaleźć pod adresem cosmile.app. Korzystanie z bazy jest proste - nie wymaga logowania ani zakładania konta. Nie wiążą się z nim także dla użytkowników żadne opłaty.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi