Unilever utrzyma wydatki marketingowe na podobnym poziomie mimo rosnących kosztów produkcji
Unilever utrzyma wydatki marketingowe na podobnym poziomie mimo rosnących kosztów produkcji

Koncern Unilever, do którego należą takie marki, jak Axe czy Dove chce nadal inwestować w „długoterminową kondycję” swoich brandów pomimo presji rosnących kosztów surowców.

Marketer twierdzi, że obecny poziom inwestycji w markę i marketing jest na „właściwym poziomie”.

Podczas spotkania z inwestorami dyrektor finansowy Unilevera Graeme Pitkethly powiedział, że Unilever będzie nadal inwestować i „wspierać długoterminową kondycję” swoich marek.  - Ponad 80 proc. naszych obrotów jest stabilna lub rośnie siła marki, a nasz udział w wydatkach reklamowych w stosunku do naszego udziału w rynku utrzymał się znacznie powyżej wskaźnika 100 - powiedział Pitkethly. - Podczas gdy w 2020 r. zaobserwowano znaczne różnice między pierwszym i drugim półroczem w fazach wydatkowania BMI, uważamy, że kwota inwestycji za cały rok była na odpowiednim poziomie i zamierzamy utrzymać ją na zasadniczo podobnym poziomie w tym roku. Obroty koncernu w trzecim kwartale wyniosły 13,5 mld euro (11,3 mld funtów), co stanowi wzrost o 4 proc. w porównaniu z tym samym okresem w 2020 r. Sprzedaż w ciągu ostatnich dziewięciu miesięcy wzrosła o 1,7 proc. do 39,3 mld euro (33,1 mld funtów) - dodał.

Znacząca rola e-commerce

Dyrektor generalny Unilever, Alan Jope, powiedział, że marki koncernu wspiera znacząco e-commerce. - To mit, że nieskończona półka e-commerce faworyzuje marki średniej i małej wielkości. E-commerce jest bardzo korzystny dla odpowiednich dużych marek – są one pierwsze w wyszukiwarkach i listach zakupów – powiedział Jope. Zagregowany biznes e-commerce firmy Unilever wzrósł w trzecim kwartale o 38 proc., co według Jope „znacznie wyprzedza rynek”. E-commerce stanowi obecnie 12 proc. całkowitego obrotu, w porównaniu z 11 proc. w poprzednim kwartale.
Dyrektor generalny Chartered Institute of Marketing, Chris Daly, dodał: - Unilever zidentyfikował e-commerce jako kluczowy kanał przyszłości – nie tylko dla sprzedaży, ale także dla reklamy. Nasza strategia ewoluuje, odchodząc od tradycyjnych platform, takich jak telewizja, w kierunku platform do gier i przesyłania strumieniowego.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager