Firma podjęła tę decyzję pod wpływem ostatnich doniesień kilku demaskatorów, w tym byłej pracownicy Facebooka, Frances Haugen, która ujawniła jak platforma podchodzi do ochrony swoich użytkowników, głównie dzieci i młodzieży przed szkodliwymi treściami, które są na niej publikowane.
Obecnie Lush Cosmetics wycofała z tych wszystkich mediów społecznościowych na wszystkich 48 rynkach, na których działa. Jednak nie znika z sieci zupełnie. Nadal będzie aktywna na Pintereście, Twitterze i YouTube.
Co ciekawe dwa lata temu Lush w Wielkiej Brytanii ogłosiła, że zawiesza swoje konta na Facebooku i Instagramie z powodu rosnących obaw o kontrolę przez platformy nad tym, kto widzi, a kto nie widzi jej postów. Wybuch pandemii Covid-19 spowodował, że firma wycofała się z tego postanowienia. Lush informuje na swojej stronie internetowej, że determinację firmy wzmocniły najnowsze informacje pochodzące od „odważnych demaskatorów”.
Brytyjska firma Lush Cosmetics zajmuje się sprzedażą kosmetyków od 1995 roku. Ma obecnie 951 sklepów na całym świecie.