Pozwoli to również na poszerzenie oferty dostaw produktów kosmetycznych produkowanych pod markami własnymi odbiorców (private label).
„Kończymy 2023 rok pozytywnym wynikiem audytu potwierdzającym zdolności do produkcji najwyższej jakości mydeł w płynie, żeli czy szamponów w kolejnej fabryce. To tegoroczna przysłowiowa „kropka nad i” w procesie optymalizacji produkcji w Grupie. Po rozbudowie, modernizacji parku maszynowego, relaunch naszych marek: Bobini, Kret, Apart, Sofin oraz optymalizacja naszych struktur zarządczych to kolejny zakończony sukcesem proces płynący z długoterminowej strategii firmy. Gratulujemy całemu zespołowi – połączone siły, doświadczenie, zaangażowanie pracowników z Polski i z Niemiec przynosi rewelacyjne rezultaty, to ogromny powód do dumy” - skomentowała Magdalena Miele, prezeska zarządu Global Cosmed S.A.
Nazywana złotym standard w zakresie produkcji, kontroli, magazynowania i wysyłki produktów kosmetycznych norma ISO 22716 - Dobra Praktyka Produkcyjna (GMP) opracowana jest przez Międzynarodową Organizację Normalizacyjną na potrzeby branży kosmetycznej. Przeprowadzony przez firmę TÜV SÜD audyt potwierdził spełnienie założeń normy będącej międzynarodową podstawą do zapewnienia jakości i bezpieczeństwa w łańcuchu dostaw produktów kosmetycznych. Kontroluje i zmniejsza zagrożenia związane z produktami kosmetycznymi i promuje ciągłą poprawę w całym łańcuchu dostaw. Podnosi zaufanie klientów do marki i umacnia pozycję firmy na rynku kosmetycznym.
„Zakład w Stadtilm posiada już certyfikaty IFS HPC, ISO 9001 dla produkcji chemii gospodarczej. Jednak produkcja kosmetyków rządzi się swoimi prawami, jest bardziej restrykcyjna. W związku z tym pozytywny wynik audytu zgodności dla GMP wymagał od nas dostosowania infrastruktury do wymagań normy, szkolenia pracowników, dostosowania i przygotowania procedur i instrukcji związanych z dobrą praktyką produkcyjną. Audytorzy wewnętrzni będą czuwali nad codziennym utrzymaniem wymagań normy, podobnie jak każdy z pracowników, dla których to szansa na rozwój i stabilność zatrudnienia przy nowych kontraktach na kosmetyki” - dodała Magdalena Miele.
Rozszerzenie portfolio w niemieckim zakładzie łączy się z alokacją linii produkcyjnych a także z elementami optymalizacji organizacyjnej, logistycznej oraz zacieśnieniem współpracy między zespołami z obu krajów.