Grubsze cięcia w Unileverze

Grubsze cięcia w Unileverze

Koncern Unilever, do którego należy wiele marek z branży FMCG, zapowiedział zwolnienia ok. 1500 osób na całym świecie.

Redukcja zatrudnienia ma objąć głównie menedżerów wyższego szczebla, nie dotknie pracowników fabryk. W ramach prowadzonej restrukturyzacji i reorganizacji będących skutkiem nacisków ze strony inwestorów zostanie też zredukowane portfolio produktów Unilevera.

Koncern zapowiedział, że w związku z presją akcjonariuszy na poprawienie wyników firmy, przeprowadzono przegląd kadr i portfolio produktów. Efektem ma być zmniejszenie zatrudnienia o 20 proc. na całym świecie. W ramach tego procesu Unilever zlikwiduje ok. 15 proc. stanowisk kierowniczych wyższego szczebla, a także 5 proc. młodszych zespołów zarządzających. W sumie pracę może stracić 1500 osób pracujących dla koncernu na całym świecie. Poinformowano też o restrukturyzacji portfolio produktów, która będzie obejmować pięć kategorii: uroda, higiena osobista, produkty do domu, odżywianie i lody.

Zapowiadane zmiany to odpowiedź na presję ze strony akcjonariuszy, którzy żądają zmiany modelu biznesowego Unilevera w związku z negatywnym trendem cen akcji, który w ostatnim czasie mocno się pogłębił. Głównie w związku z nieudaną próbą przejęcia przez koncern konsumenckiej części spółki farmaceutycznej GSK. Unilever złożył ofertę 50 mld funtów, ale GSK ją odrzuciło, bo firma domagała się 60 mld funtów.

# Newsy producenci
 reklama