Raport Jeden Zielony Krok, przygotowany przez markę z portfolio L'Oréal, w którym wzięło udział 29 600 respondentów z dziewięciu krajów, wykazał również, że 75% Brytyjek w 2022 chciałoby wprowadzić więcej zasad proekologicznych. W ujęciu globalnym, największy wzrost "zielonych intencji" pochodził od respondentów z USA i Niemiec, gdzie 88% przyznało, że miniony rok sprawił, iż są zdeterminowani, aby stać się bardziej zrównoważonymi konsumentami.
W odpowiedzi na te opinie, Garnier wdrożył odżywkę bez spłukiwania, która według szacunków pozwala zaoszczędzić 100 litrów wody na tubkę. Analiza cyklu życia produktu przeprowadzona przez Garnier wykazała, że 63% śladu węglowego tradycyjnej odżywki do włosów powstaje w trakcie jej stosowania (pod prysznicem). W sumie, ślad węglowy odżywki bez spłukiwania marki wynosi -92% w porównaniu do tradycyjnej odżywki do włosów o pojemności 200 ml.
Marka rozpoczęła również kampanię online, zachęcając do dzielenia się swoimi "zielonymi krokami" w mediach społecznościowych. Używając hasztagu #OneGreenStep, za każde udostępnienie filmu z kampanii "Zielony krok", Garnier przekaże do recyklingu pięć butelek plastiku. Za każde udostępnienie w mediach społecznościowych własnych "zielonych kroków" konsumentów, Garnier przekaże do recyklingu dziesięć butelek.
Kampania online obejmuje filmik zachęcający odbiorców do ujawnienia własnych ekologicznych zmian w zachowaniu oraz zwiększający fundusze dla wieloletniego partnera marki, organizacji pozarządowej Plastics for Change.
Adrien Koskas, Globalny Prezes Garnier, komentuje: "Misją Garnier jest uczynienie ekologicznego piękna dostępnym dla wszystkich. Z naszych badań przeprowadzonych w dziewięciu krajach wynika, że ograniczony wybór, edukacja i koszty to trzy główne przeszkody w podejmowaniu zrównoważonych działań. Jesteśmy czwartą największą na świecie marką kosmetyczną na rynku masowym, dlatego jest dla nas absolutnie kluczowe, abyśmy byli liderem w dziedzinie innowacji i wdrażali zrównoważone produkty w przystępnych cenach. W Garnier wiemy, że naszym obowiązkiem jako marki jest dążenie do bardziej zrównoważonego rozwoju, ale także pomaganie naszym konsumentom w podejmowaniu ekologicznych działań. Dlatego opracowywanie zrównoważonych innowacji, takich jak nasza nowo wprowadzona odżywka bez spłukiwania, które faktycznie pomagają zmienić codzienne nawyki kosmetyczne, jest dla nas tak priorytetowe.”