Estee Lauder w ciągu trzech lat przejmie w całości Deciem, właściciela kultowej marki The Ordinary
Estee Lauder w ciągu trzech lat przejmie w całości Deciem, właściciela kultowej marki The Ordinary

Estée Lauder Companies (ELC) ma zamiar w całości przejąć firmę Deciem do 2024 roku. Nowojorski koncern kosmetyczny ogłosił, że zawarł umowę dotyczącą zwiększenia swojej inwestycji w kanadyjską firmę - w pierwszym etapie z około 29% do 76% - co będzie zrealizowane jeszcze w połowie tego roku. Pozostałe udziały koncern wykupi w ciągu trzech kolejnych lat.

Założona w 2013 roku przez Brandona Truaxe firma Deciem po raz pierwszy zawarła umowę inwestycyjną z ELC w 2017 roku.

- W ciągu ostatnich czterech lat zbudowaliśmy naprawdę wyjątkowe, długoterminowe partnerstwo z niesamowitym zespołem Deciem i jesteśmy podekscytowani tym, co przyniesie przyszłość - powiedział Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny ELC.

Znana z niezwykle popularnych i przystępnych cenowo kosmetyków The Ordinary firma Deciem osiągnęła roczną sprzedaż na poziomie 460 mln USD. - Deciem to wyjątkowa firma. Nicola Kilner [CEO i współzałożycielka Deciem] oraz jej zespół zbudowali autentyczne marki z wysoce skutecznymi produktami, a także promują wyjątkowo przejrzysty i angażujący styl komunikacji - dodał Freda.

Zdecydowanie - jest to firma, która świetnie wykorzystuje siłę social mediów i potrafi tworzyć bestsellery, które budzą pożądanie na całym świecie.

Nicola Kilner przywołuje słowa Truaxe’a, który mówił, że marzy o tym, by Estée Lauder stało się domem dla Deciem. Co ciekawe tandem Truaxe-Kilner zaliczył podczas wielu lat wspólnej współpracy niemało turbulencji. Ich historia zaczęła się w 2011 roku. Kilner pracowała wtedy w brytyjskim Bootsie jako kupiec. Kiedy się spotkali, zinspirowała ją energia Truaxe’a i jego nieustanny strumień pomysłów. Kiedy ten w 2013 roku założył firmę Deciem, bez wahania przyjęła jego propozycję wejścia na pokład - przez lata pracowała niezwykle intensywnie, rozwijając firmę... i próbując okiełznać problematyczny temperament jej twórcy. Truaxe był wizjonerem w świecie beauty, ale miał trudny charakter. Bywał porywczy i despotyczny wobec współpracowników czy partnerów biznesowych, łatwo tracił kontrolę nad emocjami, co zwykle nie zdaje egzaminu w biznesie. Jego geniusz na pewno objawił się w stworzeniu marki The Ordinary, która poszła na przekór marketingowym chwytom konkurentów, upraszczając maksymalnie produkty, które po prostu bazują na wybranych składnikach aktywnych o maksymalnych dopuszczalnych stężeniach i dostępne są w przystępnych cenach. „What You see is what You get” - nazwa produktu mówi wszystko o tym, co jest w środku i w jakim stężeniu. Opakowania są bardzo proste, bez kolorów, złoceń i tłoczeń. Opisy produktów całkowicie wolne od marketingowej nowomowy. Marka szybko podbiła rynek i stała się prawdziwym gamechangerem. Jednak między Truaxe a Kilner coraz częściej dochodziło do spięć i kłótni.

Truaxe próbował kilkukrotnie zwolnić Kilner. Ostatecznie to jednak on został w 2018 roku odsunięty prawomocnym wyrokiem z firmy.

Nastąpiło to po tym jak przejął firmowe social media i zaczął publikować dziwaczne posty, które prowokowały dyskusje na temat jego zdrowia psychicznego, a nierzadko wzbudzały zaskoczenie wśród klientów i inwestorów (np. gdy poinformował o zamknięciu sklepów Deciem). Na mocy wyroku sądowego i za zgodą ELC to Nicole Kilner została wtedy dyrektor generalną Deciem. Sam Brandon Tuaxe zmarł w styczniu następnego roku mając tylko 40 lat.

Estée Lauder Companies przejmuje teraz firmę, która ma doskonale wypromowane i pożądane rynkowo marki, świetny zespół, który je tworzy i nowatorskie podejście do komunikacji w młodszą generacją konsumentów. Idealna inwestycja w przyszłość.

# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager