Estée Lauder Companies przeprowadza dużą restrukturyzację, by poprawić wyniki finansowe

Estée Lauder Companies przeprowadza dużą restrukturyzację, by poprawić wyniki finansowe

Estée Lauder Companies zamierza zwolnić prawie 3100 pracowników w ramach restrukturyzacji związanej z naprawą finansów. Redukcja zatrudnienia będzie wiązać się z kosztami sięgającymi 700 mln USD.

W dłuższej perspektywie zwiększy jednak zyski i zmniejszy koszty ogólne. Planowana jest całkowita likwidacja szeregu stanowisk, a także przekwalifikowanie i przeniesienie niektórych pracowników do innych obszarów firmy.

Fabrizio Freda, prezes i dyrektor generalny, powiedział, że posunięcie to było „trudną decyzją”, ale jest konieczne dla przywrócenia firmie bardziej „zrównoważonej rentowności”. W procesie restrukturyzacji ELC doradza globalna firma konsultingowa Alvarez and Marsal. Ogłoszenie informacji o tej zmianie w ELC spowodowało wzrost akcji firmy o 13,8%, pomimo kolejnego z rzędu kwartału spadków sprzedaży.

Na działalność spółki miały wpływ przede wszystkim wyzwania w segmencie sprzedaży detalicznej w Azji. Spółkę dotknął, m. in. znacząco mniejszy popyt na prestiżowe produkty kosmetyczne w Chinach kontynentalnych. 10% spadki r/d/r odnotował dział pielęgnacji skóry ELC. Towarzyszył temu 8% spadek sprzedaży w segmencie produktów do makijażu, w dużej mierze spowodowany słabymi wynikami MAC. Nieźle radziły sobie sprzedażowo luksusowe marki Le Labo i Jo Malone London, jednak nie na tyle, by zrównoważyć spadki w marce Estée Lauder.

Pomimo trudnych warunków rynkowych w Chinach zarząd firmy podtrzymuje decyzję o dalszych inwestycjach w tym kraju.

Według zapowiedzi w drugiej połowie roku firma zamierza zwiększyć uwagę na swoich markach dermatologicznych, takich jak Clinique.

W najbliższym półroczu ELC spodziewa się pozytywnych wyników ze strony premierowych wdrożeń, w tym szminki Silky Matte MAC czy nowego zapachu Oud Mineral Toma Forda.

Oczekuje się, że bieżący plan naprawy finansów przyniesie zyski w wysokości do 1,4 miliarda dolarów do 2025 i 2026 roku. Fabrizio Freda pozostaje optymistą jeśli chodzi o długoterminowe perspektywy firmy. „Wierzymy, że ten większy plan zapewni firmie lepszą pozycję do przywrócenia silniejszej i bardziej zrównoważonej rentowności, jednocześnie wspierając przyspieszenie wzrostu sprzedaży oraz zwiększając naszą elastyczność i szybkość wchodzenia na rynki” – dodał prezes firmy.

# Newsy producenci
 reklama