DR IRENA ERIS PARTNEREM FILMU NOMINOWANEGO W CANNES

DR IRENA ERIS PARTNEREM FILMU NOMINOWANEGO W CANNES

Marka Dr Irena Eris jest partnerem anglojęzycznego debiutu utalentowanej polskiej reżyserki Agnieszki Smoczyńskiej, pt. „The Silent Twins”. To jeden z najbardziej oczekiwanych tytułów podczas tegorocznego Festiwalu.

W nominowanej w Cannes produkcji w głównych rolach wystąpiły Tamara Lawrance oraz Letitia Wright, znana z filmów „Avengers: Koniec gry”, „Czarna pantera” czy serialu „Czarne lustro”. Na ekranie zobaczymy również polskich artystów, m.in. Kingę Preis. Premiera filmu odbędzie się 24 maja podczas 75. edycji Festiwalu.

Święto kina w Cannes

Tegoroczna edycja Festiwalu Filmowego w Cannes rozpoczęła się we wtorek 17 maja. Nie brakuje na nim też polskich akcentów. Wyreżyserowany przez Polkę Agnieszkę Smoczyńską film „The Silent Twins” przedstawia prawdziwą historię June i Jennifer Gibbons – czarnoskórych bliźniaczek, które, będąc dziećmi, zamilkły dla świata zewnętrznego, jednocześnie w odosobnieniu swojego pokoju tworząc własny język, oparty w dużej mierze na mimice i gestach. Na francuskim festiwalu film otrzymał nominację do nagrody Un Certain Regard, doceniającej produkcje wyróżniające się oryginalnym stylem i sposobem postrzegania świata przez twórców.

Marka wspiera ambitne kino i odważne kobiety

Produkcję filmu od początku wspierała marka Dr Irena Eris, zapewniając m.in. kosmetyki wykorzystane do charakteryzacji aktorek i aktorów.  – Polskie artystki od lat udowadniają, że z powodzeniem mogą rywalizować i odnosić sukcesy na arenie międzynarodowej. Agnieszka Smoczyńska należy właśnie do tego grona – kobiet odważnych, które realizują swoje marzenia i plany, jednocześnie podejmując tematy istotne, takie jak wykluczenie społeczne, dyskryminacja czy sytuacja kobiet – tłumaczy Joanna Łodygowska, szefowa działu komunikacji firmy Dr Irena Eris. – Tym bardziej cieszy nas fakt, że film „The Silent Twins” otrzymał nominację na Festiwalu w Cannes. To dla nas zaszczyt, że możemy wspierać tak ambitny i ważny projekt – dodaje Joanna Łodygowska.

Anglojęzyczny debiut Smoczyńskiej jest polsko-brytyjską koprodukcją, dystrybuowaną na świecie przez Focus Features. Za produkcję „The Silent Twins” odpowiadają Klaudia Śmieja-Rostworowska i Bogna Szewczyk-Skupień (Madants), a także Ewa Puszczyńska (Extreme Emotions). Muzykę do filmu skomponowali Marcin Macuk oraz Zuzanna Wrońska. Autorem zdjęć jest Jakub Kijowski, scenografką Jagna Dobesz. Za kostiumy odpowiada Katarzyna Lewińska, a za montaż Agnieszka Glińska. Scenariusz Andrei Seigel jest adaptacją książki „The Silent Twins” autorstwa Marjorie Wallace. Polskim dystrybutorem filmu jest Gutek Film.

– Historia przedstawiona w filmie to przejmująca i tragiczna opowieść o wykluczeniu społecznym, zastraszaniu i niezrozumieniu, mogących stać się dla człowieka katalizatorem silnych, rzadko spotykanych mechanizmów obronnych. Mimo iż akcja filmu opowiada o wydarzeniach sprzed kilkudziesięciu lat, jego temat jest ważny i wciąż aktualny również dziś – mówi Klaudia Śmieja-Rostworowska, współwłaścicielka firmy Madants, producenta „The Silent Twins”. – Jesteśmy dumne, że film poruszający tak ważną historię został dostrzeżony na arenie międzynarodowej oraz że za jego powstaniem stoją tak utalentowane przedstawicielki polskiej i międzynarodowej kinematografii – dodaje producentka.

Kwestia wartości

Wspieranie kobiet w bezkompromisowej realizacji ich życiowych pasji i celów to jeden z kluczowych elementów misji marki Dr Irena Eris. Dlatego firma już od wielu lat pomaga polskim twórczyniom, patronuje wystawom, wydarzeniom oraz instytucjom kultury. Od 2017 r. jest partnerem Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni oraz angażuje się w ambitne projekty filmowe. Poza „The Silent Twins”, marka wspierała również produkcję filmu w reż. Marty Minorowicz „Iluzja” z Agatą Buzek. Wcześniej marka Dr Irena Eris zaangażowała się również w produkcję dokumentu o kobietach w Bośni „Jeden dom”, autorstwa reżyserek Karoliny Anny Kuty i Patrycji Skorupskiej.

Kosmetyki Dr Irena Eris

Luksusowe kosmetyki Dr Irena Eris zostały stworzone z pasji do pielęgnacji piękna. Przełomowe receptury projektowane są w oparciu o własne zgłoszenia patentowe, nowatorskie technologie czy najlepsze, często trudno dostępne składniki, a dzięki synergii działań grupy ekspertów z różnych dziedzin, kosmetyki od lat wyróżniają się na rynku.

# Newsy producenci
 reklama