Coty Inc zamierza kupić 20 proc. udziałów w KKW za 200 mln USD. Firma szuka zysków w markach celebrytów. Agencja Reutera zaznacza, że kurs akcji Coty spadł w tym roku o ok. dwie trzecie. Po ogłoszeniu transakcji urósł o ponad 13 proc.
Markę KKW wyceniono na miliard dolarów. To trochę mniej niż 1,2 mld dol. w przypadku wyceny marki kosmetyków Kylie Jenner. Coty nabyło większościowy pakiet akcji w Kylie Cosmetics w styczniu, kupując 51 proc. udziałów w spółce Jenner za 600 mln dol. Pikanterii sprawie dodaje jednak fakt, że amerykański "Forbes" pod koniec maja przekazał, że Kylie Jenner, wraz z rodziną, miała podawać sfałszowane wyniki dotyczące m.in. sprzedaży jej kosmetyków.
Firma mocno stawia na marki promowane przez celebrytów w mediach społecznościowych. Kim Kardashian West znana jest m.in. z występu w reality show "Z kamerą u Kardashianów". Własną linię kosmetyków urichomiła w 2017 roku, dwa lata po Kylie Jenner.
Coty przekazało niedawno, że spodziewa się dużego popytu na marki kosmetyków promowane głównie w mediach społecznościowych. Agencja Reutera zaznacza jednak, że niektórzy eksperci z branży określili tego typu kosmetyki jako chwilową modę.
Coty kupuje na razie mniejszościowy pakiet udziałów w KKW, ale ma możliwość późniejszego nabycia pakietu większościowego. Firma wykazuje ostrożniejsze podejście niż w przypadku Kylie Cosmetics. Musi podejmować rozważniejsze decyzje m.in. ze względu na duże zadłużenie i globalną recesję spowodowaną pandemią koronawirusa.