Only Bio stawia na Tik Toka
Only Bio stawia na Tik Toka

Na TikToku można znaleźć wiele urodowych trendów, które podbijają serca użytkowników.

Trendy, które rodzą się na TikToku wychodzą poza platformę i sprawiają, że produkty wyprzedają się ze sklepowych półek.

Potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej dostrzegają kolejne marki kosmetyczne. Jedną z nich jest OnlyBio – firma, która m.in. dzięki aktywności i zaangażowaniu użytkowników TikToka stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce.

Ostatni rok na TikToku był przełomowy jeśli chodzi o poszukiwanie treści urodowych dotyczących pielęgnacji ciała czy porad makijażowych. 42% użytkowników przyznaje, że korzysta z aplikacji, w celu odkrywania, natomiast 34% - aby być na bieżąco z najnowszymi trendami. Odbiorcy tych treści ufają twórcom i firmom, które szczerze mówią o swoich doświadczeniach z produktami, promują ciałopozytywność i walczą z tematami tabu. Jak pokazują badania to influencerzy mają największy wpływ na kreowanie trendów urodowych - twierdzi tak, aż 83%[1] przedstawicieli pokolenia Milenialsów.

Dla społeczności TikToka najważniejsza jest autentyczna i stała komunikacja, która będzie zawierać zróżnicowany i ciekawy content. Taki dialog, może w efekcie pozwolić marce osiągnąć jej cele biznesowe.

Przekonały się o tym między innymi marki kosmetyczne tworząc treści, które w autentyczny sposób wpisują się w oczekiwania użytkowników poszukujących na platformie rozrywki.

Popularność hashtagu #BeautyHacks na TikToku, który uzyskał już ponad 9,5 miliarda wyświetleń oraz hashtagu #kosmetyki wyświetlonego ponad 375 milionów razy sprawia, że kolejne brandy dostrzegają potencjał aplikacji.

A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania -  aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie[2].

Polskie marki kosmetyczne na TikToku

Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki z branży beauty. Jedną z nich jest OnlyBio, która m.in. dzięki działaniom na TikToku stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce. OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 100 tys. obserwujących, filmy marki zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a co 10 osoba zareagowała na publikacje marki na platformie „TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja. Dzięki niej Onlybio.life doświadczyło niewiarygodnie dynamicznego rozwoju i stało się polską marką kosmetyczną numer 1” – wskazuje Maciej Zegarski, prezes zarządu Stars.Space.

Nowa kampania TikToka

„O wyjątkowości TikToka, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – według raportu firmy Nielsen TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy[3] w porównaniu do innych mediów. Platforma znalazła się także po raz drugi z rzędu na szczycie rankingu Ad Equity[4], udowadniając, że skutecznie wspiera sprzedaż wśród firm prowadzących komunikację na TikToku ” – powiedział Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Na TikToku każda marka z powodzeniem może osiągać założone cele biznesowe. Unikalna grupa użytkowników, których nie znajdziemy na innych platformach oraz narzędzia umożliwiające zarówno efektywną komunikację organiczną, jak i połączoną ze wsparciem płatnym, sprawiają, że TikTok jest niezwykle efektywną platformą mediową. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę OnlyBio.

Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Do tej pory pojawiły się cztery odcinki, których goście – Rafał Drzewiecki, Head of Marketing TikTok, Michał Bednarek Global Content & Influencer Marketing Manager w CCC oraz Kamila Rumowska Partnership Manager w TikTok i Marta Szufranowicz Deputy Business & Strategy Director, DDB Warszawa opowiedzieli m. in. o pierwszych krokach marek na platformie, procesie tworzenia kampanii na TikToku oraz dlaczego TikTok jest popularny na rynku reklamowym. W najnowszym odcinku Dominika Skirło Creative Strategist w TikTok zdradziła jaki jest przepis na kreatywne i najchętniej oglądane treści na TikToku. 

Odcinki dostępne są w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Więcej materiałów dotyczących kampanii (w tym podcasty, case studies, artykuły branżowe) dostępnych jest na stronie tiktokforbusiness.pl.

[1] Digiday
[2] TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited
[3] Nielsen MMM report
[4] Kantar Media Reactions 2021 study
# Newsy producenci
 reklama

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Grupa Inco SA - Technolog R&D Oferta pracy: E-commerce Key Account Manager (branża kosmetyczna) Oferta pracy: Pelion SA - Product Manager Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. zakupów i logistyki Oferta pracy: Polemika - Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Resibo - Specjalista ds. zakupów Oferta pracy: Brand Manager/Product Manager Oferta pracy: Eveline Cosmetics - Specjalista ds. Eksportu Oferta pracy: Abriga Polska - Specjalista ds. rozwoju produktu Veoli Botanica - Product Manager Verona Products Professional - Export Manager Dangaard Group Polska - Key Account Manager - kosmetyki Senelle Cosmetics: Specjalista ds. marketingu - Content Manager Mokosh Cosmetics: Specjalista ds. Marketingu i PR Kire Skin - Export Manager Nitai - Specjalista/ka ds. Kluczowych Klientów Auchan - Kupiec - Kosmetyki i Drogeria Oferta pracy: Brand Manager - Natura Siberica Oferta pracy: Brand Manager - Phytopharm Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży eksportowej - Veoli Botanica Oferta pracy: Marketing Manager - Paese Technolog produkcji kosmetyków Oferta pracy: MPS International Sp. z o.o. - Technolog TECHNOLOG, SPECJALISTA ds. BADAWCZO ROZWOJOWYCH Indigo - Asystent Laboratorium R&D Grafton - Analityk Zakupów Veoli Botanica - Kosmetolog - Doradca Klienta Oferta pracy: MPS International - Technolog Oferta pracy: Nova Group - Regionalny Koordynator Sprzedaży Lidl - Ekspert ds. Zakupów (kosmetyki) Stea - Brand Manager Hebe - Specjalista ds. rozwoju jakości produktów marki własnej Saraya Poland - Technolog Kosmetyków Phenicoptere - Global Sales Manager Veoli Botanica - Export Manager Legendary Europe - Specjalista ds. eksportu i private label Hagi Cosmetics - Główny Technolog Produkcji Kosmetyków Profil - Technolog kosmetyków Resibo - Specjalista ds. sprzedaży eksportowej Abriga - specjalista ds. marketingu – opiekun marek z segmentu beauty Uroda Polska - Technolog Produkcji Equalan Pharma - Product Manager Indigo - Koordynator ds. wdrożeń produktów Nivea - Brand Manger Orientana - Specjalista e-commerce ds. platform międzynarodowych Prouve - Prawnik Drogerie Natura - Category Manager Fragrance Oferta pracy: Sourcing Agent - Warszawa Oferta pracy: Pracownik działu zakupów - Tulea Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - Laboratorium Kosmetyczne Farmona Oferta pracy: Specjalista ds. Sprzedaży - Bielenda Kosmetyki Naturalne Product Manager - Laboratorium Kosmetyczne Dr Irena Eris Brand Manager - Mollon Cosmetics Brand Marketing Manager - Luba Przedstawiciel Kosmetyczny - EMPIRE Pharma Oferta pracy: Biotechnolog/Technolog Produkcji Kosmetyków Oferta pracy: Kontigo - Analityk w Dziale Marketingu Oferta pracy: Indigo - Młodszy Specjalista ds. Sprzedaży Oferta pracy: Aroma Trend: Export Manager Socopol: Laborant (mikrobiolog) Pharmacy Laboratoris - Asystent ds. Dokumentacji w dziale Badań i Rozwoju Category Manager - dermokosmetyki Oferta pracy: Arkana - Wdrożeniowiec Laboratorium Kosmetyczne AVA - Technolog produktów kosmetycznych - kosmetyka biała Cetes Cosmetics - Technik Mikrobiolog Cosmo Group - Beauty Consultant Oferta pracy: Niezależny Manager Sprzedaży Oferta pracy: Dax Cosmetics/Brand Manager