Only Bio stawia na Tik Toka

Only Bio stawia na Tik Toka

Na TikToku można znaleźć wiele urodowych trendów, które podbijają serca użytkowników.

Trendy, które rodzą się na TikToku wychodzą poza platformę i sprawiają, że produkty wyprzedają się ze sklepowych półek.

Potencjał TikToka jako efektywnej platformy mediowej dostrzegają kolejne marki kosmetyczne. Jedną z nich jest OnlyBio – firma, która m.in. dzięki aktywności i zaangażowaniu użytkowników TikToka stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce.

Ostatni rok na TikToku był przełomowy jeśli chodzi o poszukiwanie treści urodowych dotyczących pielęgnacji ciała czy porad makijażowych. 42% użytkowników przyznaje, że korzysta z aplikacji, w celu odkrywania, natomiast 34% - aby być na bieżąco z najnowszymi trendami. Odbiorcy tych treści ufają twórcom i firmom, które szczerze mówią o swoich doświadczeniach z produktami, promują ciałopozytywność i walczą z tematami tabu. Jak pokazują badania to influencerzy mają największy wpływ na kreowanie trendów urodowych - twierdzi tak, aż 83%[1] przedstawicieli pokolenia Milenialsów.

Dla społeczności TikToka najważniejsza jest autentyczna i stała komunikacja, która będzie zawierać zróżnicowany i ciekawy content. Taki dialog, może w efekcie pozwolić marce osiągnąć jej cele biznesowe.

Przekonały się o tym między innymi marki kosmetyczne tworząc treści, które w autentyczny sposób wpisują się w oczekiwania użytkowników poszukujących na platformie rozrywki.

Popularność hashtagu #BeautyHacks na TikToku, który uzyskał już ponad 9,5 miliarda wyświetleń oraz hashtagu #kosmetyki wyświetlonego ponad 375 milionów razy sprawia, że kolejne brandy dostrzegają potencjał aplikacji.

A za tym, że warto w działaniach marketingowych marek postawić na TikToka przemawia także fakt, że jego społeczność jest otwarta na treści reklamowe, co potwierdzają badania -  aż 57% badanych użytkowników TikToka przyznało, że dokonało zakupów po tym jak zostali do tego zachęceni na platformie[2].

Polskie marki kosmetyczne na TikToku

Potencjał TikToka dostrzegają polskie marki z branży beauty. Jedną z nich jest OnlyBio, która m.in. dzięki działaniom na TikToku stała się wiodącą marką kosmetyczną w Polsce. OnlyBio (@Onlybio.life) zgromadziło ponad 100 tys. obserwujących, filmy marki zostały wyświetlone ponad 2 miliony razy, a co 10 osoba zareagowała na publikacje marki na platformie „TikTok to obecnie najpopularniejsza i najczęściej pobierana aplikacja. Dzięki niej Onlybio.life doświadczyło niewiarygodnie dynamicznego rozwoju i stało się polską marką kosmetyczną numer 1” – wskazuje Maciej Zegarski, prezes zarządu Stars.Space.

Nowa kampania TikToka

„O wyjątkowości TikToka, jako efektywnej platformy mediowej świadczą liczby – według raportu firmy Nielsen TikTok ma dwukrotnie większą efektywność sprzedażową, a ROAS (zwrot z nakładów na reklamę) jest o 14% wyższy[3] w porównaniu do innych mediów. Platforma znalazła się także po raz drugi z rzędu na szczycie rankingu Ad Equity[4], udowadniając, że skutecznie wspiera sprzedaż wśród firm prowadzących komunikację na TikToku ” – powiedział Rafał Drzewiecki, Head of Marketing, TikTok w Polsce i Europie Centralnej.

Na TikToku każda marka z powodzeniem może osiągać założone cele biznesowe. Unikalna grupa użytkowników, których nie znajdziemy na innych platformach oraz narzędzia umożliwiające zarówno efektywną komunikację organiczną, jak i połączoną ze wsparciem płatnym, sprawiają, że TikTok jest niezwykle efektywną platformą mediową. Udowadnia to najnowsza kampania marketingowa polskiego zespołu TikToka, do której zaproszono między innymi markę OnlyBio.

Przygotowany został cykl podcastów „Posłuchaj TikToka” przybliżający unikatowy format aplikacji oraz obalający popularne mity na temat platformy. Do tej pory pojawiły się cztery odcinki, których goście – Rafał Drzewiecki, Head of Marketing TikTok, Michał Bednarek Global Content & Influencer Marketing Manager w CCC oraz Kamila Rumowska Partnership Manager w TikTok i Marta Szufranowicz Deputy Business & Strategy Director, DDB Warszawa opowiedzieli m. in. o pierwszych krokach marek na platformie, procesie tworzenia kampanii na TikToku oraz dlaczego TikTok jest popularny na rynku reklamowym. W najnowszym odcinku Dominika Skirło Creative Strategist w TikTok zdradziła jaki jest przepis na kreatywne i najchętniej oglądane treści na TikToku. 

Odcinki dostępne są w popularnych serwisach strumieniowych jak Spotify, YouTube, Google Podcasty czy Apple Podcasts. Więcej materiałów dotyczących kampanii (w tym podcasty, case studies, artykuły branżowe) dostępnych jest na stronie tiktokforbusiness.pl.

[1] Digiday
[2] TikTok Marketing Science EU Holiday Shopping Behaviour Research 2020 conducted by Walnut Unlimited
[3] Nielsen MMM report
[4] Kantar Media Reactions 2021 study
# Newsy producenci
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi