LCA 2021: Proudly Supporting Women – Resibo

LCA 2021: Proudly Supporting Women – Resibo

Polskie marki coraz częściej nie boją się mówić o własnych wartościach. Angażują się społecznie, zabierają głos w niełatwych sprawach, myślą o przyszłych pokoleniach.

Dzisiejsi konsumenci wybierają bowiem produkty nie tylko ze względu na ich jakość, skuteczność czy dobre opinie. Liczą się też idee i zasady, jakimi kieruje się firma.

W imię zasad

Ambitna kosmetyczna młodzież kształtuje świadomą konsumpcję, prowadzi edukację ekologiczną i aktywnie działa na rzecz zrównoważonego rozwoju. Te firmy wiedzą, że tworzą ze swoimi konsumentkami pewną wspólnotę. Mówią więc językiem współczesnych kobiet (a nie marketingową nowomową). Wyrażają ich emocje: nadzieje, ambicje, przekonania, ale też niezgodę na różnego rodzaju dyktaty. Transparentną komunikację prowadzą poprzez social media, które są naturalną przestrzenią dyskursu. Na Instagramie czy Facebooku marki, a właściwie ich twórcy (bo marka jest emanacją marki osobistej autora), mogą komentować pewne zjawiska, odpowiadać wprost na pytania konsumentów, wyjaśniać swoje podejście do różnych kwestii. Czy ma to znaczenie? Ma! Bo jeśli media społecznościowe będą jedynie przeglądem wypuszczanych nowości, to nie będzie tam życia. Prawdziwe życie to odnalezienie się w każdym aspekcie rzeczywistości, a nie tylko działania promo. Wizerunek marki tworzy coś więcej niż jej produkty.

Firma zamiast mieszkania

Resibo jest jednym z takich brandów. To marka wysokiej jakości wegańskich, naturalnych kosmetyków, bardzo lubiana i doceniana przez konsumentów (głównie jednak - jak to w sektorze kosmetycznym - konsumentki). Resibo przełamuje schematy i nie boi się zabierać swojego głosu w ważnych społecznie sprawach.

Właścicielami firmy jest małżeństwo – Ewelina i Piotr Betlej. Odważnie weszli w biznes kosmetyczny, inwestując w firmę pieniądze uzbierane wcześniej na mieszkanie. To pokazuje ich mocny charakter i wiarę w siebie, bo jak widać mimo całej konkurencyjności sektora, postawili na biznes, czując, że mają do zaproponowania coś ciekawego, co zachwyci i chwyci na rynku.

Ta marka to MY

Samo się jednak nic nie zadzieje. Ewelina i Piotr ciężko pracowali, rozwijając przedsiębiorstwo krok po kroku. Firma z niewielkiej Świdnicy niemal równolegle rozkręcała sprzedaż w Polsce i za granicą, zgodnie z maksymą #BornLocalGoGlobal. To też pokazuje ambicję i brak kompleksów jej założycieli – charakterystyczne dla młodych firm podejście, że szklany sufit można przebić.

Marka ma bardzo spójny, dobrze zbudowany wizerunek, który nie jest kopią żadnego innego brandu. Jest w niej dużo samej założycielki. Od jej wysokiego poczucia estetyki po ukrycie nazwiska w nazwie. Ewelina miała słuszne odczucie, że w segmencie kosmetyków naturalnych jest wiele marek z przedrostkami bio, eco, organic, co może powodować w głowach konsumenta galimatias i przemieszanie. Chciała, by jej marka wyróżniała się oryginalną nazwą i intrygowała. Resibo oznacza w języku filipińskim Kwit, a tak brzmi panieńskie nazwisko właścicielki firmy.

Nasz świat, nasze wartości

Spójny wizerunek marki widać także w jej kampaniach reklamowych. Każda zresztą jest okazją, by powiedzieć coś więcej o współczesnych kobietach i świecie, w którym żyjemy. „Modern Nature is Calling” (2019) odwoływała się do silnej potrzeby bliskości z naturą, która w obliczu zmian klimatycznych, nabiera zupełnie nowego znaczenia. Silna, świadoma swego piękna kobieta, robiąca pierwszy krok w stronę natury, to nie tylko metafora dzisiejszego świata, ale historia marki. Właśnie taką narracją firma przybliżała konsumentom swoje wartości i wizję. W kampanii #LoveYourSkin (2021) marka promowała wygląd normalnej, naturalnej skóry i powtarzała, że to, jak wyglądamy, nie powinno wpływać na samoocenę, a za wzmacnianie poczucia własnej wartości nie powinien odpowiadać jedynie obraz, jaki widzimy w lustrze.

W rozmowie z naszym portalem Ewelina Kwit-Betlej mówiła: - Współczesnym konsumentkom nie wystarczają tylko skuteczne produkty. Liczy się dla nich też misja i wartości firmy, która produkuje ich ulubione kosmetyki. Wybierają marki tworzące w duchu eko i less waste. Muszę też wspomnieć o zmianie kanonu kobiecego piękna i miłości do swojego ciała. Dzisiaj, my kobiety, wiemy, że prawdziwe piękno jest w środku, a każda z nas jest wyjątkowa i wartościowa. Tu rzeczywiście również Resibo robi dobrą robotę. Na zdjęciach promocyjnych marki widać różnorodność i odejście od jednego, sztucznego i przefiltowanego kanonu piękna. Jest za to dużo naturalnego uśmiechu i pozytywnych wibracji.

Piękne akcje

Firma mówi wyraźnie i głośno. Nie bała się wyrazić swojego poparcia dla Strajku Kobiet, kiedy minionej jesieni dziewczyny wyszły na ulice protestować przeciw radykalnie zaostrzonej ustawie antyaborcyjnej. Marka wyraźnie wypowiedziała się za prawem kobiety do wyboru, a nie narzucaniu jej ustawowego heroizmu i cierpienia.

Temat praw kobiet jest szczególnie ważny dla ekipy Resibo. Firma została partnerem premiery głośnego filmu "Gorący temat". To amerykański dramat z 2019 roku w reżyserii Jaya Roacha, nominowany m.in. do trzech Oscarów. W rolach głównych wystąpiły charyzmatyczne aktorki, znane również z osobistego zaangażowania w tematy społeczne: Charlize Theron, Nicole Kidman i Margot Robbie. Film jest oparty na relacjach kobiet z Fox News, które postanowiły ujawnić molestowanie seksualne.

W marcu tego roku Resibo realizowała akcję #siostrzeństwo. Marka wypuściła specjalną przypinkę na znak kobiecej solidarności. Przypinka “Siostrzeństwo” dodawana była automatycznie do zakupów o określonej kwocie. Można ją było również zakupić osobno na stronie, a wtedy 5 zł ze sprzedaży samego pina firma przekazywała na konto fundacji Kosmos dla Dziewczynek, której celem jest wzmacnianie dziewczynek i tworzenie środowiska wolnego od ograniczających je stereotypów. - Troska o kobiety to dla nas nie tylko tworzenie kosmetyków. Wierzymy w kobiecą solidarność, którą chcemy pielęgnować i wspierać. Stworzyliśmy pin, który symbolizuje jedność, szacunek do odmienności i walkę o świat, w którym mówimy jednym głosem – tak skomentowała akcję Ewelina. I ten komentarz wyraża tak naprawdę postawę Resibo całościowo. To marka, która szanuje kobiety. Nie traktuje ich instrumentalnie – tylko jako swoich klientek, ale tworzy z nimi wspólnotę przekonań i postaw. Przestrzeń kobiecej solidarności i wzajemnego wsparcia.

Bardzo doceniamy, że #girlspower #sisterhood #womensolidarity nie są w Resibo pustymi deklaracjami. Firma od początku jasno pokazuje, że kwestie społeczne są dla niej istotne. Nie ma w tym kalkulowania, wstrzymywania się od jednoznacznych deklaracji, grania na przeczekanie. W ten sposób marka udowadnia, że jest w tym wszystkim szczera, a jej zaangażowanie wynika z wartości, na których zbudowana jest firma. Firma chętnie angażuje się w wiele akcji charytatywnych, lokalnych i ogólnopolskich, bo Ewelina i Piotr wierzą, że tylko razem naprawdę możemy zmieniać świat i czyjeś życie na lepsze.

Ta publikacja jest częścią akcji Love Cosmetics Awards na rzecz Fundacji Piękniejsze Życie

# LOVE COSMETICS AWARDS
Ladymakeup

OFERTY PRACY

Sprawdź i aplikuj!

Oferta pracy: Junior Brand Manager - Only Bio Oferta pracy: Starszy Specjalista ds. e-commerce - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Parfum Company - Key Account Manager Oferta pracy: Hagi Cosmetics - Dyrektor Marketingu Oferta pracy: Junior Brand Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Silcare - Specjalista ds. wdrożeń produktów kosmetycznych Oferta pracy: Senior Key Account Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: be BIO Ewa Chodakowska Brand/Product Manager Oferta pracy: Nacomi - Junior Product Manager Oferta pracy: BiNatural - Specjalista ds. marketingu i social media Oferta pracy: OnlyBio Life - Specjalista ds. dokumentacji kosmetycznej i legislacji Oferta pracy: Vis Plantis - Brand Manager Oferta pracy: HAGI: Starszy specjalista-Starsza specjalistka ds. trade marketingu Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds. marketingu produktowego Oferta pracy: Barwa Cosmetics - Specjalista ds zarządzania jakością Oferta pracy: Netvest Group - Kierownik ds. marketingu Oferta pracy: Parfums Christian Dior -  Digital Manager EPCD & Export Oferta pracy: Henkel Polska - Senior Group Brand Manager Beauty Care Oferta pracy: Product Manager- Victoria Vynn Oferta pracy: Product Brand Manager - kosmetyki kolorowe Oferta pracy: Technolog produkcji kosmetyków - Pharmacy Lab Oferta pracy: Technolog kosmetyków Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Marion - Junior Key Account Manager Oferta pracy: Dax Csmetics - E-commerce Account Manager Oferta pracy: Madonis - Brand Manager Oferta pracy: BasicLab - Product Manager Oferta pracy: Asystent/ka ds. Sprzedaży i Marketingu - akcesoria Oferta pracy: Specjalista ds. Marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Cosmo Group - Specjalista ds. Badań i Regulacji Kosmetycznych Oferta pracy: Vis Plantis - Social Media Manager Oferta pracy: Silcare - Marketing Manager Oferta pracy: Pollux - Brand Manager Shiseido Oferta pracy: Specjalista ds. Zakupów - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Trade Marketing Manager - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Dr Irena Eris - Junior Brand Manager Oferta pracy: Polski Związek Przemysłu Kosmetycznego - Manager ds. projektów legislacyjnych Oferta pracy: Pierre Fabre Dermo-Cosmetique Polska - Product Manager Oferta pracy: Sarantis - Brand Manager Oferta pracy: Mary Kay - Brand Communication Coordinator Oferta pracy: Veoli Botanica - Specjalista ds. wdrożeń produktów Oferta pracy: L'Oreal Scientific & Regulatory Manager Poland and Baltic HUB Oferta pracy: rekrutacja zewnętrzna - Trade Marketing Manager Oferta pracy: Herbapol Lublin - Kierownik ds. Kluczowych Klientów Branża Kosmetyczna Oferta pracy: 4Mass - Stylistka paznokci w dziale marketingu Oferta pracy: Nesperta - Specjalista ds. Rozwoju Produktu i Opakowań Oferta pracy: Oriflame - Technolog - Kosmetyka Kolorowa Oferta pracy: Miya Cosmetics - Brand Manager Oferta pracy: Dyrektor marketingu - rekrutacja zewnętrzna Oferta pracy: Pelion S.A. - Regulatory Affairs Specialist Oferta pracy: Marion - Brand manager (rynki zagraniczne) Oferta pracy: Phenicoptere - Product Manager Oferta pracy: Specjalista ds. e-commerce - Organique Oferta pracy: Specjalista/Specjalistka ds. contentu i Social Media Oferta pracy: Trade Marketing Manager - Eveline Cosmetis Oferta pracy: Specjalista ds. Regulatory Affairs - Marion Oferta pracy: Brand Manager - BasicLab Oferta pracy: Jago-Pro - Staż w Dziale Badawczo-Wdrożeniowym Oferta pracy: Jago-Pro - Technolog Oferta pracy: Sylveco - Laborant-Mikrobiolog Oferta pracy Sylveco - Specjalista ds. eksportu Oferta pracy: Specjalista ds. dokumentacji technologicznej Oferta pracy: OnlyBio.Life - Brand Manger Oferta pracy: Młodszy specjalista ds. tworzenia treści e-commerce - Cosibella Oferta pracy: Product Development Specialist - be BIO Ewa Chodakowska Oferta pracy: Content Creator TikTok - Nacomi